کد خبر: ۶۸۶۶۲۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
تعداد بازدید: ۵۱۹
طی روزهای اخیر دو فک خزری که در تورهای ماهیگیری گرفتار شده بودند با اطلاع به موقع صیادان نجات یافتند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری مهر: طی روزهای اخیر دو فک خزری که در تورهای ماهیگیری گرفتار شده بودند با اطلاع به موقع صیادان و حضور عوامل مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در ایران، جهت تیمار و مراقبت به این مرکز منتقل شدند.

دامپزشک مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در ایران در این باره گفت: نخستین فک پنج روز قبل در ایستگاه میان قلعه واقع در پناهگاه حیات وحش میانکاله در تورهای ماهیگیری گرفتار شده بود و صیادان به محض مشاهده موضوع را به این مرکز اطلاع دادند.
 
 نجات دو فک خزری گرفتار در تورهای ماهیگیری

این فک خزری که به لحاظ جنسیت ماده و حدودا دو ساله است دچار انگل های خارجی و انگل های زیر پوستی است که می تواند منجر به مرگ جانور شود. بنابراین فک به مرکز منتقل شده و هم اکنون تحت درمان و مراقبت است.

شرایط جسمانی این فک پس از پنج روز دریافت دارو رو به بهبود است و هم اکنون با ماهی زنده تغذیه می شود.

همچنین روز چهارشنبه نیز صیادان ایستگاه فرید پاک در منطقه مرزی ایران و ترکمنستان با مرکز تماس حاصل کرده و گرفتار شدن یک فک در تورهای ماهیگیری را گزارش کردند.
 
 نجات دو فک خزری گرفتار در تورهای ماهیگیری

این فک نیز که ماده و حدودا دو ساله است با حضور کارشناسان از بند تور رها شده و برای تیمار و مراقبت به مرکز درمانی تحقیقات سگ دریایی در جزیره آشوراده منتقل شده است.

بر اساس گزارش دیدبان محیط زیست و حیات وحش ایران، هر دو فک خزری طی روزهای آینده و همان نقطه ای که در تورهای صیادی گرفتار شده بودند رهاسازی خواهند شد تا بتوانند گله های خود را پیدا کرده و به آنها بپیوندند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: