کد خبر: ۶۸۹۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۴
تعداد بازدید: ۴۱۸
اظهارات مخالفان و موافقان وزیرپیشنهادی آموزش و پرورش
غلامعلی جعفرزداه ایمن آبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 11 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: داستان فتنه تمامی ندارد. ظاهرا عده ای تلاش دارند که همه یا کاسب فتنه باشند یا ساکت فتنه.
از گاف‌های نماینده جبهه‌پایداری تا دفاع صریح جعفرزاده/‏کسی که استارت فتنه را زد ۸ سال هر بلایی خواست سر مملکت آورد و الان هم برای خودش راه می‌رود
در جلسه علنی امروز سه شنبه مجلس برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی  و ورزش و جوانان  تعدادی از نمایندگان برای موافقت و  مخالفت با وزرای  پیشنهادی ثبت نام  کردند.

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب،اسامی  موافقان و مخالفان به قید قرعه به شرح زیر انتخاب شد:



-فخرالدین احمدی دانش آشتیانی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

موافقان: ابوالفضل سروش و مهدی شیخ

مخالفان: مهدی فرشادان و حشمت‌الله فلاحت پیشه

-سیدرضا صالحی امیری وزیر پیشنهادی فرهنگ و ارشاد اسلامی

موافقان: محمد بیرانوند و محمدرضا تابش

مخالفان: حسن نوروزی و  مجتبی ذوالنوری

-مسعود سلطانی فر  وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان

موافقان: موسوی و محمد نعیم امینی‌فرد

مخالفان: محمود شکری و حشمت‌الله فلاحت پیشه

اظهارات عباسی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس معتقد است مشکل اصلی مربوط به مدارس دولتی است که صدها کلاس بدون معلم یا با افراد غیرمعلم اداره می‌شوند در حالی که در برنامه دانش آشتیانی به مدارس غیردولتی توجه شده است.

به گزارش خانه ملت، اسدالله عباسی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 11 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی صلاحیت فخرالدین احمدی دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در مخالفت با انتخاب وی گفت: سوال من از دکتر روحانی این است که چرا باز هم طبق معمول مشکلات کشور به گردن دولت قبل گذاشته شد و درباره مسائل مربوط به صندوق ذخیره فرهنگیان توضیح کافی داده نشد.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: ما هم نمی گوییم اختلاس شده می گوییم 8 هزار میلیارد تومان از سهم فرهنگیان کجا رفته و چه کسانی مطالبات را پرداخت نکرده اند و اعلام عدم وصول از سوی چه کسانی است لذا کمیته تحقیق و تفحص شفاف سازی می کند.

وی در ادامه با اشاره به استیضاح فانی، وزیر آموزش و پرورش بیان داشت: انتظار بود دولت با تمام تیم به کمک فانی می آمد و اگر همین 4 هزار میلیارد تومان همان موقع قول داده می شد شاید مشکل آموزش و پرورش حل می شد چرا که در گذشته هم رهبری توصیه کرد و صلاح ندانست حاجی استیضاح شود و نمایندگان کوتاه آمدند لذا باید به جای پاک کردن صورت مسأله، مشکلات برطرف می شد.

عباسی ادامه داد: انتظار داشتیم اگر قرار بود جابحایی در وزارت صورت می گیرد از تحصیل کردگان فرهنگی استفاده شود که آنها هم می توانند آموزش و پرورش را با آموزش عالی پیوند دهند لذا نیاز نبود فردی از آموزش عالی بیاید.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دهم همچنین سنخیتی میان رشته تحصیلی دانش آشتیانی با وزارتخانه پیشنهادی قائل نشد و گفت: ایشان فقط تخصص نوسازی مدارس دارند و ریاست مجتمع آموزشی مفید که تافته جدابافته و غیردولتی بوده و تابعیتی برای دولت و بازرسی دولت قائل نمی شود، نمی تواند ملاک باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه برنامه های دانش آشتیانی در شأن نهاد فرهنگیان نیست، اظهار داشت: برنامه وی در 9 ماهه نمی گنجد و نمی توان طی این دوره اجرا کرد همچنین درباره راه اندازی برگزاری دوره های آموزشی مونته سوری برای فرهنگیان باید گفت فرد بانی یک لائیک بوده که ازدواج کلیسایی را قبول نداشته و از نظر سیاسی نیز بهایی و فراماسونری است که با به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی نیز با انگاره های سیاسی و اعتقادی ما جور نیست.

عباسی در ادامه با تأکید بر اینکه در رابطه با تحول بنیادین در آموزش و پرورش طی 9 ماه کاری نمی شود کرد، متذکر شد: شورای عالی انقلاب فرهنگی و مجلس این موارد را قبلا تصویب کرده اند و الان نمی تواند وارد محتوای سند حاکمیتی را چون وقتی نداریم، به جای انتظار داشتیم درباره اصلاح و تقویت منابع انسانی به بحث مطالبات بازنشستگان به طور کامل پرداخته شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین با اشاره به این مطلب که بحث ساماندهی معلمان حق التدریسی و پیش دبستانی و توجه به دانشگاه فرهنگیان در برنامه های وزیر پیشنهاد نیامده، ابراز داشت: دانشگاه فرهنگیان بلاتکلیف است و به صورت سرپرستی اداره می شود لذا باید تعیین تکلیف شود.

وی ادامه داد: در منابع مالی توسعه و تقویت مدارس صرفا به مدارس غیردولتی توجه شده در حالی که مشکل ما این نیست و مشکلات در حوزه مدارس دولتی است که صدها کلاس بدون معلم و یا با افراد غیرمعلم اداره می شود و توازن جنسیتی در مدارس تهران به هم خورده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: سهم مدارس دولتی در برنامه های پیشنهادی دانش آشتیانی نیامده در حالی که در برنامه ریزی درسی به تغییر کتب درسی اشاره شده که طی این زمان امکان پذیر نیست لذا برنامه ای برای حال حاضر آموزش و پرورش نوشته نشده است.

فلاحت‌پیشه: تحصیلات دانش آشتیانی ربطی به آموزش و پرورش ندارد

یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت که تحصیلات دانش آشتیانی ربطی به آموزش و پرورش ندارد.حشمت الله فلاحت پیشه به عنوان نخستین مخالف دانش آشتیانی در جایگاه سخنرانان قرار گرفت و از روحانی گلایه کرد که ترمیم باید آسیب شناسانه باشد و انتظار این بود که در حوزه های انتخابی ترمیم صورت گیرد.

او خطاب به دانش آشتیانی گفت: تحصیلات شما به کار آموزش و پرورش نمی آید؛ اگر فضای فکری با فضای آن حوزه همخوان نباشد نمی توانیم به آن حیطه کمک کنیم. تحصیلات شما راه و سازه است. سوابقتان نیز غیر آموزش و پرورشی است. تنها سابقه آموزش و پرورشی شما مربوط به مجتمع مفید است که این مجتمع نیز در بین غیر انتفاعی ها اشرافی تر از بقیه است.

او ادامه داد: روز به روز از آموزش دولتی دور شده ایم و هر جایی هم شعاری داده شده برنامه عملیاتی داده نشده است. شما در مفید و جاهای دیگر که بودید باید مسئولیت آنها را بپذیرید. در فتنه و تحسن و تحریم انتخابات بودید باید آن را بپذیرید. آموزش و پرورش فضای حساسی است و سیاسی شدن آن به ضرر مملکت است.

او ادامه داد: چون شما با بدنه آموزش و پرورش ارتباط نداشتید امید نیست که مشکلات حل شود. برخی دوستان که با چند صد میلیون تومان پاداش خدمت بازنشسته می شوند نمی توان امید داشت مشکلات یک معلم را بفهمند. اگر میخواستید مشکلات حل شود فردی را از آموزش و پرورش می آوردید.

فلاحت پیشه متذکر شد: برنامه شما فقط شعار است و در عمل اتفاقی نیوفتاده است؛ هیچ طرح عملیاتی داده نشده است. روز به روز شکاف بین حقوق معلمان با متوسط کشوری بیشتر می شود. شما چقدر با درد معلمان حق التدریسی و آموزش یاران آشنا هستید. برخی از مدیرانی که بخش اعظم آنها در خارج درس خوانده اند نمی توانند آن را درک کنند. اگر ایران سرزمین ماست چرا در اینجا زندگی نمی کنند و درس نمی خوانند.

فلاحت پیشه با اشاره به برنامه پیشنهادی وزیر آموزش و پرورش در راستای پیگیری برنامه های یونسکو آن را برنامه های لاییک غربی خواند و افزود: این که دانش آموزان هر چیزی را در حوزه آموزش در مدرسه تجربه کنند خطرناک است پس اصول و اعتقاد دینی ما کجا می رود؟ مشکل اصلی ما این است که سند بنیادین آموزش در کشور اجرا نمی شود.

او در پایان از نمایندگان خواست به فردی رای دهند که فضای فکری اش با بدبختی های موجود نزدیک باشد.

سروش: دانش آشتیانی به دنبال اصلاح جدی امور است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: آنچه که در برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش آمده است نشان می دهد که آقای دانش آشتیانی به وضع موجود راضی نیست و به دنبال اصلاح جدی امور است.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل سروش که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس سخن می گفت تصریح کرد: در شرایط فعلی باید به آموزش و پرورش نگاه جدی داشت و برنامه سند تحول نظام آموزش و پرورش به عنوان یک سند بالا دستی حتما باید مورد توجه قرار گیرد و ایشان به خوبی قادر به پیشبرد این سند است.

وی افزود: هدف اصلی آموزش و پرورش، پرورش در کنار آموزش است ولی آنچه که امروز خروجی این وزارتخانه است با اهداف تفاوت دارد و ما نظام آموزش محور را داریم و باید بدانیم افزایش محفوظات اساس و هدف آموزش و پرورش نیست بلکه تمرکز در پرورش نیروهای انقلابی، خوش فکر و سازنده باید مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش ما به لحاظ نیروی انسانی با استانداردها متفاوت است گفت: آنچه که آمار و ارقام نشان می دهد این است که کادر اداری در آموزش و پرروش بالاتر استانداردهای جهانی است، اما کادر آموزشی از استانداردهای بین المللی  کمتر است و این یکی از مشکلات اصلی ما در کشور است.

سروش خاطر نشان کرد: تامین منزلت و شان معلمان و تمرکز و سپردن کارهای مدارس به کادر آموزش و پرورش، تامین بودجه لازم و منابع جدید در آموزش و پرورش، مشارکت فرهنگیان در اداره مدارس، پاسخگویی شفاف در مورد عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان از جمله برنامه های مطلوب آقای دانش آشتیانی است که علاوه بر سایر برنامه هایشان به مجلس ارائه شده که قطعا می تواند به توسعه و تقویت آموزش و پرورش منجر شود.

وی با بیان اینکه معیار شایستگی و مهارت های حرفه ای معلمان برای اصلاح پرداخت و آموزش و پرورش می تواند بر افزایش رضایتمندی در آموزش و پرورش موثر باشد گفت: برنامه های آقای دانش آشتیانی عملیاتی، کارآمد، مثبت و خلاقانه است که قطعا موجب افزایش رضایتمندی در آموزش و پرورش می شود.

نماینده مردم تهران در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به ویژگی های شخصیتی وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: آقای دانش آشتیانی پرورش یافته خانواده ای متدین و انقلابی است و حضور فعالی در عرصه های مدیریتی و پشتیبانی جنگ داشته و در جبهه های مقدس ماندگاری زحمات ایشان تا اکنون ادامه دارد و در حوزه مدیریت شخصیتی سخت کوش، جدی و با سوابق معلمی و تدریس درخشانی بوده اند که به خوبی نیازهای آموزش و پرورش را می شناسد.

محمدی موافق دانش آشتیانی:
آقای دانش آشتیانی دست پرورده شهید رجائی است

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: آقای دانش آشتیانی دست پرورده رئیس جمهور شهیدمان، شهید رجائی است که در کنار ایشان خدمات ارزنده‌ای انجام دادند.

داوود محمدی که به عنوان موافق وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش در جلسه علنی امروز مجلس صحبت می‌کرد گفت: آقای دانش آشتیانی از اعضای فعال انجمن‌های اسلامی، انقلابی دانشگاه‌ها در پیش از انقلاب بودند و در ابتدای انقلاب لباس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را به تن کردند و در رعایت احکام اسلامی همیشه در بین مدیران مثال زدنی بودند.

وی افزود: در زمینه تعلیم و تربیت آشنا به علوم تربیتی و علم معلمی هستند و عملکرد موفقی در مدیریت موسسه آموزشی مفید داشته اند و در حوزه های مدیریت خرد و کلان کشور حضور داشتند.

وی تصریح کرد: آقای دانش آشتیانی در سه دوره، در وزارت علوم معاونت این وزارتخانه را بر عهده داشتند که در هر سه دوره عملکرد موفقی را به جای گذاشتند و در استان‌های محروم کشور نیز مدارسی تاسیس کردند که به عنوان مدارس نمونه کشوری شناخته شد و قطعا با این عملکرد و سابقه و برنامه می‌توانند در آموزش و پرورش گره‌گشای مشکلات کشور باشند.

گاف‌های نقوی‌حسینی

نماینده مردم ورامین در مجلس گفت: آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست بلکه مرکز تعلیم وتربیت است. سید حسین نقوی حسینی در سخنانی در مخالفت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش ابتدا چند بار تکرار کرد که رئیس جمهور دوران جنگ عامل فتنه بود اما بعد جمله‌ی خود را به این شکل اصلاح کرد و گفت: نخست وزیر دوران جنگ عامل فتنه شد.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: شما هر بار به مجلس آمده صحبت می‌کنید وبعد تشریف می‌برید. همانطور که خود فرمودید ما از نقد استقبال می‌کنیم، بنده هم جسارت کرده وحرفهایی را به شما می‌گویم امیدوارم که به جهنم حواله نشوم. امیدوارم به بی سوادی  و بی انقلابی و نفهمی محکوم نشوم.

وی افزود: آقای رئیس جمهور انقلابی‌ها می‌فهمند متهم نکنید درست نیست. مگر در دولت جنابعالی به من رای داده نشد، احترام بگذارید ما انقلابی هستیم.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: آقای رئیس جمهور این اقدام شما ترمیم کابینه نیست در جهت مطالبات مردم هم نیست. مردم امروز رفاه و رونق می‌خواهند . مردم جوانانشان با مدارک فوق‌لیسانس و دکترا بیکار هستند. دولت دراین مسیر چه قدمی برداشته است؟

نقوی حسینی اظهار کرد: آقای فانی را  مجلس می‌خواست استیضاح کند. دولت فرار رو به جلو کرد. در مورد آقایان جنتی و گودرزی هم بحث کارآمدی نبود. مباحث دیگری مطرح بود.

وی درادامه اظهارکرد: با آموزش و پرورش این کارها را نکنید، آموزش و پرورش حزب سیاسی نیست مرکز تعلیم وتربیت است و متعلق به همه ملت ایران. این وزارت‌خانه یک میلیون و صد هزار معلم دارد چرا سیاسی برخورد می‌کنید.

نماینده ورامین در مجلس افزود: آقای رئیس جمهور وزیر شما کاملا بازیگر سیاسی است بنده در گورم باید پاسخگوی رایم باشم. ما رای می‌دهیم باید جوابگو هم باشیم. باید از عزت و استقلال و آزادی و ولایت فقیه دفاع کنیم و در برابر فتنه بایستیم در حالی که زویر شما بازیگر نقش فتنه است و در مجلس قبل هم بیش از 70 رای نیاورد.

نقوی در ادامه اظهار کرد: دانش آشتیانی اولین مدیر مدرسه تهران است که به جرم فتنه بازداشت می‌شود. آقای رئیس جمهور چرا این گونه صحبت می‌کنید. چرا کارت زرد مجلس را دوباره به مجلس معرفی می‌کنید. آیا در بین این همه معلم یک نفر شایسته وزارت‌خانه نیست. شما دانش آشتیانی را در مجلس قبل برای وزارت علوم معرفی کردید. آیا این کارها حاشیه‌ سازی نیست.

وی ادامه داد: شما که شعار عقل گرایی می‌دهید این همه سند فتنه مطرح شده شما دوباره همان فرد را معرفی می‌کنید. به این توجه داشته باشید که آموزش و پرورش گره دارد. معلمان انگیزشان را از دست دادند. حق آموزش  و پرورش نیست که این گونه با آن برخورد شود.

نقوی در ادامه بار دیگر با مورد خطاب قرار دادن رئیس جمهور گفت: شما تعریف جدیدی از فساد ارائه کردید می‌گویید این اختلاس نیست. این وام است. آیا ملت حرفهای ما رانمی‌شنوند. مطابق تعریف جنابعالی در دولت شما 8 هزار میلیارد  تومان به 30 نفر وام داده شده، آیا این اختلاس نیست؟ چرا موافقان وزیر در این موارد صحبت نمی‌کنند.

نقوی در بخش دیگری از سخنانش اظهارکرد:‌دانش آشتیانی موسس حزب منحله مشارکت، عضو فراکسیون مشارکت مجلس ششم، عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی معین، امضاء کننده‌ی بیانیه‌های مختلف در سال88 و حمایت کننده از تحصن‌های غیر قانونی بوده است. اسناد آن را می‌دهم بیایید ببینید.

این نماینده اصولگرای مجلس ادامه داد: آقای دانش آشتیانی بورس دولت هاشمی رفسنجانی در انگلیس بود و انشاءالله که بدون رابطه و بر اساس صلاحیت بوده باشد که وی در مدرسه ایرانیان مشغول تدریس شد. در آن مدرسه خواهر یک شهید گزارشی از عملکرد وی را برایم فرستاده است. آن رابه رئیس مجلس می‌دهم شما هم بیایید ببینید.

وی برخی ازمدارکی که در اختیار داشت را به رئیس مجلس ارائه کرد وگفت : اینها واقعیت است کسی که در دل و قلب خود راضی باشد دولت جمهوری اسلامی ایران شکست بخورد صهیونیست است. آیا ما نمی‌خواهیم دولت شکست بخورد. آقای روحانی مامی‌خواهیم دولت موفق و پیروز باشد. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با اقتدار حرکت می‌کند، در لوزان شرط گذاشتیم پذیرفتند. الان هم دلمان می‌خواهد وزیری در آموزش و پرورش بیاید که شایسته باشد.

وی اضافه کرد:آیا در مجموعه دولت، غیر از این سه نفر افراد دیگری نبودند که معرفی شوند. قحط الرجال است؟

نقوی حسینی خاطر نشان کرد: امروز روز امتحان مجلس دهم است. مجلس نهم در مقابل فتنه ایستاد. به رئیس جمهور گله می‌کنم. مگر آقا نفرمودند فتنه خط قرمز نظام است، آیا دولت خط قرمز نیست. فقط مجلس و قوه قضاییه جزء خط قرمز هستند.

دو گاف بزرگ نقوی حسینی در مخالفت با دانش آشتیانی

نقوی حسینی نماینده عضو جبهه پایداری که نطق او در مخالفت با دانش آشتیانی، گزینه پیشنهادی وزارت آموزش به دلیل توهین‌های مکرر و تلاش برای استفاده از «فتنه» به نفع خود مورد اعتراض اکثریت نمایندگان مجلس قرار گرفت، دو گاف بزرگ و عجیب در سخنان خود داد.

به گزارش دیده‌بان دولت، گاف اول این بود که نقوی حسینی دوبار با فریاد و تاکید گفت که «رئیس جمهور دوران دفاع مقدس سر فتنه و عامل اصلی فتنه است»، که تاکید دوباره نقوی حسینی با توجه به اینکه حضرت آیت الله خامنه‌ای، رئیس‌جمهور دوران دفاع مقدس بودند موجب حیرت و تعجب نمایندگان و هیات رئیسه مجلس شد.

گاف دوم نقوی حسینی که مدعی بود مدارک فراوانی علیه دانش آشتیانی دارد این بود که آشتیانی عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم بوده که چند دقیقه بعد ‏غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در موافقت با آشتیانی یادآوری کرد که اساسا دانش آشتیانی نماینده مجلس ششم نبوده که بخواهد عضو فراکسیون مشارکت در مجلس ششم باشد!

جعفرزاده ایمن آبادی در موافقت با وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:
دانش آشتیانی هرگز بازداشت نشده است/ داستان برچسب نادرست فتنه گر زدن باید تمام شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکیدکرد: هرگز دانش آشتیانی بازداشت نشده است.

غلامعلی جعفرزداه ایمن آبادی در جلسه علنی امروز (سه شنبه، 11 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در موافقت با دانش آشتیانی وزیر پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش، اظهار داشت: داستان فتنه تمامی ندارد. ظاهرا عده ای تلاش دارند که همه یا کاسب فتنه باشند یا ساکت فتنه.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: هرگز دانش آشتیانی بازداشت نشده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: