کد خبر: ۶۸۸۵۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳
تعداد بازدید: ۴۶۶
جهانگردانی که با پرداخت ۸۰ هزار دلار به ایران سفر می‌کنند
«زمانی که در خیابان‌ها و لابه‌لای بناهای اصفهان قدم می‌زنید گویی که در یک موزه تاریخی در حال حرکت هستید. این شهر مرکز چند‌فرهنگی بودن امپراتوری پارس بوده است. بناهای این شهر در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند.دو بنای این شهر که یکی مسجد امام است در فهرست نوزده گانه آثار برتر تاریخی جهان قرار دارد. میدان نقش جهان در وسط اصفهان واقع شده و مرکز فرهنگی آن شهر است که در دوران شاه عباس ساخت آن شروع شد. البته مسجد امام پیش از انقلاب نامش مسجد شاه بود که تغییر یافت.»

شبکه خبری «راشا تودی» با انتشار گزارشی با اشاره به این‌که پایان تحریم‌ها در دوران پسابرجام و استقبال حسن روحانی رییس‌جمهوری میانه‌روی ایران از بازدید بیشتر جهانگردان ایرانی سبب شده تا سیل جهانگردان به ایران سرازیر شوند، نوشته است که توریسم لوکس در ایران نیز در حال ظهور است. 

به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب نیوز، این شبکه خبری می‌نویسد: «یک آژانس مسافرتی امریکایی با استفاده از هواپیمای خصوصی برنامه سفر به اصفهان را تنظیم کرده است. این شرکت در تبلیغ خود آورده که جهان، از جمله ایران را کشف کنید. با این حال، هر کسی از پس هزینه این سفر بر نمی‌آید؛ هزینه سفر برای هر نفر جهانگرد ۸۰ هزار دلار است. در هر سفر نیز حداکثر ۵۰ مسافر به ایران برده می‌شوند. البته مقصد کشورهای گوناگون خواهد بود که یکی از مقصدها شهر اصفهان است. این سفر شگفت‌انگیز اروپا را نیز در برمی‌گیرد. در آگهی این شرکت جهانگردی آمده است که از جاده ابریشم در ترکمنستان تا اروپا و معماری ایرانی – اسلامی در شهر اصفهان را با ما ببینید. شرکت «تی سی اس» اعلام کرده که سالانه ۱۵۰۰ امریکایی با این تور به ایران سفر می‌کنند.»



راشا تودی اشاره می‌کند که اصفهان شهری به غایت دیدنی و تاریخی است که در ۴۰۰ کیلومتری تهران پایتخت ایران واقع شده است. این شبکه خبری می‌افزاید: «زمانی که در خیابان‌ها و لابه‌لای بناهای اصفهان قدم می‌زنید گویی که در یک موزه تاریخی در حال حرکت هستید. این شهر مرکز چند‌فرهنگی بودن امپراتوری پارس بوده است. بناهای این شهر در فهرست میراث فرهنگی جهانی یونسکو قرار گرفته‌اند. دو بنای این شهر که یکی مسجد امام است در فهرست نوزده گانه آثار برتر تاریخی جهان قرار دارد. میدان نقش جهان در وسط اصفهان واقع شده و مرکز فرهنگی آن شهر است که در دوران شاه عباس ساخت آن شروع شد. البته مسجد امام پیش از انقلاب نامش مسجد شاه بود که تغییر یافت.» 

این شبکه خبری اشاره کرده است که مسافران در هتل عباسی به سر خواهند برد. 

این شبکه خبری در پایان می‌نویسد: «ایران امیدوار است پس از پایان تحریم‌ها بتواند صنعت جهانگردی خود را رونق بخشد. این جزو اولویت‌های دولت میانه‌روی روحانی و از اهداف اعلام شده در شعارهای انتخاباتی او در سال ۲۰۱۳ مییلادی بود تا بار دیگر ترافیک سفر جهانگردان خارجی به ایران افزایش یابد.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: