کد خبر: ۶۸۲۲۱۴
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۱
تعداد بازدید: ۵۲۲
جدیدترین یافته‌ها حاکی از تقویت رابطه پیش‌بینی‌شده بین ابتلا به عفونت با ویروس زیکا و سندرم گیلن‌باره که موجب نوعی فلج موقت می‌شود، است.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفا انلاین ،درحالی‌که ویروس زیکا تهدید جدی برای اکثر مردم تلقی نمی‌شود، می‌تواند موجب بروز نقص هنگام تولد موسوم به میکروسفالی در نوزاد شود که کودک در این حالت با سر و مغز کوچک غیرعادی به‌دنیا می‌آید.

در مناطقی که شیوع زیکا گزارش شده است، پژوهشگران با افزایش قابل توجه گزارش درباره موارد ابتلا به گیلن باره مواجه شده‌اند. این مطالعه تحلیلی نشان داده است که بیش از ۱۶۴ هزار مورد عفونت تاییدشده و مشکوک به زیکا و ۱۵۰۰ مورد ابتلا به سندرم گیلن‌باره از آوریل ۲۰۱۵ تا ماه مارس ۲۰۱۶ در برزیل، کلمبیا، جمهوری دومینکن، السالوادور، هندوراس، سورینام و ونزوئلا گزارش شده است. محققان دریافتند افزایش بروز گیلن باره به دنبال افزایش موارد ابتلا به زیکا بوده است. محققان سازمان سلامت پن‌آمریکن در واشنگتن‌دی‌سی و مقامات سلامت کشورهای تحت تاثیر این ویروس در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده‌اند عفونت زیکا و سندرم گیلن‌باره قویا با یکدیگر در ارتباط هستند. مطالعات بیشتری برای نشان دادن اینکه این عفونت موجب بروز سندرم گیلن‌باره می‌شود، نیاز است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: