کد خبر: ۶۹۰۴۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۳
تعداد بازدید: ۳۷۷
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهور گفت: ایران ظرفیت‌های بسیاری دارد که کلید به کارگیری از این ظرفیت‌ها برای مقابله با چالش‌ها مدیریت است.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، اسحاق جهانگیری امروز در آئین افتتاح کارخانه تولید ریل ملی گفت: علی رغم مشکلات موجود، ذوب آهن به عنوان یک واحد تولیدی و صنعتی بزرگ کشور توانسته است خود را سر پا نگه دارد.

وی با بیان اینکه امروز روز مهمی برای ملت ایران است، اظهار داشت: باید تقارن افتتاح کارخانه تولید ریل ملی و ۱۳ آبان را به فال نیک گرفت. ۱۳ آبان در تاریخ ایران یادآور اتفاقات تاریخی مهم و سرنوشت‌سازی است که به هیچ عنوان نمی‌توان آن را از تاریخ ایران حذف کرد. امام (ره) در ۱۳ آبان ۴۳ در مقابل استکبار و لایحه کاپیتولاسیون موضع‌گیری شجاعانه‌ای انجام داد و همین جا بود که روند انقلاب ایران تسریع یافت و به ۱۳ آبان ۵۷ و تجمع دانش آموزان در مقابل دانشگاه تهران و شهادت این افراد منجر شد و نهایتا تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال ۵۸ انجام گرفت.

معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: شکل و شمایل مبارزه با استکبار در هر روزی متفاوت است و ما باید متناسب با شرایط بدانیم که چه چیزی اولویت نظام اسلامی است و از چالش‌های اصلی پیش روی نظام اسلامی و ایران مطلع باشیم.

جهانگیری عمده چالش‌های داخل کشور را مسائل اقتصادی عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در حال حاضر مهم‌تر از حل مسائل اقتصادی پیش روی کشور نیست. حل این مشکلات هم به گونه‌ای نیست که از استفاده از نیروی های انسانی خارج باشد.

وی ادامه داد: به دلیل سیاست‌های غلط گذشته قدرت خرید مردم کاهش یافته و معیشت مردم با مشکل مواجه شده است.

جهانگیری اظهار کرد: در منطقه رقبایی داریم که برای رقابت با آنها باید توان اقتصادی بالایی داشته باشیم؛ در این شرایط مبارزه با استکبار و دشمن، خدمت به ایران و خدمت به نظام جمهوری اسلامی قطعا تلاش برای به راه انداختن اقتصاد کشور است.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های زیادی در اقتصاد کشور وجود دارد که باید از آنها به طور مناسب استفاده کرد گفت: ظرفیت‌های طبیعی شامل نفت و گاز و ظرفیت‌های انسانی و ظرفیت‌های مجرب تحصیل کرده در بخش‌های مختلف در کشور وجود دارند. هر کدام از افرادی که در کارخانه ذوب آهن فعالیت می‌کنند می‌توانند ذوب آهن‌هایی را در کشور ایجاد کنند.

معاون اول رئیس جمهور افزود: این که از نیروهای مجرب و تحصیل کرده و توانمند کشور استفاده نکنیم جفا به کشور است. ظرفیت‌های موجود در کشور در کنار محدودیت‌ها می‌تواند توان کشور را در عبور از مشکلات بالا ببرد.

وی اضافه کرد: کلید به کارگیری این ظرفیت‌ها برای مقابله با چالش‌ها مدیریت است. چه کسی فکر می‌کرد تورم ۴۰ درصد به کمتر از ۱۰ درصد در دوران رکود برسد؟ چه کسی فکر می کرد ایران بتواند از مذاکرات سربلند خارج شود؟ بنابراین می توانیم بر مشکلات غلبه کنیم.

جهانگیری با بیان اینکه توسعه راه آهن و شبکه ریلی در کشور بسیار پر اهمیت است اظهار کرد: یکی از اهداف رئیس جمهور این بوده است که شبکه ریلی در سراسر کشور به سرعت توسعه پیدا کند. باید تمام شهرهای بزرگ دارای مترو باشند. تاکنون هر شهر بزرگ دارای شبکه ریلی و مترو هستند، اما مگر می‌توان محیط زیست را در شهرهای بزرگ بدون ایجاد مترو حفظ کرد.

وی خاطر نشان کرد: ایران صنعتی‌ترین کشور منطقه است و کشورهای همسایه به جز کشور ترکیه در برابر ایران حرفی برای گفتن ندارند. هیچ کدام از کشورهای همسایه دارای کارخانه تولید ریل نیستند و این کشورها قطعا به شبکه ریلی نیاز دارند و باید شبکه ریلی خود را از جایی تامین کنند.

وی خاطر نشان کرد: واحدی مانند ذوب آهن که در صنعتی شدن استان اصفهان نقش اصلی را داشته است، حیف است اینگونه با مشکلات دست و پنجه نرم کند.

وی ادامه داد: مدیر و مجموعه بنگاه‌های اقتصادی نباید چشمشان به وزیر و مقامات دولتی باشد، مالک بنگاه و یا کارخانه باید دلسوز باشد و با مدیریت خود مشکلات را اداره کند.

معاون اول رئیس جمهور با مساله آب برای واحدهای تولیدی در استان اصفهان اشاره و اظهار کرد: از صنعت استان اصفهان انتظار داریم بیش از هر چیزی به موضوع کم آبی اصفهان توجه کنند و خود را با بی آبی استان تطبیق دهند. کشاورزان می گویند آب کشاورزی ما را قطع کرده اید اما آب صنعت قطع نشده است. ما در این شرایط می گوییم که نمی توان واحدهای تولیدی را به دلیل حجم انبوهی از کارگران که در واحدهای تولیدی مشغول به کار هستند تعطیل کرد. اما آنها معتقدند که ما قبل از ذوب آهن و فولاد مبارکه حقابه داشته‌ایم.

وی با بیان اینکه کشاورزان منصف‌ترین و عزیزترین آدم‌های این کشور هستند و حتما به آنها توجه می‌کنیم اظهار کرد: صنایع می‌توانند با استفاده از جمع آوری پساب‌های شهرستان های استان اصفهان آب مورد نیاز صنعت را تامین کنند و توسعه صنعتی را در استان ادامه دهند.

جهانگیری به موضوع حفظ محیط زیست در استان نیز اشاره و تاکید کرد: روزهای سالم شهر اصفهان نسبت به سال گذشته سه برابر شده است. به علت اینکه در این شهر بنزین یورو ۴ مصرف می‌شود، نیروگاه‌های غرب استان تقریبا گازسوز شده‌اند و ترافیک نیز با اقدامات شهرداری اصفهان کاهش یافته است.

وی ادامه داد: انتظارم از ذوب آهن این است که در هر توسعه‌ای مساله محیط زیست را مانند مساله آب اصفهان مورد توجه اکید قرار دهند.

جهانگیری گفت: نمی‌توانیم اصفهان را از صنعتی شدن جدا کنیم، البته جهت‌گیری‌های صنعتی را اصلاح و تغییر خواهیم داد و حتما صنایع به سمت دانش بنیان شدن حرکت خواهند کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: