کد خبر: ۶۸۲۹۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۱
تعداد بازدید: ۵۷۳
رییس پلیس فتا مازندران به شهروندان در خصوص کلاهبرداری با طرفند برنده شدن در ستاد هدفمندي يارانه ها هشدار داد .
به گزارش خبرداغ به نقل از  فردا: به گزارش پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ"حسن محمدنژاد" رئيس پليس فتا استان مازندران گفت: نوع جديد کلاهبرداري که اين روزها رواج پيدا کرده است، کلاهبرداري با ادعاي برنده شدن در ستاد هدفمندي يارانه ها است.  
 
وي افزود: طي اين فرايند، کلاهبرداران از قبل طعمه ها و قربانيان را از طريق اطلاعاتي که آنها با عضويت در گروه هاي استخدامي، انجمن هاي درسي و تفريحي، گروه هاي بازي، شبکه هاي اجتماعي و...  به اشتراک گذاشته اند، پيدا مي کنند و يک بررسي روي آنها انجام داده و سپس اعتماد قربانيان را به خود جلب مي کنند.  
 
رئيس پليس فتاي مازندران، گفت: طي اين کلاهبرداري از طريق تماس تلفني به قربانيان گفته مي شود، که شما برنده جايزه چند ميليوني در ستاد هدفمندي يارانه ها شده ايد و سپس با ترفندهاي خاص آنها را به پرداخت مبلغي براي پيشبرد کارهاي قانوني و مراحل اداري و مالي، به حساب جعلي که ادعا مي کنند، حساب ستاد هدفمندي يارانه ها است، هدايت مي کنند و از افراد کلاهبرداري مي کنند. حتي گاهي ممکن است آنها را به سايتي جعلي هدايت و در آنجا با ترفند فيشينگ از آنها کلاهبرداري کنند.
 
سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان گفت: کاربران بايد بدانند که تماس هاي تلفني از اين قبيل جعلي بوده و از سمت سازمان خاصي نمي باشد و قبل از اطمينان به تماس گيرنده و دادن اطلاعات يا پرداخت وجه، حتما شماره هاي سازمان مربوطه را از 118 يا اينترنت پيدا کرده و با سازمان مربوطه تماس بگيرند و صحت و سقم را جويا شوند.
 
وي افزود: در غير اين صورت بدانند که اين نوع تماس ها اغلب کلاهبرداري از نوع کلاهبرداري ارتباطي مي باشد که از طريق ايميل يا تلفن، با افراد تماس و به اين شيوه کلاهبرداري انجام مي دهند

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: