کد خبر: ۶۸۷۴۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۱
تعداد بازدید: ۳۷۸
نوبخت در نشست خبری مطرح کرد؛
سخنگوی دولت گفت: تا تاریخ ۲۴ ماه ما ۲۴ هزار و ۶۷۶ دستگاه تاکسی فرسوده را از ناوگان خارج کردیم و خودرو نو جایگزین شد.

به گزارش خبرداغ به نقل از خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدباقر نوبخت در نشست خبری هفتگی خود با اصحاب رسانه ضمن ارائه آماری از راه‌اندازی واحدهای تولیدی در مدت اخیر گفت: مقرر بود در فاز اول ۷۵۰۰ واحد‌های تولیدی نیمه فعال را شناسایی کنیم تا تاریخ بیست و پنج مهر ماه ۱۲ هزار و ۲۲ واحد تولیدی توانستند حدود ۸ هزار میلیارد تومان تسهیلات دریافت کنند.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ادامه داد: این گزارش رضایت‌بخش است البته در ماه‌های نخست کار به کندی پیش می‌رود اما خوشبختانه الان در مسیری که به خبی رفع موانع ده کار پیش می‌رود.

خروج ۲۴ هزار تاکسی فرسوده را از ناوگان حمل و نقل

سخنگوی دولت اضافه کرد: سال قبل صحبت شد بخشی از مسئولیت آلایندگی برای خودروهای فرسوده به ویژه تاکسی‌هاست از سال قبل هدف‌گیری کردیم که ۹۰ هزار خودرو فرسوده را جایگزین کنیم تا تاریخ ۲۴ ماه ما ۲۴ هزار و ۶۷۶ دستگاه تاکسی فرسوده را از ناوگان خارج کردیم و خودروی نو جایگزین شد مشکلی در این میان نداریم و این آمار همچنان رو به افزایش است.

رشد اقتصادی ۴/۴ دهم درصد در سه‌ماهه نخست سال

نوبخت متذکر شد: ما در سه ماهه نخست سال رشد اقتصادی ما به ۴/۴ دهم درصد رسید که آثار آن در اشتغال هم قابل رویت است. همچنین نسبت اشتغال به ۳۴ درصد رسیده است اصطلاحی تحت عنوان جمعیت فعال داریم که از سن ۱۰ سال به بالا محسوب می‌شوند که همه این‌ها متقاضی کار نیستند در سه ماهه بهار سال جدید، بیش از یک میلیون و دویست هزار نفر از جمعیت فعال وارد بازار کار شدند و اکثر آن‌ها توانستند شغل پیدا کنند. با شکوفایی اقتصاد، جمع کثیری مشغول به کار می‌شوند و جمعیت بیکار می‌تواند باعث افزایش نرخ بیکاری شود، اما نسبت اشتغال ما در حال حاضر افزایش پیدا کرده است.

ایران تنها کشوری بود که در شوک اقتصادی خاورمیانه مصون ماند

سخنگوی دولت ابراز داشت: در سفر اخیر وزیر اقتصاد و جلسه با صندق بین‌المللی پول همه کشور‌ها تاکید داشتند با وجود شوک اقتصادی در خاورمیانه تنها کشوری که توانسته ثبات خود را حفظ کند، ایران است. تمام تلاش ما این است نگذاریم جوانان ما بیکار بمانند امیدواریم این روند آثار مثبت خود را نشان دهد.

همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس کلیات برنامه را تصیب کردند

نوبخت متذکر شد: همه کمیسیون‌های تخصصی مجلس کلیات برنامه را تصیب کردند و در کمیسیون تلفیق هم رای مثبت دادند. الان جریان در حال بررسی در کمیسیون تلفیق است. تعامل خوبی در این مورد بین دولت و مجلس وجود داشته پیشنهادها هم معقول بوده است و امیدواریم با عقل جمعی نمایندگان برنامه خوبی را اجرایی کنیم. کارها از شهریور ماه در سازمان برنامه برای بودجه سال ۹۶ شروع شد و امیدوارم تا اواسط آبان پیش‌نویس لایحه بودجه را تقدیم هیات وزیران کنیم و به وقت به مجلس بدهیم. باید این بودجه گام‌های موثرتری در راستای بودجه ریزی بر مبنای عملکرد داشته باشد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: