کد خبر: ۶۷۵۷۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶
تعداد بازدید: ۴۰۵
گفت‌و‌شنودهای ملی برای رفع اختلافات شکل بگیرد/منشور اخلاقی رسانه‌ها تهیه شود
یک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فحاشی نشریه یالثارات به هنرمندان اصلا اتفاق خوبی نبود گفت: رسانه‌ها برای مقابله با این اتفاق، منشور اخلاقی تهیه کنند.
به گزارش خبرداغ به نقل از آفتاب، حجت‌الاسلام احمد مازنی نماینده مجلس درباره برگزاری حواشی جشن حافظ و توهین نشریه یالثارات به هنرمندان اظهار کرد: متاسفانه رفتار برخی رسانه‌ها در کشور با رفتار حرفه‌ای فاصله دارد و از طرفی هم به دلیل فقدان احزاب قوی در کشور، شاهدیم که رسانه‌ها و برخی جریان‌ها کارکرد حزبی پیدا کرده‌اند و البته بداخلاقی هم می‌کنند که این بداخلاقی در شان ملت ایران نیست. 

 وی در ادامه افزود: در بهترین حالت این نشریه دنبال نهی از منکر بوده است ولی چرا این کار را با فحاشی همراه کرده است؟ آن هم فحاشی که از لحاظ فقهی گناه محسوب می‌شود و از نظر حقوقی مجازات دارد. این توهین‌ها اصلاً اتفاق خوبی نبود.

این عضو فراکسیون امید همچنین تصریح کرد: البته من با توقیف رسانه‌ها مخالفم چون توقیف یعنی حکم اعدام. به هر حال افرادی از طریق ان رسانه توقیف شده امرار معاش می‌کردند که با این توقیف آنها دچار مشکل می‌شوند. اما باید فکری هم برای جلوگیری از تکرار این اتفاقات اندیشیده شود.

مازنی با اشاره به اینکه راه‌حل مقابله با تکرار این اتفاقات این است که در سطوح بالا مثل پارلمان یا قوه قضاییه راهکار مناسبی درنظر گرفته شود، تصریح کرد: باید این رفتارهای غیراخلاقی مدیریت شود. در گذشته ما شاهد هشت سال بداخلاقی در سطح قوه مجریه بودیم و با اینکه سه سال از آن زمان گذشته اما هنوز رسوبات آن باقی مانده است. از سویی نباید اختلافات از طریق تریبون‌ها؛ بلکه در نشست‌های صمیمی مطرح شود و گفت‌و‌شنودهای ملی برای رفع اختلافات شکل بگیرد. رسانه‌های همه جریان‌های سیاسی کشور هم در کنار یکدیگر منشور اخلاقی تهیه کنند و به آن پایبند باشند.

وی با بیان اینکه هنرمندان هم جزء گروه‌های مرجع محسوب می‌شوند که بر رفتار جامعه مخصوصا جوانان تاثیرگدار هستند بنابراین باید جایگاه خود را به خوبی درک کرده و به انتظارات مردم هم توجه کنند، افزود: البته نباید براساس ظواهر افراد قضاوت کرد چه بسا افرادی با ظاهری خوب اختلاس‌ها و سوء‌استفاده‌هایی از بیت‌المال را مرتکب شده‌اند. رهبری هم اشاره کرده‌اند که برخی بانوان هستند که ظاهر خیلی مناسبی ندارند اما نسبت به نظام و رهبری ارادات دارند.

مازنی در پایان گفت: رهبری تاکید کرده‌اند که نباید صرفاً براساس ظاهر درباره افراد قضاوت شود. مردم ما هم مردم غیرتمندی هستند و نسبت به اصول اسلامی حساسند بنابراین نسبت دادن چنین تهمت‌هایی به افراد اصلا درست نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۴
0
0
یالثارات فقط آبروی مومنان را برد
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: