کد خبر: ۶۷۶۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶
تعداد بازدید: ۳۳۳
رییس مرکز پژوهش های مجلس گفت: تعامل مجلس و دولت به جای لبخند ژکوند باید به شکل تعامل ماهوی باشد.
 کاظم جلالی: تعامل مجلس و دولت به شکل لبخند ژکوند نباشدبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، کاظم جلالی در مراسم تجلیل از خبرنگاران و اصحاب رسانه که در مرکز پژوهش های مجلس شواری اسلامی برگزار شد، گفت: انچه که در کار مجلس می تواند موثر باشد، تعامل دولت و مجلس است.

وی افزود: ما فکر می کنیم تعامل مجلس و دولت به جای یک لبخند ژکوند باید به شکل تعامل ماهوی باشد چرا که به عنوان مثال ما دربسیاری از حوزه ها نیاز به قانون گذاری "تنقیح" اصلاح و حذف قوانین داریم که دولت و مجلس باید برای آن برنامه داشته باشند.

اهم اظهارات جلالی را در ادامه بخوانید؛

 * در دوران پسابرجام خیلی‌ها علاقمندند که در ایران سرمایه‌گذاری کنند. اگر ما در این شرایط ظرفیت‌های قانونی درستی ایجاد نکنیم و قوانین را اصلاح نکنیم مشکلاتی برای سرمایه‌گذاری ایجاد خواهد شد.

* در ماجرای فیش‌های حقوقی اگر قانون مدیریت خدمات کشوری به موقع تصویب می‌شد بخش زیادی از این مشکل پیش نمی‌آمد. عمر این قانون در سال 91 به اتمام رسیده و ما از آن به بعد هر سال شاهد تمدید یکساله این قانون هستیم و هر نهاد و سازمانی خود را از این قانون مستثنی کرده که همین امر باعث نوعی بی‌نظمی می‌شود.
*{ در پاسخ به سوالی در مورد تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس} از ابتدا کسانی بودند که گرایش مستقل و معتدل داشتند و خواهان این بودند که به اصلی‌ترین مسائل کشور پرداخته شود و چالش‌های موجود کشور در برخوردهای جناحی بیشتر نشود. ما می‌خواهیم به جای تقابل حلقه وصل باشیم.
* تجربه‌ای که در مجلس داریم این است که اگر فراکسیون یا نمایندگانی ولو کم تعداد به واقع کنار هم قرار بگیرند اثرگذاری بیشتری از تعداد زیادی دارند که عملاً نقطه مشترکی در اداره مجلس با یکدیگر نداشتند
* من علاقمندم مفصل راجع به اینکه لیست امید چه فلسفه‌ای داشت و چه ائتلافی در آن زمان صورت گرفت صحبت کنم متأسفانه برخی ندانسته اظهاراتی را علیه ما مطرح می‌کنند در حالی که ما جلسات زیادی داشتیم و گام‌های تعاملی برداشتیم اما برخی تحلیل غلط داشتند.
* گفت‌وگوهایی در مجلس در جریان است که بتوانیم با محوریت آقای لاریجانی تعامل فراکسیون‌ها را در جهت کارآمدی بیشتر مجلس شاهد باشیم.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: