کد خبر: ۶۹۰۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۵
تعداد بازدید: ۳۸۶
آئودی می‌خواهد کار خارق‌العاده‌ای بکند. تیزری که این خودروساز از مدل 2017 کوپه 10 سیلندر R8 منتشر کرده، چشم‌هایی را به رخ می‌کشد که از فناوری جدید و پیشرفته لیزر بهره می‌برند.
به گزارش خبرداغ به نقل از وب سایت پدال ، آئودی می‌خواهد کار خارق‌العاده‌ای بکند. تیزری که این خودروساز از مدل 2017 کوپه 10 سیلندر R8 منتشر کرده، چشم‌هایی را به رخ می‌کشد که از فناوری جدید و پیشرفته لیزر بهره می‌برند.

 آئودی R8 V10 پلاس با فناوری چراغ‌های لیزری

در بازار آمریکا، این اولین بار است که چراغ‌های لیزری در نمونه تولیدی یک خودرو مورداستفاده قرار می‌گیرند. البته فناوری مذکور تنها در نورِ بالا تعبیه شده و تحت قالب نسخه‌ای خاص از R8 V10 پلاس به تعداد 25 دستگاه روی خط تولید خواهد رفت. رونمایی رسمی نیز همین ماه در نمایشگاه لس‌آنجلس انجام می‌شود.

 آئودی R8 V10 پلاس با فناوری چراغ‌های لیزری

بر اساس گفته‌های آئودی، هرکدام از چراغ‌های جلو یک واحد لیزر دارند که با چهار دیود لیزری بسیار قوی عمل می‌کنند. مجموع این دیودها نور آبی‌رنگی با طول‌موج 450 نانومتر بدست می‌دهند که توسط مبدل‌های فسفر به نور سفیدرنگ بسیار شفاف و خالصی تبدیل می‌گردد.
برای بکار افتادن فناوری لیزر، سرعت خودرو حداقل باید 40 مایل بر ساعت (64.3 کیلومتر بر ساعت) باشد. پرتو آن، نوربالای LED را تغذیه کرده و نور کم و پهناوری را در سطح جاده پیشِ رو می‌گستراند.

 آئودی R8 V10 پلاس با فناوری چراغ‌های لیزری

نسخه میزبان چراغ‌های لیزری همچنین رنگ بدنه طوسی کوانتوم (Quantum Gray)، بسته خارجی تیتانیومی با نمای مشکی، روکش آلکانتارا و دوخت به‌اصطلاح الماسی، جلوپنجره زغالی براق و رینگ‌های 20 اینچی به رنگ سیاه تیره براق خواهد داشت. نوار نارنجی‌رنگی نیز روی صفحه کربنی پشت درب‌ها و نقاط مختلف کابین دیده می‌شود که به‌نوعی شبیه به یک امضای اختصاصی است.

 آئودی R8 V10 پلاس با فناوری چراغ‌های لیزری

طبق منابع رسمی و خودِ کمپانی، قیمت هر دستگاه از 25 نمونه این نسخه 229,200 دلار می‌باشد که تنها تعداد انگشت‌شماری برای فروش باقی‌ مانده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: