کد خبر: ۶۷۷۲۲۱
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳
تعداد بازدید: ۳۳۷
دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو، از تدوین و ابلاغ دستور العمل جدید مصرف منطقی آنتی بیوتیک ها به داروخانه ها خبر داد.
دستورالعمل جدید مصرف آنتی بیوتیک هابه گزارش خبرداغ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان غذا و دارو؛ فاطمه سلیمانی اظهار کرد: پس از ظهور میکروب‌های مقاوم دانشمندان تلاش کردند تا در راستای مبارزه با آن، آنتی بیوتیک‌های جدیدی به وجود آورند.

وی ادامه داد: این روند منجر به تولید آنتی بیوتیک‌های جدید و ظهور میکروب‌های مقاوم آنتی بیوتیک‌ها شد که در ادامه بی اثر شدن آنتی بیوتیک ها در درمان برخی از بیماری های عفونی باعث نگرانی دانشمندان شد.

سلیمانی گفت: این مقاومت میکروب ها نسبت به آنتی بیوتیک ها به کشوری خاصی تعلق ندارد و پدیده ای جهانی است.

وی گفت: به همین دلیل لازم بود یک سری فعالیت ها در زمینه جلوگیری از مصرف آنتی بیوتیک ها انجام شود کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو دستورالعمل و قوانینی را تدوین و به داروخانه ها ابلاغ کرد.

دبیر کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو افزود: در زمینه دامپزشکی و دامپروری و استفاده از آنتی بیوتیک یکی دو سال گذشته کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو سازمان غذا و دارو جلسات متعددی با مسئولین سازمان دامپزشکی برگزار کرد و خوشبختانه برای جلوگیری از مقاومت میکروبی آنتی بیوتیک ها بین دو سازمان اتقاق نظر خوبی وجود داشته است.

وی عنوان کرد: به طور کل در این زمینه سازمان دامپزشکی کشور مسئول است و چنانچه تدوین دستورالعملی لازم باشد به این سازمان مربوط می شود.

سلیمانی تاکید کرد: به منظور آموزش تجویز منطقی آنتی بیوتیک ها ۲۵ حلقه فیلم آموزشی در زمینه نحوه تجویز صحیح آنتی بیوتیک ویژه آموزش پزشکان عمومی و متخصص که توسط اساتید گروه عفونی تدریس شده است در کمیته کشوری تجویز و مصرف منطقی دارو تهیه و برای استفاده برای همه پزشکان در اختیار معاونت های غذا و داروی سراسر کشور قرار داده شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: