کد خبر: ۶۸۷۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۷
تعداد بازدید: ۲۶۰
قائم مقام وزیر کشورگفت: طبق لایحه جامع نظام انتخابات بازهم وزیر کشورمسئول برگزاری انتخابات می باشد ولی زیر نظرهیئت عالی انتخابات فعالیت می‌کند.
وزیر کشور تحت نظارت هیات عالی انتخابات مسئول برگزاری انتخابات استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا ، محمدحسین مقیمی امروز(یکشنبه) با بیان اینکه لایحه جامع نظام انتخابات در کمیسیون سیاسی و دفاعی دولت درحال بررسی است، افزود: پس از تصویب درکمیسیون، این لایحه به صحن علنی دولت می رود و بعد از آن به مجلس ارائه می شود.
وی با بیان اینکه زمان دقیق ارائه لایحه به مجلس مشخص نیست، اظهارکرد: از آن جائی که در گذشته سیاست های کلی انتخابات درمجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شده و ما نیز در جریان آن بوده ایم، سعی شده تا در چهارچوب سیاست های کلی انتخابات این لایحه را تهیه کنیم.
وی با اشاره به اینکه درصد بالایی از اشکالاتی که درقانون انتخابات در زمینه اجرا، نظارت، بحث های مالی و تخلفات وجود داشت، سعی شده تا این مشکلات رفع شود، ادامه داد: نزدیک کردن قوانین متعدد انتخابات، عدالت در استفاده از امکانات، صیانت از رای مردم و اینکه چه شاخصه هایی باید ملاک بررسی صلاحیت ها باشد نیز از دیگر موضوعاتی است که در این لایحه به آن توجه شده است.

** درلایحه جامع نظام انتخابات شاخص ها مشخص شد
قائم مقام وزیربا اشاره به اینکه باید مشخص شود، چه شاخص هایی باید ملاک تشخیص رجل سیاسی، مدیر و مدبر بودن قرارگیرد، متذکر شد: در لایحه جامع نظام انتخابات سعی شده تا شاخص هایی مشخص شود.
وی با بیان اینکه تاکنون وزیرکشور مسئول برگزاری انتخابات بوده است، ادامه داد: طبق لایحه جامع نظام انتخابات باز هم وزیر کشور مسئول برگزاری انتخابات است ولی زیرنظرهیئت عالی انتخابات فعالیت می کند که از سه قوه و نهادهای مردمی نیز اعضایی در این هیئت حضر دارند.
به گزارش خانه ملت، قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه سعی کرده ایم سیاست های کلی انتخابات را در لایحه جامع نظام انتخابات لحاظ کنیم، گفت: اگر مواردی نیز تغییر کرده باشد می توانیم در کمیسیون آنها را اصلاح کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: