کد خبر: ۶۸۷۳۷۱
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳
تعداد بازدید: ۲۶۴
سخنگوی وزارت خارجه گفت: ایران از هر گونه مبارزه جدی و صادقانه علیه تروریسیم در منطقه به ویژه در کشورهای همسایه حمایت می‌کند و تا پاکسازی کامل عراق از گروه‌های تروریستی و برقراری ثبات کامل در این سرزمین در کنار ملت و دولت این کشور قرار داریم.
ایران تا پاکسازی کامل عراق از گروه‌های تروریستی در کنارش خواهد بودبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، بهرام قاسمی در گفت‌وگویی درباره تناقض حضور امریکایی‌ها در عملیات موصل با وجود نقش حمایتی از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی گفت: نگاه‌های مختلفی درباره حاضران در صحنه عراق و منطقه وجود دارد یکی نگاه بدبینانه و یکی نگاه خوشبینانه.

وی افزود: ما از هر گونه رفتاری که در مبارزه و مقابله با تروریسم به صورت صادقانه باشد قطعا حمایت می‌کنیم و مهم‌تر این است که به آنچه دولت عراق به عنوان دولتی مستقل تصمیم بگیرد احترام می‌گذاریم و قطعا قصد دخالت در مسائل داخلی این کشور نداریم.

قاسمی گفت: آنچه مهم است موصل بخشی از خاک عراق است و سرنوشت آن و تصمیم گیری درباره آن به دولت این کشور مربوط می‌شود به همین علت، هر آنچه با خواست و هماهنگی دولت عراق در چارچوب مبارزه با تروریسم اتخاذ شود گامی مثبت است.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: ما از ابتدا به تمامیت ارضی و حاکمیت ملی کشور همسایه، عراق احترام گذاشته، به آن پایبند بوده، برایش سرمایه گذاری کرده و به آن اهمیت بالایی داده‌ایم و این مواضع ما تغییرناپذیر است.

وی اضافه کرد: ما عراقی باثبات و توسعه یافته می‌خواهیم که از صلح و ثبات برخوردار باشد و بتواند از حاکمیت ملی و تمامیت ارضی خود دفاع کند.

قاسمی تاکیدکرد: بر این اساس از هرگونه مبارزه‌ای که دولت عراق بتواند علیه تروریست‌ها داشته باشد و آنان را از این کشور براند، دفاع می‌کنیم و همچنانکه بار‌ها اعلام کرده‌ایم تا پاکسازی کامل عراق و برقراری ثبات در این کشور در کنار ملت و دولت این کشور خواهیم ماند.

وی افزود: ما در کنار همه قشر‌ها، همه پیروان مذاهب، قومیت‌ها و قبایل و گروه‌های مختلف عراقی که همواره و در طول تاریخ به طور مسالمت آمیز کنار یکدیگر زندگی کرده‌اند و می‌کنند خواهیم بود و به آنان کمک می‌کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی، مبارزه با تروریسم را سیاست اصولی و تغییرناپذیر کشورمان از گذشته تاکنون دانست و تاکید کرد: همانطور که در سالیان گذشته تاکنون در عمل نشان داده‌ایم ما در مبارزه با تروریسم با هیچ کس تعارف نداریم و شوخی نمی‌کنیم و به صورت جدی و در این مبارزه سهیم خواهیم بود و از آن حمایت می‌کنیم.

قاسمی افزود: جمهوری اسلامی ایران از هر گونه مبارزه جدی و صادقانه علیه تروریسیم در منطقه به ویژه در کشورهای همسایه حمایت می‌کند و در آن سهیم است و خواهد بود.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تاکید کرد: تا پاکسازی کامل عراق از گروه‌های تروریستی و برقراری ثبات کامل در این سرزمین در کنار ملت و دولت این کشور قرار داریم.

قاسمی با اشاره به آغاز عملیات موصل گفت: موضوع موصل موضوع بسیار جدی و اساسی است که مدت هاست در منطقه به ویژه در سطح دولت عراق مطرح است جایی که متاسفانه به تصرف تروریست‌ها درآمد و به پایگاه آنان تبدیل شد.

وی افزود: اینکه عملیات موصول به طور جدی و با خواست و هماهنگی دولت مرکزی عراق علیه تروریست‌ها و در دفاع از تمامیت ارضی این کشور آغاز شده است و ادامه می‌یابد خبر خوبی است.

قاسمی ابراز امیدواری کرد دولت و ارتش عراق بتوانند سرزمین خود را از شر تروریست‌ها‌‌ رها کنند و صلح و ثبات و آرامش و توسعه بر این کشور حاکم شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: