کد خبر: ۶۷۶۱۵۳
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۵۳۰
محمود عزیزی گفت: شغل خبرنگاری بسیار پیچیده است. شما باید در روز خودتان هم کار کنید.
کیک تولد یک جشنواره تئاتر برای خبرنگاران/ شما در روز خودتان هم باید کار کنید
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرآنلاین، مسئولان اجرایی جشنواره به همراه جمعی از هنرمندان به مناسبت روز خبرنگار کیک تولدی تهیه کردند و با برش این کیک روز خبرنگار را گرامی داشتند.

این مراسم با حضور محمود عزیزی؛ دبیر جشنواره، حسین ثابت قدم وحید؛ مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی، سیاوش طمورث، هوشنگ توکلی و سهراب سلیمی هنرمندان حوزه تئاتر و جمعی از خبرنگاران حوزه تئاتر برگزار شد.

محمود عزیزی در این مراسم گفت: ثبت لحظات نابی هر دوره ای که هنرمندان در آن زندگی می کنند از قلم ناب شما شکل می گیرد. اگر امروزه متوجه می شویم در دوره مشروطه گروه های تئاتری از درآمد خود به ساخت مدرسه کمک می کردند به زحمت دوستان خبرنگار بوده است.

او ادامه داد: از وقایع جنگ گرفته تا کوچکترین اتفاقاتی که در سطح شهر رخ می دهد به واسطه قلم شما تاریخ ساز می شود. مشکل اساسی که ما در زمینه نقد و خبرنگاری داریم این است که دست و بال ما بسته است اگر از این مرحله عبور کنیم غنای ما نسبت به مسائل مان بیشتر می شود و این به نفع همه گان است.

دبیر یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی با بیان این که عکس العمل های هنرمندان در بسیاری از اوقات به این دلیل است که از اتفاقات مطلع نیستند، تصریح کرد: خبرنگاران با اطلاع رسانی درست می توانند ما را به همزبانی برسانند و این همزبانی باعث وحدت خوبی خواهد شد. این رسالت پیچیده و تاریخ ساز از سوی شما به جریانی طوفانی تبدیل خواهد شد و همه اطلاعاتی که در سطح جهان با ابزار مدرن در اختیار مردم قرار می گیرد با واسطه تیزبینی شماست. پس کار شما اساسی، تعیین کننده و ماندگار است.

او در ادامه افزود: از ستاد خبری یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی تشکر می کنم و آرزو دارم کم توانی ما را در پذیرایی ببخشید. این کوتاهی عمدی نیست. خیلی از موارد هست که خانواده جامعه هنری دوست دارند انجام دهند اما امکان و شرایط آن وجود ندارد اگر شما ظرافت نگاه داشته باشید ما می توانیم فضایش را بیابیم و امکاناتی را که همه جا هست اما در خدمت فرهنگ و هنر نیست را به حوزه ای که افتخار جامعه ماست سرازیر کنیم.

عزیزی با تاکید بر این که اگر همراهی خبرنگاران نباشد هیچ جریانی نمی تواند شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: از میهمانداری خانواده ارشاد شهر بجنورد سپاسگذارم. اما دوست داشتم فرماندار و استاندار هم این جا باشند چون این جشنواره متعلق به آن هاست و چرخش اقتصادی در این جا شکل می گیرد. اوقات فراغتی شکل می گیرد و خود به خود همه مسولان باید در این جریان سهیم می شدند. این نقد نیست یک انتظار و حساسیت شخصی است.

او ادامه داد: آرزو می کنم مرزبندی هایی که پیکره فرهنگی ما را دچار آسیب کرده برای حفظ جامعه فرهنگی رفته رفته کم رنگ شود. اقتصاد به تنهایی هیچ کاری نمی تواند انجام دهد اما اگر این بخش به همراه زیرساخت فرهنگی اتفاق افتد قطعا نظام می تواند ثمربخش و جریان ساز باشد. تاسف بار است که ما پس از سی و هفت سال هنوز جریان فرهنگی در هیچ زمینه ای نداریم و شما می توانید این غفلت ها را خاطرنشان کنید.

عزیزی در پایان با تشکر مجدد از خبرنگاران گفت: شغل شما بسیار پیچیده است. شما باید در روز خودتان هم کار کنید.

مدیرکل اداره ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی هم در این مراسم گفت: این جلسه به مناسبت روز خبرنگار تشکیل شده است. اگر در بستر تئاتر رضوی به دنبال جریان سازی هستیم باید بدانیم که بار اصلی جریان سازی فرهنگی به عهده شما خبرنگاران است. بحث خبر در کانون یازدهمین جشنواره تئاتر رضوی قرار دارد. امیدواریم بتوانیم در سال های بعد این جریان را ادامه دار کرده و به سمت جهانی کردن جشنواره حرکت کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: