کد خبر: ۶۸۲۰۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
تعداد بازدید: ۱۵۲۳
اختلاف میان 2 طایفه بزرگ در شهرستان پلدختر در استان لرستان روز یکشنبه در آیینی منجر به صلح و سازش شد.
به گزارش خبرداغ به نقل ازجام جم فرمانده انتظامی پلدختر در حاشیه مراسم صلح و سازش در گفت و گو با ایرنا افزود: براساس تصمیم اعضای شورای تامین شهرستان و با دعوت از سران و بزرگان 2طایفه بزرگ دیناروند و آبسری و معتمدین محلی اختلاف میان آنها به پایان رسید.

سرهنگ صفر عبدالوند در خصوص بروز این اختلاف خاطر نشان کرد: چندی پیش یکی از اهالی طایفه آبسری در اثر حادثه ای فوت می کند که به دنبال آن اختلافاتی بین این طایفه و طایفه دیناروند پیش آمده بود.

وی افزود: با توجه به سوء استفاده عناصر فرصت طلب و احتمال وقوع درگیری های قبیله ای ، سرانجام این موضوع در دستور کار فرماندهی انتظامی شهرستان قرار گرفت.

فرمانده انتظامی پلدختر گفت: موضوع در جلسه شورای تامین شهرستان و در حضور امام جمعه شهر پلدختر مطرح شد که متعاقب آن مراسم صلح و سازش در مسجد امام علی (ع) کوی بسیجیان پلدختر با حضور بیش از 700 نفر برگزار شد و سوء تفاهمات پیش آمده پایان یافت.

امام جمعه پلدختر نیز در این مراسم، صلح و سازش را برگرفته از آیات الهی و قرآن دانست و گفت: وفاق، دوستی و برادری بین طوایف نقش موثری در رشد و شکوفایی هر منطقه دارد بنابر این انتظار می رود مردم از هرگونه اختلاف دوری کنند.

اختلاف میان 2 طایفه در پلدختر به صلح ختم شد +عکس

حجت الاسلام محمد سوری افزود: ثواب صلح و سازش بر اساس شرع مقدس اسلام و طبق روایات اسلامی از یک سال روزه گرفتن و نماز خواندن بیشتر است.

وی با بیان این که درگیری و اختلاف خواست دشمنان است گفت: هرکس باعث صلح و سازش میان 2 طایفه شود مزد آن را خداوند می دهد.

در ادامه این مراسم سران 2 طایفه آبسری و دیناروند یکدیگر را در آغوش گرفتند و به اختلافات خود پایان دادند.

اختلاف میان 2 طایفه در پلدختر به صلح ختم شد +عکس

شهرستان پلدختر از توابع استان لرستان در فاصله 120 کیلومتری جنوب غربی خرم آباد مرکز استان واقع شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: