کد خبر: ۶۷۶۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۱
تعداد بازدید: ۳۱۸
در تذکر قانون اساسی مطرح شد:
عضو هیات رییسه فراکسیون امید با انتقاد از عملکرد قوه قضاییه، اقدام این قوه در صدور اجازه انتشار نشریه توقیف‌شده «یالثارات» باوجود توقیف آن توسط هیات نظارت بر مطبوعات را نشان‌دهنده ضعف این هیات دانست و گفت: این زور قوه قضاییه نیست، بلکه ضعف هیات نظارت بر مطبوعات است که از اجرای قانون حمایت نمی‌کند.
انتقاد کواکبیان از بدعت قوه قضاییه در برخورد با «یالثارات»به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مصطفی کواکبیان در جریان نشست علنی امروز مجلس با استناد به ماده ۲۴ قانون اساسی با اشاره به انتشار نشریه یالثارات با نظر قوه قضاییه که علی‌رغم توقیف این نشریه ازسوی هیات نظارت بر مطبوعات صورت گرفت، در اخطار قانون اساسی گفت: ما این‌جا جمع شده‌ایم که حاکمیت قانون صورت گیرد. روال کار هیات نظارت بر مطبوعات تا به‌حال این‌گونه بوده که اگر به یک نشریه تذکر می‌دادند و در راستای توقیف آن نشریه اقدام نمی‌کردند، معمولاً قوه قضاییه وارد می‌شود و آن نشریه را توقیف می‌کرد اما این‌بار برعکس شده است.

او با بیان این‌که به طور کلی با توقیف نشریه‌ها و مطبوعات مخالف است، ادامه داد: به عبارت دیگر، هیات نظارت بر مطبوعات نشریه‌ای که توهین کرده و حقوق عمومی را ضایع کرده، توقیف کرده اما قوه قضاییه بدعتی گذاشته و نسبت به انتشار این نشریه بعد از توقیف از سوی هیات نظارت بر مطبوعات، این قوه دستور داده است.

عضو هیات رییسه فراکسیون امید خاطرنشان کرد: بهتر بود قوه قضاییه از هیات نظارت بر مطبوعات بخواهد که اجازه انتشار این نشریه را صادر کند. هیات نظارت بر مطبوعات متشکل از هفت نفر از نمایندگان نهادها و قوای مختلف است و حتی نماینده قوه قضاییه نیز در این هیات حضور دارد و علاوه بر نماینده این قوه، نمایندگانی از مجلس، حوزه علمیه، دانشگاه و دیگر نهادها در هیات نظارت بر مطبوعات حضور دارند و تصمیم به توقیف این نشریه، با نظر تمام این هفت نفر ازجمله نماینده قوه قضاییه صورت گرفته است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: آقای رییس، این اتفاق بخاطر ضعف هیات نظارت بر مطبوعات است که از اجرای قانون حمایت نمی‌کند و خواهش من این است که وظیفه قانونی قوه قضاییه را به این قوه تذکر بدهید.

به گزارش ایلنا،‌ مسعود پزشکیان، نایب رییس نخست مجلس شورای اسلامی که برای ساعاتی ریاست جلسه امروز پارلمان را برعهده داشت در واکنش به این تذکر از پیگیری موضوع توسط هیات رییسه و اعلام نتایج به نمایندگان خبر داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: