کد خبر: ۶۹۰۳۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۷
تعداد بازدید: ۲۰۸
بررسی بازی‌های برگزار شده فوتبال در رده ملی، نشان از این دارد که فیفا معیارهای تازه‌ای را برای اعلام بازی‌های تیم‌های فوتبال کشورها به‌عنوان بازی ملی دارد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایران ورزشی: بررسی بازی‌های برگزار شده فوتبال در رده ملی، نشان از این دارد که فیفا معیارهای تازه‌ای را برای اعلام بازی‌های تیم‌های فوتبال کشورها به‌عنوان بازی ملی دارد. به جز بازی‌های رسمی تحت نظارت مستقیم فیفا و کنفدراسیون‌های قاره‌ای تابع فیفا (که تمام فعالیت‌هایش مثل بازی‌های مقدماتی جام جهانی و جام ملت‌های قاره‌ای، بازی ملی محسوب می‌شود)، بازی‌های دوستانه بسیاری در دنیای فوتبال برگزار می‌شود که در برخی از آنها تنها یک بازی دوستانه معمول است و برخی دیگر هم در چارچوب تورنمنت‌های قاره‌ای برگزار می‌شود.
 
*دیدارهایی که طی آن تیم ملی فوتبال کشوری با تیم ملی فوتبال کشوری دیگر مسابقه دهد، آن مسابقه ملی است و بازی‌هایی که تیم‌های امید، منتخب، تیم ملی ب و... در آن حضور دارند بازی ملی نیست.
 
*اما شاید معیار تیم ب مشخص نباشد؛ در این باره باید گفت که یک مربی ممکن است در یک بازی همه یارهای ذخیره خود را به میدان بفرستد، آن هم بازی ملی است چون بازیکنان ذخیره هم از فهرست اصلی تیم ملی هستند.

معیارهای جدید
 
فیفا در حال حاضر معیارهای تازه‌ای را برای بازی‌های تیم ملی کشورها در نظر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به محدودیت تعویض اشاره کرد. در بازی‌هایی که تعداد تعویض‌های یک تیم بالاتر از 6 تعویض باشد، بازی در سطح ملی جدی نیست و فیفا آن را در نظر نمی‌گیرد.
 
اما معیار دیگری هم در این عرصه وجود دارد. از این به بعد بازی‌های ملی و دوستانه کشورها تنها با حضور داور بین‌المللی و بی طرف امکانپذیر است. در ادوار گذشته به کرات بازی‌های دوستانه تیم ملی فوتبال کشورمان را برابر کشورهای دیگر داوران خودمان سوت زده‌اند. باید دید فیفا از چه زمانی این معیارها و قوانین را تثبیت و تشریح خواهد کرد و آیا این قوانین در بازی‌های گذشته قابل و لازم الاجرا است یا خیر؟ در چنین وضعیتی باید گفت که تعداد بازی‌های ملی کشورها بدون رعایت این معیارها کاهشی اساسی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: