کد خبر: ۶۸۴۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۰
تعداد بازدید: ۴۵۰
مدیر کل عتبات سازمان حج نسبت به خطر دلالها و دفاتر غیرقانونی در صدور روادید (ویزا) اربعین حسینی هشدار داد و گفت: این دلال ها و دفاتر غیرقانونی قصد ارائه ویزای جعلی دارند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری مهر: مدیر کل عتبات سازمان حج نسبت به خطر دلالها و دفاتر غیرقانونی در صدور روادید (ویزا) اربعین حسینی هشدار داد و گفت: این دلال ها و دفاتر غیرقانونی قصد ارائه ویزای جعلی دارند.

محسن نظافتی درباره صدور روادید (ویزا) اربعین حسینی اظهار کرد: دریافت مدارک برای صدور روادید توسط سفارتخانه و کنسولگری‌های عراق در تهران، مشهد، کرمانشاه و اهواز آغاز شده است و امیدواریم این روند تسریع بیشتری پیدا کند.

وی تصریح کرد: تمامی متقاضیان سفر به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی باید بر اساس اطلاعیه‌های ستاد مرکزی اربعین و سازمان حج و زیارت در سامانه سماح ثبت‌نام کنند و روادید خود را از طریق تعیین شده و مراجع ذیصلاح دریافت کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت اذعان داشت: سازوکار طراحی شده در سامانه سماح به‌گونه‌ای است که متقاضیان با نام‌نویسی و تعیین دفاتر مجاز سازمان حج و زیارت روند دریافت روادید، بیمه (خدمات پزشکی) و تاریخ اعزام را مطلع خواهند شد.

نظافتی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزیهای انجام گرفته، ساماندهی زائران اربعین حسینی برای اعزام به عتبات عالیات به‌خوبی مورد توجه قرار گرفته و از ازدحام در مرزها در یک روز خاص و یا نداشتن روادید و بیمه زائران جلوگیری می‌شود.

وی افزود: قیمت نهایی برای روادید زائران اربعین حسینی 40 دلار، خدمات بیمه‌ای و پزشکی 25 هزار تومان و خدمات کارگزاری 10 هزار تومان تعیین شده است؛ بنابراین زائران به‌هیچ عنوان نباید قیمت‌های بالاتری برای این خدمات پرداخت کنند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه  16 مرکز در کشور امسال به صدور روادید زائران اربعین حسینی اقدام خواهند کرد، گفت: متقاضیان ویزای اربعین حسینی باید بعد از ثبت‌نام به یکی از مراکز مجاز تعیین شده در سامانه سماح مراجعه کنند و دریافت روادید از سفارت، کنسولگری‌ها و مراکز معرفی شده به عهده آن دفاتر خواهد بود.

نظافتی تاکید کرد: متقاضیان سفر اربعین حسینی به هیچ عنوان برای دریافت روادید به کنسولگری‌های عراق مراجعه نکنند چرا که روند تایید شده و قانونی مراحل تایید شده در سامانه سماح خواهد بود.

وی به خطر وجود برخی از مراکز غیر مجاز، افراد دلال و سودجو در راه‌اندازی بازار سیاه ویزای اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: برخی افراد با سوء استفاده از احساسات پاک مردم به شکار بعضی متقاضیان سفر به عتبات در ایام اربعین می‌پردازند که باید مردم خوب کشورمان مراقب خدعه این فریبکاران باشند.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: این دلال‌ها و یا مراکز غیر مجاز که طعمه‌های خود را گاهی در کنار سفارتخانه می‌یابند، با حیله‌گری کامل ویزاهای جعلی و گران‌تر از حد تعیین شده را به متقاضیان ارائه می‌دهند که این رویکرد سرابی بیش نخواهد بود.

نظافتی تصریح کرد: دلال‌هایی که به‌دنبال راه‌اندازی بازار سیاه در ایام پیش‌رو هستند ضمن فریب متقاضیان سفر اربعین حسینی و سر کیسه کردن آنها، ساماندهی اعزام زائران در ایام اربعین حسینی را مختل خواهند کرد.

وی تاکید کرد: به طور حتم با اخلالگرانی که در ظاهر صدور روادید اربعین، قصد سوء استفاده از احساسات پاک مردم و بر هم زدن نظم اعزام زائران اربعین حسینی را دارند برخورد خواهد شد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت افزود: به‌زودی این دلال‌ها و دفاتر غیر مجاز که قصد ایجاد بازار سیاه و ارائه روادید جعلی و گران‌تر از حد تعیین شده را دارند شناسایی و به مراکز انتظامی معرفی می‌شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: