کد خبر: ۶۸۷۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹
تعداد بازدید: ۴۵۵
مدیر دفتر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی همدان با ابرازخرسندی از پایان یافتن نخستین دوره آموزشی کمک پرستاری توسط جهاددانشگاهی همدان، گفت: نخستین نیاز برآورده شدن خواسته‌های اولیه بیماران است چرا که برداشت آنان با توجه به برخی خدمات اولیه ارائه شده شکل می‌گیرد.
‌کمک پرستار چرخه پزشک، پرستار و بیمار را تکمیل می‌کند‌به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،‌فاطمه شیرانی در مراسم اختتامیه دوره آموزشی کمک پرستاری توسط که به همت جهاددانشگاهی همدان برگزار شده بود، اظهار کرد: برقراری ارتباط با بیمار بسیار مهم است و به منظور کامل شدن زنجیره بین پزشک، پرستار و بیمار، نیاز به وجود کمک پرستار وجود داشت.

وی با ارائه توضیحاتی درباره آزمون‌های تئوری و بالینی برای کمک بهیاران یادآور شد: 1080 ساعت آموزش برای 30 شرح وظیفه به کمک پرستار ارائه شد اما موفقیت در این حوزه بستگی به تلاش افراد، درک درست از وظایف، استفاده از هوش هیجانی و به نوعی موقعیت‌شناسی است.

شیرانی با بیان اینکه کمک پرستاران همدان باید نمونه و افتخارآفرین باشند، تصریح کرد: در دوره کارآموزی مواردی تذکر داده شد اما پس از انعقاد قراردادها سختگیری‌ها بیشتر می‌شود چرا که باید آبروی کادر پرستاری و رعایت قوانین و ضوابط و کرامت انسانی در اولویت قرار گیرد.

پیشکسوت پرستاری کشور نیز گفت: در کنار اهمیت و ارزشمندی تخصص ارائه شده به بیماران، رفع نیاز اولیه آنان حرف نخست را می‌زند.

سادات مداح افزود: با توجه به نیاز به تربیت گروه عاقل و بالغ که با تحصیلات یکساله نیازهای اولیه مردم را برطرف کنند، برنامه کمک پرستاری آغاز شد.

وی با اشاره به اهمیت رفتار با انسان‌ها ابراز امیدواری کرد: تربیت‌شدگان برای ارائه خدمات اولیه در این کار ارزشمند موفق باشند و با بیماران مانوس باشند.

مادر پرستاری ایران از همه افرادی که برای بنیان نهادن این تفکر تلاش کردند، قدردانی کرد و گفت: برای جذب نیروهای کمک پرستاری به منظور ارائه خدمات بین بیمار و پرستار نیاز به ورود جهاددانشگاهی بود که معاون درمان و معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به این موضوع اعتماد کردند و با تزریق انرژی مضاعف به بدنه مجریان، برنامه اجرایی شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: