کد خبر: ۶۷۵۳۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۳
تعداد بازدید: ۲۹۵
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه متولیان و مسئولان براساس قانون حق ندارند با خویشان خود قرارداد منعقد کنند گفت: معاملاتی در حوزه حمل ونقل و ترافیک شهرداری برخلاف این قانون انجام شده و شهردار باید پاسخگو باشد.
به گزارش ایرنا رحمت الله حافظی روز سه شنبه در دویست و هشتاد و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در تذکر پیش از دستور افزود: شهرداران، کارمندان شهرداری ها و دستگاه های وابسته به آن مشمول قانون منع مداخله کارکنان دولتی در معاملات دولتی و کشوری هستند. 
وی گفت: در تبصره یک ذیل ماده یک قانون یاد شده آمده که پدر، مادر، خواهر، بردار، زن یا شوهر، اولاد بلافصل، عروس و داماد اشخاص مندرج در این قانون و نیز شرکت ها و موسساتی که نزدیکان فوق ذکر در آن سهیم یا دارای سمت باشند نمی توانند با وزارتخانه ها، بانکها، شهرداری ها یا سازمان ها و سایر موسسات مزبور در این قانون که این اشخاص در آن سمت دارند، وارد معامله شوند. 
رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران با بیان اینکه متولیان و مسئولان این دستگاه ها حق ندارند با خویشان خود قرارداد منعقد کنند گفت: در ماده دو این قانون ذکر شده، افرادی که برخلاف ماده فوق شخصا یا بنام یا به وسیله اشخاص دیگر مبادرت به انجام معامله کنند در هر رتبه، درجه و مقامی که باشند هر گاه برخلاف این قانون عمل کنند به حبس دو تا چهار سال محکوم خواهند شد و معاملات مذکور باطل بوده و متخلف، مسئول پرداخت خسارت ناشی از معامله است. 
حافظی تاکید کرد: به شهردار تهران در مورد معاملات حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران که برخلاف این قانون انجام شده، تذکر داده می شود، ضمن اینگه باید متخلفین به دادسرای کارکنان دولت معرفی شوند و شهردار به این تذکر پاسخگو باشد. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: