کد خبر: ۶۷۹۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷
تعداد بازدید: ۲۷۶
فردا انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران؛
فردا انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران برای سال آخر دوره چهارم برگزار می شود.
قهرمانان المپیک، کدام جناح را بر صندلی ریاست می نشانند؟بار دیگر دو جناح سیاسی اصولگرایان و اصلاح‌طلبان، گزینه های سنتی خود را به میدان فرستادند و مقابل یک دیگر صف آرایی کرده اند.

از شواهد اینطور پیداست که بار دیگر قهرمانان سابق المپیک، نقش تعیین کننده‌ای در انتخاب هیأت رئیسه شورای شهر خواهند داشت چرا که به گفته محمد سالاری، عضو اصلاح‌طلب شورا این رای ورزشکاران بود که ریاست دور اول را به مسجدجامعی داد و رای همانها هم بود که ریاست را از مسجد جامعی گرفت.

*انتخابات هیأت رئیسه شورا سیاسی نیست

پرویز سروری عضو اصولگرای شورای چهارم شهر تهران معتقد است که انتخابات هیأت رئیسه شورا انتخابات داخلی است و نباید نگاه سیاسی به آن داشت.

وی پیش بینی کرد که ترکیب هیأت رئیسه برای سال آخر نیز حفظ شده و تغییری نخواهد داشت.

سروری با تأکید بر اینکه خودش برای هیچکدام از پست های هیأت رئیسه نامزد نمی شود گفت: من پیش بینی می کنم با همان نسبت سال قبل همین هیأت رئیسه حفظ شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران تصریح کرد: به نظر من ویژگی‌های چمران در شورای شهر منحصر به فرد است. از این نظر وی سوابق مشخصی در امور اجتماعی و شهری دارد و تحصیلات‌شان کاملاً مرتبط است.

وی افزود: حدود 14 سال است که فرمان شورای شهر تهران و شورای عالی استان‌ها در اختیار آقای چمران بوده و اینها باعث شده که ایشان یک اشراف تقریباً بی‌نظیری را در موضوعات مختلف شهری داشته باشد که من فکر می‌کنم باید آنها را کاملاً مد نظر داشت. چمران با اینکه به اردوگاه اصولگرایان تعلق دارد اما در اداره شورا به هیچ وجه نگاه سیاسی‌اش را دخالت نداده و کاملاً یک مدیریت غیرسیاسی و کارشناسی را ارائه می‌دهد.

*نقش تعیین کننده ورزشکاران

محمد سالاری عضو اصلاح‌طلب شورای شهر از نقش تعیین کننده ورزشکاران در انتخابات فردا سخن گفت.

وی  با بیان اینکه رای همین ورزشکاران سال اول ریاست را به مسجد جامعی داد گفت: در 2 دوره بعد نیز رای همین افراد بود که ریاست را باردیگر به آقای چمران واگذار کرد. فردا هم هر کسی را که آنها انتخاب کنند، رئیس می شود.

وی در مورد پیش بینی خود از انتخابات فردا گفت: تاحدودی موضوع قابل پیش بینی هست. اکنون 2 جریان سیاسی اصلاح‌طلبان و اصولگرایان در مقابل هم قرار گرفته اند و اینجا نقش ورزشکاران شورا تعیین کننده است. آنها به هرگزینه ای رای بدهند آن گزینه رأی می آورد.

وی تأکید کرد: قطعا گزینه ما آقای مسجد جامعی است و گزینه دوستان آقای چمران. مسجد جامعی گزینه نهایی ما هست و امیدواریم بتوانیم مجابشان کنیم که در انتخابات نامزد شوند.

سالاری ادامه داد: ما گزینه دیگری نداریم. وی یک چهره فرهنگی – اجتماعی هست و عزت نفس بالایی دارند و برایش به هر قیمتی حضور در رأس شورا ملاک نیست.

این عضو شورای شهر تهران یادآور شد: اصلاحات قصد دارد در یک رویکرد تعاملی برنامه های خود را ارائه دهد. سال اول شورا کارنامه ای داشته؛ تقویت حوزه نرم افزار شورا کارشناسی افزایش تعداد کمیسیون ها و کمیته ها استفاده از نظر نخبگان و دیدبانهای شهری و طرح موضوعات مهم در جلسات علنی نه غیر علنی اینها موضوعاتی بوده که رویکرد ما را مشخص می کند.

*نقش پدرگونه چمران

اقبال شاکری عضو شورای شهر تهران انتخاب چمران را به علت نقش پدرگونه وی در شورا، را محتمل دانست.

وی گفت: به نظرم آقای چمران به علت نقش پدرگونه ای که در شورا دارد، رای می آورد. رای من چمران است.

رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد چمران حمایت اکثریت آرای اعضای شورای شهر برای باقی ماندن در پست ریاست شورای شهر را داراست.

شاکری با اشاره به اینکه با توجه به سوابق فعالیت‌های چمران در کشور و مسیر انقلاب بهترین گزینه برای ریاست شوراست، ادامه داد: ترکیب فعلی هیئت رئیسه برای انتخابات پیش‌رو قطعا کاندیدا خواهند شد مگر اینکه تا روز رأی‌گیری یکی از اعضای هیئت رئیسه (به جز ریاست شورا) شخصاً تصمیم دیگری اخذ کند در غیر این صورت به نظر می‌رسد ترکیب فعلی ابقا خواهد شد.

*رای اول و آخرم مشخص است

احمد دنیامالی، عضو اصلاح‌طلب شورای شهر تهران نیز در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان گفت: رای من همان است که در دوره های پیش نیز به او رای دادم.

وی تأکید کرد که رای سال اول او با سالهای دوم و سوم تفاوتی نداشته و به صورت طبیعی به مسجدجامعی رای خواهد داد.

*نیازی به تغییر نمی بینم 

حجت الاسلام عبدالمقیم ناصحی نیز در گفت وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تفاوتی میان ریاست چمران و مسجد جامعی نداست اما تأکید کرد که نیازی به تغییر ترکیب هیأت رئیسه نمی بیند.

وی گفت: 3 سال از شورای چهارم می گذرد که یک دوره آن را به ریاست مسجد جامعی و 2 دوره به ریاست چمران گذشت که انصافا در این 3 سال شورا به خوبی اداره شده و بیشترین و بهترین مصوبات را داشتیم.

ناصحی ادامه داد: دوره چهارم شورا کاملا با دوره های قبل متفاوت است تعداد کمیسیون ها 2 برابر شده است و من می توانم بگویم که مدیریت هر 3 دوره خوب بوده اما من مدیریت 2 سال گذشته را بیشتر می پسندم و نیازی به تغییر نمیبینم.

وی افزود: اگر برادرمان آقای مسجد جامعی هم بیایند، همین راه را ادامه می دهند.

*رای سفید اصولگرایان و نارضایتی از مدیریت چمران

محمد مهدی تندگویان، عضو اصلاح‌طلب شورا در پاسخ به این سوال که آیا وی بار دیگر برای هیأت رییسه کاندید می شود یا خیر؟ با بیان اینکه سال گذشته علارغم میل باطنی و تنها براساس درخواست فراکسیون کاندید شدم، افزود: به شخصه علاقه ای برای کاندید شدن ندارم چراکه در سال آخر مدیریت شهری قرار داریم و عملا 7ماه از کار اجرایی شورا و شهرداری باقی مانده و به نظر نمی‌رسد در این مدت کوتاه تغییر رویه‌ای در عملکرد ایجاد شود.

تندگویان در مورد رایزنی با ورزشکاران شورا و یا برخی اصولگرایان برای جذب آرای آنها تصریح کرد: سال گذشته در انتخابات هیات رئیسه یک رأی سفید در میان آرا وجود داشت که این نشان می دهد که تعدادی از اصولگرایان از مدیریت چمران راضی نیستند و احتمالا در انتخابات هیات رئیسه آتی نیز تعداد رأی‌های سفید در پی نارضایتی از مدیریت چمران در طیف اصولگرایان بیشتر خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد اعضای اصلاح‌طلب و آرای آنها مشخص است، گفت: جریان اصلاح‌طلبی شورای شهر که مسجد جامعی را گزینه ریاست انتخاب کرده است 13رأی دارد هرچند که برخی عنوان کردند که اگر تعداد آراء ما به 15برسد به گزینه ما رأی خواهند داد اما به شخصه معتقدم نمی توان بر روی وعده های اعضا اتکا کرد!

تندگویان در مورد جذب آرای ورزشکاران شورا نیز با بیان اینکه تکلیف این افراد مشخص است و به نظر می رسد آنها برای رأی دادن بر روی گزینه قبلی خود ایستاده‌اند، گفت:ممکن است در پی جلسات و ملاقات ها عده ای از اعضای شورا به ما قول دهند که رأیشان را در سبد اصلاح‌طلبان می اندازند؛ اما معتقدم نباید برروی آنها حساب باز کرد.

*چمران گزینه نهایی اصولگرایان برای ریاست شورا

محسن پیرهادی عضو اصولگرای شورای شهر تهران با بیان اینکه چمران در شورا تجربه‌های خوبی دارد و باید از تجربیاتش استفاده کرد، گفت: چمران به خوبی جلسات شورای شهر را اداره می‌کند.

وی در ادامه در خصوص کاندید شدن مسجد جامعی برای ریاست شورا گفت: بین خوب و خوب‌تر یکی را انتخاب می‌کنیم.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر این موضوع که اصولگرایان بر روی انتخاب چمران به اجماع رسیده‌اند، گفت: باید برای ایجاد شهری پویا همه تلاش‌ها صورت گیرد.

*خودم انتخاب می کنم

عباس جدیدی یکی از ورزشکاران شورای شهر با اشاره به اینکه شورای شهر نباید یک نهاد سیاسی باشد، گفت: مجلس تعداد اعضای شورای شهر را از 31 به 21 نفر کاهش داده است و دوستان سیاسی از این موضوع کمی ناراحتند بنابراین شوراها نباید سیاسی شوند بلکه یک نهاد مردمی است و هر کسی که برای مردم کار می‌کند این گوی و  این میدان.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: اگر فضای شورای شهر را تبدیل به فضای سیاسی کنیم ظلم به تک‌تک شهروندان است و باید در آخرت جوابگو باشند.

وی درباره انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر تهران گفت: چمران با تدبیر و تجربه عمل کرده است و نباید از تجربه چمران به راحتی عبور کرد.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، گفت: در انتخابات پیش‌رو نیز بنده به کسی رأی می‌دهم که بهترین است و هیچ کس تاکنون بر روی بنده تأثیرگذار نبوده است.

*رای اجاره ای ورزشکاران، اتهام است

حسین رضازاده نیز از دیگر ورزشکاران شواری شهر تهران درباره انتخابات هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران و مباحثی که درباره اجاره‌ای بودن رای ورزشکاران شورا مطرح می‌شود، اظهار داشت: با این مباحث به اعضای ورزشکار شورا اتهام می‌زنند.

وی ادامه داد: بر اساس کدام سند و مدرک تهمت می‌ز‌نند و می‌گویند رای اعضای ورزشکار شورا اجاره‌ای است و منظورشان کدام عضو است.

رضازاده بیان داشت: با توجه به انتخابات شورای اسلامی شهر تهران در سال آینده و محبوبیت ورزشکاران در بین آحاد جامعه این مباحث حاشیه‌ای مطرح می‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران درباره انتخابات هیات رئیسه شورا افزود: شورای شهر تهران 31 نفر عضو دارد که رای هر کدام از اعضا مستقل است.

وی گفت: هیات رئیسه فعلی شورای شهر تهران عملکرد خوبی داشته و چمران نیز به عنوان رئیس شورای شهر تهران در شورا مثمر ثمر بوده است.

*انتخابم قطعاً همان انتخاب قبلی است

علیرضا دبیر از دیگر ورزشکاران شورا نیز در مورد اینکه گفته شده رآی ورزشکاران شورای شهر اجاره‌ای است، گفت: من در مورد کسی صحبت نمی‌کنم، اما در مورد خودم حداقل مطمئن هستم که در این مدت چهار سال گذشته رأی‌ام ثابت بوده و هیچ چرخشی نداشته است.

وی ادامه داد: نمی‌دانم در چه موردی صحبت شده است، اما من از بابت رأی دادن خودم خیالم راحت است و دوستان هر طور که می‌خواهند می‌توانند نسبت به رأی دادن اعضای ورزشکار شورای شهر اظهارنظر کنند، مهم این است که هر فردی در مقابل خدای خود سرش بالا باشد و از عملکردش راضی باشد.

وی افزود: من حداقل شخصاً از رأیی که داده‌ام سرم بالاست و رأی ثابتی داشته‌ام.

دبیر در مورد انتخابات هیأت رئیسه شورای شهر گفت: این انتخابات هم مانند انتخابات قبلی برگزار می‌شود، جای نگرانی ندارد و سخت نیست.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر گفت: این انتخابات نیز مانند سایر انتخابات دیگر خواهد بود و تجربه یازدهمین انتخابات برای من است و در حال حاضر اعضای شورای شهر تصمیم خود را گرفته‌اند که به چه کسی رأی بدهند و رأی‌ها مشخص شده است.

وی در مورد عملکرد هیأت رئیسه شورای شهر نیز گفت: عملکرد هیأت رئیسه فعلی خوب بوده و در این مدت از هیئت رئیسه بابت زحماتی که برای شورا و شهر کشیده شده باید تشکر کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: