کد خبر: ۶۸۶۸۹۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰
تعداد بازدید: ۵۸۱

خط رسانه ای مافیایی علیه دولت/ دولت در عرصه سیاسی و فرهنگی، از «انفعال» خارج شودنماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به خط رسانه ای مافیایی علیه دولت تأکید کرد: در عرصه رسانه و اطلاع رسانی و کارهای تبلیغاتی و تعامل با افکار عمومی به نظر می آید که دولت از پویایی لازم برخوردار نیست. دولت و عناصر بدنه آن باید از حالت انفعال خارج شوند.

محمود صادقی در گفت و گو با جماران، در مورد انتقادهایی که سال آخر دولت یازدهم به این دولت اظهار داشت: کسانی که در انتخابات نتوانستند اعتماد مردم را جلب کنند و موفق نشدند، با این سنگ اندازی ها و کارشکنی ها به نوعی انتقام خودشان را از مردم می گیرند. آنها در عرصه رسانه سعی می کنند هر روز موجی را درست کنند. من از نزدیک شاهد هستم در لابی مجلس انواع خبرنگاران می آیند و اول هر هفته کاملا پیدا است که یک خط رسانه ای مافیایی به اینها داده شده که موجی درست کنند. خود خبرنگار هم بعضا نمی داند چه دارد می گوید فقط به او گفته اند که این را بگو و این را بپرس. عبارات لاتین مثل «IPC» و «FATF» استفاده می کنند تا تلقی این شود که دولت نسخه هایی را از جاهایی پیچیده و آورده است.

عضو هیأت رئیسه فراکسیون امید افزود: در مجموع سعی می کنند به حرکت دولت به خصوص در مقوله برجام قفل بزنند. من فکر می کنم بخشی به خاطر جنبه سیاسی و بخشی به خاطر منافع است. در عادی شدن اوضاع سیاسی، اجتماعی و اقتصادی اینها ضرر می کنند. در واقع با شفاف شدن اوضاع امکان عمل آنها ضعیف می شود. یعنی ویژه خواری هایی که آن دوره داشتند در این رفتار آنها دخالت دارد و از هیچ ترفندی دریغ نمی کنند.

وی با بیان اینکه دولت سیاست هوشمندانه ای اتخاذ کرده که نمی خواهد زیاد خودش را درگیر حاشیه ها کند، گفت: ولی در عرصه رسانه و اطلاع رسانی و کارهای تبلیغاتی و تعامل با افکار عمومی به نظر می آید که دولت از پویایی لازم برخوردار نیست. تیم اطلاع رسانی و سخنگویی از ظرفیت ها خوب استفاده نمی کنند. این دولت ظرفیت های زیادی دارد. مثلا در بحث مجلس دولت با تغییری که اتفاق افتاد خیلی هماهنگ نشد و تعامل خوبی با مجموعه حامیان خودش در مجلس برقرار نکرد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتقادهای مطرح شده از نمایندگان مجلس در زمینه حمایت از دولت، تأکید کرد: منشأ این به رفتار خود دولت بر می گردد. دولت رفتار مورد انتظار را با مجموعه نمایندگان به ویژه فراکسیون امید نداشته است. در حالی که آنچه که من در آن سمت می بینم تمایل به همکاری فعال تر است. لذا چون دو سویه برقرار نشده از این ظرفیت استفاده نشده و بنابر این ممکن است صداهای یکسانی هم نسبت به دولت شنیده نشود.

وی ادامه داد: فراکسیون امید یک حزب نبوده و مجموعه یک طیف بوده است اما در تعامل با دولت و بحث های نظارتی لازم است یک سطحی را هماهنگ کنیم. مثلا مقوله ای مثل استیضاح و یا تحقیق و تفحص نسبت به دولت حتما باید هماهنگ شود اما در مورد سؤال یا تذکر افراد می توانند ابتکار عمل فردی خودشان را داشته باشند. اگر کارهای نمایندگان به صورت کامل زیر پوشش سیاست واحد قرار بگیرد ابتکار عمل های شخصی خیلی ضعیف می شود.

صادقی اظهار داشت: با فشارهایی که از بیرون روی دولت هست و انفعال بعضی از وزرای دولت من شخصا مقداری احساس خطر می کنم. از طرفی ما خوشحال هستیم یک رقیب غیر اخلاقی، هنجار شکن و غیر پایبند به قواعد دموکراسی از عرصه کنار رفته است. اما همین امر این واهمه را ایجاد می کند که اگر رقابت جدی وجود نداشته باشد شاید مردم خیلی به عرصه نیایند و یک مقدار بازی انتخابات را پیچیده تر می کند.

وی با تأکید بر اینکه از بابت دو دوره ای شدن روحانی نگرانی وجود ندارد، گفت: آنچه می گویم نگرانی از عدم گرمای فضای انتخابات است. هر چند از دیدگاه من این فرد به علت تخلفات گسترده ای که کرده بود صلاحیت ندارد اما فضای رقابتی لازمه انتخابات است. به هر حال مهمترین رقیب دولت خود دولت و عملکرد آن است. باید در کمتر از یک سال باقی مانده دولت نتایج سیاست هایی که داشته و خوب هم عمل کرده و در عادی سازی امور موفق بوده نمایان شود. مثلا در عرصه اقتصاد ثبات ایجاد کرده و منابع مستقل بالای چهار درصد رشد در نیمه اول سال جاری را گزارش می کنند و پیش بینی می شود تا پایان سال به پنج درصد و بالاتر هم برسد و در عرصه اقتصاد هم خودش را نشان دهد.

عضو کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس اظهار داشت: «در سفره حس کردن» مقداری عوام گرایانه است ولی اگر رونق اقتصادی ایجاد شود مردم می فهمند و این طور نیست که حتما باید در سفره ها ببینند. مردم می توانند رونق تولید و ایجاد اشتغال را حس کنند. اصلا مردم بازار را حس می کنند. اگر بازار از حالت رکود خارج شود یک حس عمومی ایجاد می شود که گردش اقتصادی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در عرصه اقتصادی نیاز به ایجاد تحرک است، افزود: در عرصه سیاسی و فرهنگی دولت و عناصر بدنه آن باید از حالت انفعال خارج شوند. در قسمت هایی بیش از حد دولت عقب نشینی کرده است. به نظرم در وعده هایی که آقای روحانی در سیاست داخلی داد باید تحرک بیشتری ایجاد شود. دولت موانع پیش روی خودش را با مردم در میان بگذارد. هرچند سیاست آقای روحانی این است که می خواهد با آرامش و بدون حاشیه سازی جلو برود اما نیاز به پمپاژ انرژی و روحیه در جامعه است و اینکه تحرک لازم رفته رفته ایجاد شود. در مجموع فکر می کنم که خیلی نباید نگران سال پایانی دولت بود. در عین حال دولت باید از ظرفیت های در دسترس خودش بیشتر استفاده کند برای اینکه این سال آخر مردم را امیدوارتر کند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: