کد خبر: ۶۷۵۶۳۰
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۱۲
تعداد بازدید: ۷۹۰
مهدی طارمی چیز دیگری است! و پرسپولیس در حضور طارمی، تیم لایقتر و سزاوارتری است!
به گزارش خبرداغ به نقل از جام نیوز،بازی‌های خوبتر پرتعدادتر شدند! فوتبال معقول‌تر و مقبول‌تر نمایان‌تر شد! پرسپولیس هم نشان داد چه زود می‌تواند از اصل خود دور شود! پرسپولیس هم نشان داد چه پرسرعت و چه همه‌جانبه قادر است در مشکلات خودخواسته و خودساخته گرفتار شود!

 

فولاد، شایان تمجید
فولاد اهواز تیمی نشان داد که شایسته تمجید بود! فولاد اهواز تیمی نشان داد که روح داشت و گرم بود! تیمی که مبارزه کردن را بلد بود و ترجیحش روی آوردن به یک پیکار همهجانبه بود!
پرسپولیس پس از آنکه کمی شل گرفت، خود را در دامی دید که خروج از آن به آسانی ممکن نمیشد و امکانش فراهم نیامد! پرسپولیس حال «خودکردهای» را داشت که میدانست با خودش بد کرده است! نقطه قوت پرسپولیس به نقطه ضعفش بدل شد! هافبکهای پرسپولیس انگار که با خودشان رقابتی داشتند! هافبکهای پرسپولیس انگار که بر سر بازی وارونه با هم مسابقهای داشتند! پاسهای بد، بلای جان پرسپولیس شد! شوتهای راه دور هم گره از کار تیم آقای برانکو باز نکرد! حتی گل زیرکانه وحید امیری هم نتوانست راه زدن گلهای دوم و سوم را یادآور شود! هم آقای برانکو و هم تمام پرسپولیسیها- که بیش از 55 هزار نفر بودند- به چشم خود دیدند و همگی باور آوردند که:

 

همه جا طارمی
...مهدی طارمی چیز دیگری است! و پرسپولیس در حضور طارمی، تیم لایقتر و سزاوارتری است! تیمی که دچار «گربهرقصانی»های خط میانیاش شده است! هافبکهایی که انگار تعمد دارند در تکمیل هم بازی نکنند! هافبکهایی که گویی «تروک» بازی با امیری را نیاموختهاند! گلزنی که شباهت چندانی به بازیکن سال پیش نفت تهران ندارد! وحید امیری در پرسپولیس پیشرفتی بروز نداده است! وحید امیری با هافبکهای پرسپولیس به همخوانی حرکتی و همپوشانی ذهنی نرسیده است!
کار مهم پرسپولیس که قدر موقعیتهایش را نمیداند بازی گرفتن از خط هافبکی است که خوب بازی نمیکند! حد تیمی که عالیشاه دارد، سزاواری تیمی که کامیابینیا دارد، بیش از اینهاست!
مربع طارمی، امیری، امید عالیشاه و کمال کامیابینیا هر چه زودتر باید تشکیل شود! نه برای 20 دقیقه و 15 دقیقه که برای تمام 90 دقیقه! پرسپولیس با این مربعش- وقتی به کار افتاد- چیزی کم ندارد!

 

تراکتور و آبادانی‌ها
نفت آبادان را دیدیم و عملکردش را پسندیدیم! آبادانیهای امروز بیشتر شاگردان باهوشی برای آقای نادر دستنشان بودند! دوندگانی که برای بردن پیکارهای تن به تن وارد زمین میشوند! فوتبال آبادانی نبردی واقعگرایانه است که تسلیم نام و آوازه حریف نمیشود!
یک روز فوتبال آبادانی، فوتبال دریبل، پاس، تکنیک و مهارت بود! امروز از این، همه هست اما جنگیدن و رزمیدن و پیکارگری هم هست! بیدلیل نیست که نفت نمیبازد! بیدلیل نیست که نفت و بازیاش جلب توجه میکند! بازی آبادانیها برابر تراکتورسازی بهترین شناسه و کاملترین کارت ویزیت فوتبال یک روز هنری آبادان بود! فیزیکی و چالشی! مقاوم و پرطاقت!
در روز و در شبی که فوتبال آبادانی را کانون توجه خود قرار داده بودیم تراکتور کاری کرد که حواسمان را جمع کنیم!
در نیمه اول شوتهای راه دوری که از حسن هوری، یک ستاره ساخت! در نیمه دوم فرار از جناح راست که بیش از 5 موقعیت گل صددرصدی ساخت! تراکتور جور دیگری بازی میکند! تراکتور جور بهتری بازی میکند! تراکتور حرفها دارد!

 

تبریز و اصفهان؛ رقابت بر سر قطب بودن
روز دوم لیگ برتر، روز بروز تفاوتها بود! روز پوست انداختن! در تبریز شاهد بازی نوع دیگری از ماشینسازی و گسترش فولاد بودیم! یک بار دیگر فرمول برنده- برنده را به تماشا نشستیم! ماشینسازی برد و گسترش فولاد هم پا به پای تیم رسول خطیبی، تبریزیان را خوشحال و راضی کرد!
در تیم ماشینسازی نریمانجهان مرد اول شد، در تیم گسترش داریوش شجاعیان مرد کلیدی بود!
کار همه تیمها در تبریز، کار همه تیمها در ورزشگاه بنیاندیزل سخت بود، سختتر هم خواهد شد!
رقابت فراز و رسول با هم و رقابت این هر دو با امیر قلعهنویی خیلی زود تبریز را مثل سپاهان به قطب دوم فوتبال ایران بدل میکند!
این سفره را با یادی بهجا و بهمورد از سپاهان جمع میکنیم و دست مریزاد میگوییم به عبدا... ویسی که در تهران تیم قدر و تیم گردنکلفت نفت تهران را مغلوب کرد! ویسی نه حوصله منصوریان را در شکستها دارد و نه تاب عقب افتادن از تیم استقلال خوزستان را!
ویسی از درجه یک بودن خودش دفاع میکند!

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: