کد خبر: ۶۹۰۰۳۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۴
تعداد بازدید: ۴۰۸
نماینده مردم لرستان در مجلس دهم گفت: فرهنگی با تنوع و تکثر در ایران نیاز به سکانداری کاربلد دارد که صالحی امیری این ویژگی را دارد.
دوران بگم‌بگم‌ها گذشته است/ صالحی امیری سکاندار کاربلد حوزه فرهنگ استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، محمد بیرانوندی در موافقت با سیدرضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: به نمایندگی از مردم ایران سپاس خود را از دکتر جنتی اعلام می‌کنم که بار سنگین وزارتخانه را بر دوش کشیدند و دم نزدند.

او افزود: ایران بزرگ را با شاخص صنعت و تجارت نمی‌شناسند، بلکه ایران را با فرهنگ می‌شناسند. با ادبیات و میراث تاریخی آن می‌شناسند و همه می‌دانند فرهنگ ایران چه فرهنگ پیچیده و بزرگی است. ضمن اینکه ایران سرزمینی پهناور فرهنگ‌های مختلف است. امروز همه نگران آسیب‌های اجتماعی هستند و به همین جهت ما انتخابی خطیر داریم، چراکه فرهنگی با اینهمه تنوع و تکثر نیاز به سکانداری کاربلد دارد که صالحی امیری این ویژگی را دارد.

نماینده لرستان افزود: ما به کسی نیاز داریم که فرهنگ را با نگاه امنیت فرهنگی ببینید، نه نگاه فرهنگ امنیتی. الان دوران بگم‌بگم‌ها گذشته است. کسی اگر حرفی دارد بگوید، جایی امن‌تر از خانه ملت نیست. اگر حرفی هست، بگویید.

بیرانوند گفت:  امروز همه دلسوزان نظام نگران آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی هستند و ما موظفیم با در نظر داشتن مصالح کسور انتخابی خطیر داشته باشیم.

او افزود: وزارت ارشاد نیاز به سکانداری دارد. نگاهی از نوع سرمایه اجتماعی نه  نگاهی بسته و منجمد.

نماینده مردم نوشهر ادامه داد: چه چیزی بالاتر از ۳۰ سال خدمت صادقانه به نظام؟  صالحی امیری ۱۰ تالیف  و ۴۰ مقاله دارد و در سمت‌های مختلف در دانشگاه‌ها حضور داشته است. آیا او نمی‌تواند تخصصی را تضمین کند؟

او بیان کرد:  همکار  عزیز، دوران بگم بگم‌ها سرآمده است و البته اگر بگم‌بگم‌هایی هم باشد چه جایی بهتر از خانه ملت و جایی که مردم می‌شنوند.

بیرانوند در دفاع از صالحی‌امیری گفت: در مورد همه کسانی که دارند زندگی می‌کنند باید  مولود فکری آن‌ها را در نظر بگیریم. آثاری که از ایشان برجای مانده نشان می‌دهد مولود فکری او چیست.

او افزود: صالحی امیری ننوشته تا وزیر شود، بلکه براساس دغدغه خود نوشته است. اگر می‌گویید تالیفات را دیگران نوشته‌اند، پس چرا غالبشان در حوزه فرهنگ اتفاق افتاده است؟ صالحی دغدعه فرهنگی دارد.

این نماینده مجلس با تاکید بر اینکه صالحی‌امیری چالش‌ها و آسیب‌های فرهنگی را می‌شناسد، گفت: او از مهاجرت نخبگان و هنرمندان می‌هراسد که به دلیل تنگناها فرار کنند. وی آسیب‌شناسی نهادهای فرهنگی را بررسی کرده است.

او در ادامه خاطرنشان کرد: همکاران عزیز یکی از استادان حوزه علمیه قوم گفته است که  گروه‌های مختلف با وزارت فرهنگ کار دارند که وزیر باید مانند نخ تسبیح باشد و مهره‌ها را کنار یکدیگر قرار دهد. این استاد گفته است که  صالحی‌امیری می‌تواند سکان وزارت را به خوبی هدایت کند. این بنده خدا از علمای خوب است و از صالحی دفاع کرده است.

او در ادامه به حمایت هنرمندان از گزینه پیشنهادی وزارت ارشاد اشاره کرد و  بیان کرد: داریوش ارجمند از پیشکسوتان می‌گوید با سوابقی که از صالحی‌امیری سراغ دارم او را برای تصدی وزارت ارشاد گزینه خوبی می‌دانم.

بیرانوند گفت: امروز کسانی صحبت ما را می‌شوند و منتظرند که با وزارت ارشاد مرتبط هستند. اگر قرار است موضوعی مطرح شود، مهمترین بحث وزارت ارشاد معیشت انسانی است. تبدیل وضعیت نیروها و کارکنان در شهرستان‌ها است. وضعیت انجمن‌های هنری نیاز به سامان‌دهی دارد. اعتبارات فرهنگی قطره‌چکانی است و اغلب هنرمندان در حوزه کاری خود مشکل دارند. به کدام هنرمند در عرصه‌های مختلف توجه می‌شود؟ بیمه هنرمندان دچار مشکل است. باید از خبرنگاران بگوییم که مشکلات دارند از اهالی موسیقی که با مشکلات بسیاری روبرو هستند.

 

نماینده لرستان تاکید کرد: عزیزان یکبار آقای صالحی‌امیری به اینجا آمد و ما در مجلس نهم در حق او کم‌کاری کردیم و خدا قسمت ندید که ایشان این مسئولیت را عهده‌دار شود عذرخواهی نشان می‌دهد که بر ایشان ظلم شده است. ایشان می‌تواند هارمونی بسیار خوبی برای دولت باشد و با نفوذی که دارد، می‌تواند کمک بزرگی برای دولت باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: