کد خبر: ۶۸۶۴۳۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
تعداد بازدید: ۸۰۵
در این فیلم مصاحبه‌گر به وی می‌گوید گاهی شما در جلسات خود انتقاد می‌کنید، که وی پاسخ می‌دهد بله، بعد از او می‌پرسد شما در جلسات خود فحش هم می‌دهید؟ این مداح بی‌سواد جواب می‌دهد بله خود امام حسین (ع) هم فحش می‌داد.
از دلواپسی‌برای‌مسابقه‌فوتبال تا سکوت در‌برابر‌توهین‌‌بی‌سابقه یک‌مداح؛‌مدعیان این‌فیلم را ندیدند؟/ نقش پررنگ صداوسیما در تحریف عاشورا؛ به کجا می‌رویم؟ چرا از هیچ‌جا صدایی بلند نمی‌شود؟دعوت از عده‌ای مداحان جنجالی توسط صداوسیما و انعکاس اظهارات توهین‌آمیز و جنجالی آن‌ها به همراه پخش برخی نوحه‌ها با محتوای سطحی، انتقادهایی را به همراه داشته است.

 اخیراً پخش اظهارات توهین‌آمیز یکی از مداحان مشهور در صداوسیما باعث واکنش‌هایی شده و برخی اساتید حوزه و دانشگاه و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از این اقدام صداوسیما به شدت انتقاد کرده‌اند. نکته جالب توجه اینکه برخی از جریان‌های سیاسی که به‌شدت از برگزاری مسابقه فوتبال ایران و کره‌جنوبی در تاسوعا ناراضی‌اند و با برگزاری کنفرانس‌های خبری، تجمع و راهپیمایی و صدور بیانیه‌هایی، اعتراض خود را نسبت به برگزاری این مسابقه نشان داده‌اند، تا کنون درقبال این توهین آشکار سکوت اختیار کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‌نیوز، در همین‌باره، آیت‌الله سیدعباس حسینی، قائم‌مقامی استاد حوزه و دانشگاه به اظهارات این مداح واکنش نشان داده و گفته است: شب گذشته قطعه فیلمی از سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شد که باید به آن گریست. حالم از دیدن این فیلم بد شد. در این فیلم ساحت اهل بیت توسط یک مداح که بیش از 40 سال است می‌شناسمش مورد جسارت قرار گرفت. این بنده خدا فردی متدین و سرشناس و خالص است و خیلی از حرف‌هایی که به وی نسبت می‌دهند به او نمی‌چسبد اما به مفهوم واقعی کلمه، بی‌سواد است.

رئیس انستیتو اروپایی الهیات صلح ادامه داد: در این فیلم مصاحبه‌گر به وی می‌گوید گاهی شما در جلسات خود انتقاد می‌کنید، که وی پاسخ می‌دهد بله، بعد از او می‌پرسد شما در جلسات خود فحش هم می‌دهید؟ این مداح بی‌سواد جواب می‌دهد بله خود امام حسین (ع) هم فحش می‌داد.

بنیانگذار مجلس اعلای شیعیان آلمان با ناراحتی و اندوه فراوان، گفت: باید همه انا لله و انا الیه راجعون بگویند. این سخن در ایام ماتم و سوگواری اباعبدالله بیان شد آیا مراجع و مدعیان دینداری این فیلم را ندیدند؟ چرا هیچ واکنشی از خود نشان ندادند؟ آیا حاج اکبر نظام و حاج مرشد و آقای شجاعی اینگونه بودند؟ به کجا می‌رویم؟ چرا از هیچ‌جا صدایی بلند نشد؟ آیا اباعبدالله ناسزا می‌گفت و فحش می‌داد و حُر فرمانده لشکر یزید ناسزا نمی‌گفت؟ این تناقض چطور قابل توجیه است؟ حر چون در برابر امام ادب کرد اهل نجات شد و ارتقاء پیدا کرد؛ آن وقت امام حسین(ع) ناسزا می‌گفت؟ تصور این حرف هم سخت و شرم‌آور است. اگر بنده و امثال بنده نسبت به این توهین واکنش نشان ندهیم و اعتراض نکنیم لباسمان را باید آتش زد و امام زمان (عج) این کار را می‌کنند و با هیچ فردی مدعی هم شوخی ندارند.

کاتب: به اظهارات مداح مشهور در رسانه ملی رسیدگی می‌کنیم

غلامرضا کاتب، عضو ناظر مجلس در هیأت نظارت بر صداوسیما نیز دراین‌باره با بیان اینکه "حتماً شورای نظارت بر صداوسیما به این مسأله ورود کرده و رسیدگی می‌کند"، به خبرگزاری ایسنا گفته است: تفکری که با اعتقادات مردم بازی کند و موجب جریحه‌دار شدن شود یقیناً‌ باید با آن افراد برخورد شده و اجازه ندهند که اینگونه تفکرات دینی مردم مورد خدشه و سوال قرار گیرد.

نماینده مردم گرمسار در مجلس، خاطرنشان کرد: این مسأله تنها در مورد اسلام نیست بلکه شامل سایر ادیان هم می‌شود که هر کسی باید نسبت به دین خود احترام بگذارد. البته ما مسلمان هستیم و نباید اجازه دهیم به تفکرات دینی مردم توهین و بی‌احترامی شود.  حتماً شورای نظارت بر صداوسیما به این موضوع ورود می‌کند و اگر چنین مسأله‌ای اتفاق افتاده باشد باید عذرخواهی کنند.

همچنین روزنامه جمهوری اسلامی با انتقاد از پخش «نوحه‌ها و سینه‌زنی‌ها با محتوای سطحی» در تلویزیون، نوشته است: در آشفته‌بازار عزاداری‌ها که بسیاری از آنها از عزاداری‌های سنتی و اصیل فاصله گرفته‌اند، متاسفانه شبکه‌های مختلف تلویزیون این روزها و شب‌ها، به پخش کردن نوحه‌ها و سینه‌زنی‌هایی با محتوای سطحی و بیگانه از روح حماسه حسینی اصرار دارند.مطرح ساختن افراد تکراری و خاص، اشکال دیگری است که عزاداری‌های تلویزیون را بی‌جاذبه کرده است.

دست‌اندرکاران رسانه ملی می‌توانند با پخش کردن سینه‌زنی‌ها و نوحه‌هایی با مضامین عالی و با شیوه سنتی که محتوای ظلم‌ستیزی، آزادگی و مقاومت در برابر نارواها را به عنوان شاخصه‌های اصلی حماسه حسینی مطرح می‌کنند، همزمان با افزودن بر جاذبه عزاداری‌های تلویزیون، واقعیت قیام عاشورا و هدف امام حسین و شهدای کربلا را یادآور شوند.

صداوسیما نقش بزرگی در تحریف عاشورا دارد

یک عضو مجمع روحانیون مبارز هم به سایت امیدایرانیان گفته است: صدا و سیما نقش بزرگی در تحریف عاشورا و پایمال‌کردن آرمان‌های آن داشت، چراکه الان صداوسیمای ما صداوسیمای مداحان و روضه‌خوانان ما شده است. صداوسیما به جای آگاه کردن دوباره مسیری را طی می‌کند که همیشه عاشورا در آن مسیر تحریف شده و اصلاً موفق عمل نکرده است.

حجت‌الاسلام دکتر محمد مقدم، معاون بین‌الملل مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) می‌گوید این روزها عزاداری‌ها برای برخی جوانان، جنبه سرگرمی پیدا کرده است. او معتقد است که اگر جنبه سفید عاشورا نیز به مردم نشان داده شود، پیام‌ها عاشورا و آرمان‌های امام حسین (ع) نیز به درستی تبیین می‌شود این در حالی است که اخیراً از جنبه سفید واقعه عاشورا صحبتی نمی‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: