کد خبر: ۶۸۱۳۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴
تعداد بازدید: ۴۳۰
تاکید پیرموذن بر همكاری با اتحاديه بين‌المللي مبارزه با پولشويی:
نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: در دنياي امروز مبارزه با پولشويي و تامين مالي تروريسم، يكي از گام هاي خطير و ضروري براي مبارزه با فساد است./دروازه‌های اقتصاد كشور را برای جهان باز كنيم/تاکید بر اجرای قانون مبارزه با تامين مالی تروريسم و پولشويی
فساد، تبعيض و افسردگی از مظاهر تلخ جامعه ما گشته/دولت نباید بازی قدرت را به یک جريان مشكوک ببازدبه گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، کمال‌الدین پیرموذن نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حل فساد، تبعيض و افسردگی از مظاهر تلخ جامعه ما گشته/دولت نباید بازی قدرت را به یک جريان مشكوک ببازدمشكلات معيشتي و اقتصادي كشور در گرو مبارزه با عموم جلوه‌هاي فساد مالي و اقتصادي و ارتقاي روابط بين المللي نظام مالي و اقتصادي ايران اسلامي است، اظهار کرد: با جذب سرمايه گذاري خارجي در فرصت طلايي پساتحريم هم مي توان مشكلات مالي پروژه هاي زيربنايي و اساسي كشور را برطرف كرد و هم حتي بسياري از مشكلات سياسي و اجتماعي را مي توان برطرف كرد.

وی در ادامه افزود: در عصر شتاب تاريخ، راهي جز تعامل با گروه ويژه بين المللي اقدام مالي براي توسعه اقتصادي كه جلوه كمّي توسعه است باقي نمانده است. توسعه سياسي( جلوه كيفي توسعه) نيز در گرو مبارزه با فساد اقتصادي و پولشويي و فاصله طبقاتي قابل تحقق است.

این فعال سیاسی خاطرنشان کرد: ركود و بيكاري معضلي جدي و بحران‌ساز است. راهي جز مشاركت جو شدن آحاد مردم ايران و جذب سرمايه گذاري سرنوشت ساز خارجي نداریم. این هدف با حسن اجراي قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم، به منظور خروج نام ايران از فهرست كشورهاي با سيستم مالي پرريسك (كه اقدام مالي بين المللي عليه آنها بايد صورت پذيرد) انجام می‌شود. در كشور فاصله طبقاتي بيداد مي كند، داد و ستدهاي ربوي استخوان ها مي شكند، فساد و تبعيض و افسردگي از مظاهر تلخ جامعه ما گشته است.

وی افزود: گروه زيادی شرمنده نان شب زن و بچه هاي خود هستند، حاشيه نشيني كه از توزيع نشدن خوب ثروت و محدوديت منابع مالي و نبود عدالت اجتماعي حاصل مي شود، در جوامع شهري به طرز گسترده اي افزايش يافته است.

پیرموذن تاکید کرد: علاج اين دردها و آلام ملت بزرگ ايران در گرو بهبود روابط بين المللي بانك هاي ايراني و تعامل با گروه ويژه اقدام مالي و همچنین تغيير تعيين كننده سياست هاي اقتصادي غير مولد و پولي و بانكي كشور به سياست هاي پيشروانه شفاف علمي و توليد محور مطروحه در سياست هاي اقتصاد مقاومتي است. ما بايد با همكاري اتحاديه بين المللي مبارزه با پولشويي، دروازه هاي اقتصاد كشور را براي تمامي جهانيان باز كنيم. از اقتصاد دولتي بكاهيم و براي رقابتي كردن فضاي اقتصادي ايران به جاي نفت به مردم تكيه و از ذخاير دانش، توان، آگاهي، سرمايه و تجربه آنان(داخلي و خارجي) بهره گيريم.

این نماینده مجلس نهم در ادامه گفت: مولا علي(ع) مي فرمايند که از دست دادن فرصت اندوه بار است. دراقتصاد سياسي بين المللي معروف است که ايراني ها قهرمان اول جهان در از دست دادن فرصت و تبديل آن به تهديد را دارا هستند؛ نگذاريم احدي فرصت طلايي پساتحريم را از ايرانيان بگيرد. بايد با پرهيز از لاف و گزاف گويي هاي غير واقعي و دل آزار از وضعيت جامعه، به منظور از خروج از ركود، حقايق را بيان كرد.مبارزه قاطع با فساد مالي و اقتصادي و پولشويي، موجب اميد و آرامش خاطر ملت و چهره مثبت و موجه ايران، در عرصه جهاني را افزايش مي دهد.

وی با اشاره به تخریب‌هایی که مخالفان دولت علیه اقدامات دولت انجام می‌دهند اظهار کرد: تخريب، خشونت و افراطي گري سم مهلك پيشرفت كشور است؛ علم گريزي، قانون گريزي، عدالت گريزي، سلامت گريزي كانون اصلي بحران آفريني براي اقتصاد ايران است. هربار كه دولت در راستاي وظايف قانوني خويش و براي دفاع از منافع و ملك در سطح جهان اقدام مي كند، امواجي مسموم از كانون هاي مرموز عليه نهاد دولت به جريان مي افتد. آخرين نمونه اين جريان مشكوك، واكنش افتراگونه برخي عناصر كه همواره هنري جز مسأله آفريني براي نظام و دولت و غوغاسالاري در كشور نداشته اند نسبت به اجراي قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم است.

این فعال سیاسی همچنین با بیان اینکه مردم شريف ايران رمز برخي مواضع غيراصولي و جسورانه خسران آور براي منافع ملك و ملت برعليه دكتر روحاني و دولت برآمده از اراده ملت را مي دانند افزود: دولت هم نباید بازي قدرت را به اين جريان مشكوك ببازد.

پیرمون در پایان تاکید کرد: اجراي قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم و پولشويي، باز آفريني اميد و نشاط ملي و جذب مشاركت حداكثري مالي بخش خصوصي داخلي و خارجي، رگ حياتي استراتژي توسعه كشور است كه بايد به جد پيگيري و به سرانجام برسد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: