کد خبر: ۶۸۹۴۹۲
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
تعداد بازدید: ۳۷۱
دانشمندان دریاچه‌ای را در اعماق دریای خلیج مکزیک کشف کرده‌اند که تاکنون موجودی نتوانسته زنده از آن خارج شود.
کشف دریاچه‌ای مرگبار در زیر دریای مکزیک!به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز ،اريك كوردس استاديار زيست‌شناسي دانشگاه تمپل اين درياچه را بررسي كرده و نتايج آن را در مقاله‌اي در نشريه اوشنوگرافي منتشر ساخته‌است.

 

به گفته وي اين يكي از شگفت‌انگيز‌ترين پديده‌هايي است كه تاكنون در كف دريا كشف شده‌است. آب اين درياچه پنج برابر شورتر از آب دريايي است كه آن را احاطه كرده‌است و مقادير كشنده‌اس متان و سولفيد هيدروژن نيز در آن وجود دارد كه با آب اطراف تركيب نشده‌اند.

 

براي حيوانات و انسان‌هايي كه در اين درياچه شنا كنند، حجم مواد مسموم مي‌تواند كشنده باشد و تنها باكتري‌ها، كرم‌هاي لوله‌اي و ميگو‌ها مي‌توانند دراين محيط دوام بياورند.

 

اما اين درياچه براي دانشمندان شبيه به يك زمين بازي براي مطالعات علمي است. محققان مي‌توانند چگونگي بقاي ارگانيزم‌هاي مختلف را در اين محيط كشنده مورد بررسي قرار دهند. به گفته كوردس، بسياري از دانشمندان اين زيستگاه‌هاي مرگبار را به عنوان مدل‌هايي براي مطالعه درباره آنچه ممكن است در سياره‌هاي ديگر وجود داشته باشد،‌مورد بررسي قرار مي‌دهند.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: