کد خبر: ۶۷۹۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶
تعداد بازدید: ۳۶۷
مطهری در صحن علنی مجلس:
نایب رئیس مجلس در جریان بررسی طرح استفساریه قانون انتخابات با بیان این‌که قانونگذاری جدیدی درخصوص قانون انتخابات مجلس صورت نگرفته و طرح استفساریه، صرفاً توضیحاتی در شفافیت قانون است، گفت: تایید سلامت انتخابات یک حوزه انتخابیه باید به تک‌تک افراد آن حوزه تسری یابد.
حکم هیات عالی حل اختلاف قوا درباره «مینو خالقی» ابلاغ نشده استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، علی مطهری در جریان نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در موافقت با بند ۲ طرح استفساریه تبصره ۳ ماده ۵۲ و ماده ۷۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی که در جریان نشست علنی امروز پارلمان مورد بررسی قرار گرفت، گفت: شورای نگهبان با استناد به ماده ۷۳ قانون انتخابات مجلس سلامت انتخابات یک حوزه انتخابیه را تایید کرده اما آرای یکی از منتخبان را باطل کرده است که ما با این استفساریه قصد داشتیم این راه را ببندیم.

وی ادامه داد: در قسمتی از استفساریه جمله «ابطال آرای یک منتخب صرفاً در صورتی است که از مصادیق ماده ۱۹ این قانون باشد‍» اضافه شده است که اگر در حوزه انتخابیه ای با ۵ نفر نماینده، کسی تقلب کرده باشد یعنی با خرید آرا یا تهدید کسب رای کرده باشد، شورای نگهبان صرفاً مستند به یکی از بندهای ماده ۱۹ این قانون، می‌تواند آرای همان فرد را باطل اعلام کند و غیر از آن نتواند آرای منتخبی را باطل کند.

نماینده مردم تهران با اشاره به طرح موضوع مینو خالقی در هیات عالی حل اختلاف قوا اظهار داشت: این موضوع اگرچه در هیات حل اختلاف نیز مطرح شد اما هیچ‌وقت حکمی از آن ابلاغ نشد. از طرفی نماینده مخالف این طرح استفساریه می‌گوید با این طرح، تفسیر قانون اساسی صورت گرفته است اما اینطور نیست و تفسیر قانون عادی صورت گرفته است.

مطهری خاطرنشان کرد: همچنین نماینده مخالف می‌گوید بنابر این استفساریه اگر آرای یک منتخب باطل شود، برای بقیه هم باطل می‌شود، اما اینگونه نیست. تایید سلامت انتخابات یک حوزه انتخابیه برای همه منتخبان است.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی همچنین در پایان یادآور شد: قانونگذاری جدیدی صورت نگرفته و صرفاً پاسخ استفساریه مثبت داده شده و توضیحی ارائه شده که قانونگذاری جدید نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: