کد خبر: ۶۸۹۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
تعداد بازدید: ۲۰۲
از سوی معاونان وزرای امور خارجه؛
هفتمین اجلاس مشترک کنسولی وزارت‌خانه‌های امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری قزاقستان با امضا یادداشت تفاهمی امروز در آستانه پایتخت قزاقستان به کار خود پایان داد.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، حسن قشقاوی، معاون کنسولی، مجلس و امور ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان و تولیبردی معاون اول وزارت خارجه قزاقستان این یادداشت تفاهم را امضا کردند.

در این یادداشت تفاهم موارد زیر مورد تاکید قرارگرفته است:

- تسهیل فعالیت نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی، حمایت و حفاظت از حقوق و اموال اتباع دو کشور در قلمرو یکدیگر، تداوم اجرای موافقتنامه استرداد مجرمین، تسریع در روند تصویب و اجرای موافقتنامه انتقال محکومین، تدوین موافقتنامه جدید معاضدت و روابط حقوقی در امور مدنی و کیفری میان دو کشور، همکاری در زمینه مبارزه با جرایم سازمان‌یافته و تروریسم با هدف مبارزه با تروریسم و قاچاق، حمل و نقل مواد مخدر، مهاجرت غیرقانونی و قاچاق انسان، تسهیل تردد تجار و اعضای اتاق‌های بازرگانی دو کشور.

قشقاوی در تشریح دستاوردهای این نشست، تسهیل تردد اتباع دو کشور از جمله فعالان اقتصادی، رانندگان، توسعه گردشگری، حمایت از حقوق اتباع ایرانی و فراهم کردن زمینه‌های حضور بیشتر فعالان اقتصادی دو کشور را از جمله موضوعات مورد توافق ذکر کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: