کد خبر: ۶۷۸۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰
تعداد بازدید: ۳۳۸
رییس کمیته داوران گفت:فغانی آمادگی جسمی بالایی دارد و با تسلط به زبان انگلیسی قطعا به خوبی از پس فینال برمی آید.
به گزارش خبرداغ،فریدون اصفهانیان در گفت و گو با کاپ، درباره قضاوت علیرضا فغانی در فینال رقابت های فوتبال المپیک اظهار داشت: اینکه تیم داوری ایرانی را تا این زمان در ریو نگه داشته بودند باعث شده بود که حدس بزنیم احتمال دارد بخواهند از آنها در دیدارهای پایانی استفاده کنند ولی بین بازی رده بندی و فینال شکی وجود داشت تا اینکه این خبر که تیم ایرانی قضاوت فینال را برعهده خواهد داشت منتشر و باعث افتخار و مباهات جامعه داوری ایران شد.

وی ادامه داد: از این بابت خیلی خوشحالیم و برای این عزیزان در دیدار فینال آرزوی موفقیت داریم. قطعا این سه نفر باعث سربلندی و افتخار جامعه داوری و البته فوتبال ایران هستند و هیچ تفاوتی با مدال آوارانی که در دیگر رشته ها روی سکو رفتند ندارند.

رییس کمیته داوران خطاب به مسئولان ورزش کشور بیان داشت: قطعا باید با این سه داور برجسته کشورمان هم مانند مدال آوران طلایی رفتار شود و از وزارت ورزش و در رأس آن از فدراسیون فوتبال می خواهم که برای ارج نهادن به ارزش کار بزرگی که این سه داور در این مقطع انجام داده اند به آنها هم جایزه مدال آوران طلایی المپیکی را بدهند تا این توجه باعث شود که جامعه داوری امیدوارانه تر به سمت آینده حرکت کنند.

اصفهانیان در ادامه افزود:قضاوت تیم داوری ایران در فینال المپیک می تواند نقطه عطفی برای جامعه داوری ایران باشد و از همه کسانی که برای این عزیزان زحمت کشیدند تشکر می کنم.قطعا در این مسیر خانواده این عزیزان،کمیته داوران،مدرسان و همچنین جامعه رسانه ای زحمات زیادی را متحمل شدند و باید قدر چنین اتفاقی را به خوبی بدانیم.امیدوارم با قضاوت خوبی که در فینال از فغانی و کمک هایش خواهیم دید سرفراز شویم و به خود ببالیم.

وی درباره قضاوت فینال المپیک در حالی که یکی از دو تیم میزبان مسابقات است و آیا این موضوع کار را برای تیم داوری مشکل تر می کند یا نه گفت:قضاوت در این سطح با توجه به شناخت بالای بازیکنان دو تیم برزیل و آلمان از قوانین داوری قطعا چندان دشوار نیست.بازیکنان برزیل و آلمان شکل خطاها را می دانند.با نحوه قضاوت ها در سطح بالایی آشنایی دارند و این می تواند کار را برای فغانی و کمک هایش در شرایط بهتری قرار بدهد.فغانی آمادگی جسمی بالایی دارد و با تسلط به زبان انگلیسی قطعا به خوبی از پس فینال برمی آید.

اصفهانیان درباره برنامه داوران در تعطیلات بیان داشت:تعدادی از داوران که نیاز به گرفتن تست آمادگی جسمانی از آنها بود در این مدت تست خواهند داد.همچنین فردا با حضور حسن کامرانی فر در سمت ریاست دپارتمان داوری،مراسم معارفه وی را خواهیم داشت.قطعا حضور فردی که دو جام جهانی را دیده و تفکرات تازه و نویی دارد در سیر تحول داوری فوتبال ایران نقش به سزایی خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: