کد خبر: ۶۸۹۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۱
تعداد بازدید: ۳۱۱
حواشی جلسه رای‌اعتماد؛
نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی به‌منظور بررسی صلاحیت سه وزیر پیشنهادی با حواشی همراه بود.
به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، نشست علنی صبح امروز مجلس شورای اسلامی برای دادن رای‌اعتماد به وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش‌، ورزش و جوانان و همچنین فرهنگ و ارشاد اسلامی با حواشی جالب‌توجهی همراه بود.

- حسن روحانی با استقبال علی مطهری ساعت ۸:۲۵ وارد صحن علنی شد و در ادامه نمایندگان با حلقه زدن دور ایشان به بحث و گفت‌وگو با رییس‌جمهور پرداختند و این مساله تا حدود یک ساعت بعد ادامه یافت.

- روحانی به همراه علی مطهری، نائب رییس مجلس، محمدرضا تابش نایب رییس فراکسیون امید و محمد نهاوندیان رییس دفتر رییس‌جمهور وارد صحن علنی مجلس شد و در ادامه محمدرضا عارف رییس فراکسیون امید به استقبال روحانی رفت.

- رییس فراکسیون امید به‌خاطر سرماخوردگی از روبوسی و مصاحفه با روحانی امتناع کرد. هنگامی که عارف با روحانی رودررو شد، با دستمالی که جلوی صورت گرفته بود،  از روبوسی با رییس‌جمهور خودداری کرد.

- در ابتدای جلسه علنی صبح امروز، برای مشخص شدن موافقان و مخالفان وزرای پیشنهادی قرعه‌کشی انجام شد که نمایندگان پشت جایگاه هیات رییسه این کار را انجام دادند.

- به علت تاخیر روحانی برای حضور در جلسه رای اعتماد علی لاریجانی اعلام کرد تا زمان بررسی برنامه‌ها و رای‌اعتماد به وزرا مجلس روال عادی خود را در بررسی طرح الحاق دو تبصره به ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی ادامه دهد که به این دلیل بررسی لایحه‌ای درباره ممنوعیت استفاده و حمل از سلاح سرد در دستورکار قرار گرفت.

- علاوه بر اسحاق جهانگیری، نوبخت و وزرای علوم، نیرو، امورخارجه، ارتباطات، صنعت، معدن و تجارت، وزیر دفاع و وزیر نفت، همراه رییس جمهور وارد صحن شدند، محمود علوی وزیر اطلاعات نیز با کمی تاخیر و پس از پایان سخنان رییس‌جمهور وارد مجلس شد.

- مهرداد لاهوتی پس از پایان صحبت‌های مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در تذکری نسبت به توزیع "نامه‌هایی" بدون دریافت مجوز از هیات‌رییسه و علیه یکی از وزرای پیشنهادی انتقاد کرد.

- به گفته یکی از نمایندگان حاضر در صحن  "شب‌نامه‌هایی که علیه دولت توزیع شدند"، مربوط به "فعالیت مدیریتی مسعود سلطانی‌فر در حدود دو دهه پیش بوده است."

- نشست علنی امروز در حالی آغاز شد که از ابتدای جلسه حضور گسترده خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران رسانه‌های ایرانی و خارجی چشمگیر بود.

بیش از ۳۵۰ خبرنگار، عکاس و فیلمبردار در جلسه رأی‌اعتماد ۳ وزیر پیشنهادی حضور دارند و رسانه‌های الجزیره، المیادین، التجاه و خبرگزاری‌های فرانسه، آلمان و چین از جمله رسانه‌هایی هستند که با حضور در مجلس شورای اسلامی این رویداد را پوشش خبری می‌دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: