کد خبر: ۶۷۴۰۱۳
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۱
تعداد بازدید: ۳۵۹
مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به شگرد جدید زمین خواران جزیره، گفت: در این روش متصرفان اراضی ملی و دولتی با تقسیم بندی زمین های بزرگ به متراژهای کوچک و فروش سریع آن به مردم، مشکلات گسترده و پیچیده ای را باعث می شوند.
صابر قهرمانی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا، تاکید کرد: برای جلوگیری از بروز این مشکل، باید پیش از خرید زمین در این جزیره و انجام مراحل امضای قرارداد و پرداخت وجه، در خصوص زمین مورد معامله از مدیریت زمین و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان یگانه مرجع قانونی شناسایی مالکیت زمین در این منطقه، استعلام گرفت.
وی اضافه کرد: بی شک افزایش آگاهی مردم به ویژه جامعه محلی از این شگرد زمین خواران حرفه ای می تواند به کاهش مشکلات قضایی منجر شود و راه را برای سوء استفاده متصرفان اراضی ملی و دولتی ببندد.
مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر اینکه رسانه ها نقش مهم و تاثیرگذاری در این عرصه ایفا می کنند، گفت: امامان جمعه و جماعات اهل سنت و شیعه جزیره قشم نیز به عنوان یک ظرفیت بی نظیر می توانند در تبیین روش های اصولی خرید زمین در جزیره ایفای نقش کرده و به فرهنگ سازی در این زمینه کمک کنند.

** رفع تصرف افزون بر 140 هکتار زمین های ملی و دولتی
قهرمانی گفت: افزون بر 140 هکتار از زمین های ملی و دولتی جزیره به ارزش حدود 650میلیارد و 710 میلیون و 200 هزار ریال از ابتدای سال جاری تا پایان تیر رفع تصرف شده است.
مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: این زمین ها در 99 عملیات مجزا توسط کارکنان این مدیریت و با حمایت کامل دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آزاد سازی شد.
وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص مبارزه با زمین خواران و تاکید رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید در این زمینه، افزود: مبارزه با زمین خواری به عنوان یک راهبرد مهم اقتصادی با هدف جلوگیری از فسادهای گسترده در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است.
قهرمانی یادآوری کرد: سال گذشته هفت میلیون و 849 هزار و 770 مترمربع اراضی ملی قشم در قالب 184 پرونده به ارزش افزون بر 716 میلیارد و 541 میلیون و 720 هزار ریال رفع تصرف شد.
مدیر کنترل و نظارت سازمان منطقه آزاد قشم در تبیین مراحل شناسایی و رفع تصرف اراضی ملی جزیره، گفت: کارشناسان این اداره در گشت زنی های خود هرگونه ساخت و ساز مشکوک در حد پی کنی، سنگ چینی، دیوار کشی و سد و بند را بررسی، مستند نگاری و محل دقیق آن را توسط ابزارهایی همچون جی.پی.اس تعیین می کنند.
وی با بیان اینکه این اطلاعات در اداره املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم بررسی می شود، افزود: این نهاد نیز بر اساس اطلاعات به دست آمده با دهیاری ها و شوراها مکاتبه و موضوع را مطرح می کند تا در صورت وجود اسنادی دال بر مالکیت افراد، موضوع به سازمان منطقه آزاد قشم اطلاع داده شود.
قهرمانی اضافه کرد: در صورت پاسخ منفی دهیاری ها مبنی بر مالکیت افراد در اراضی مشخص شده، اداره کل حقوقی سازمان منطقه آزاد قشم با کسب مجوزهای قانونی از دادگستری و با هماهنگی نهادهایی همچون نیروی انتظامی، اقدام به رفع تصرف می کند و تمام این رویه ها در چارچوب های قانونی و به صورت مستند صورت می گیرد.
جزیره قشم با حدود 117 هزار نفر جمعیت و یک هزار و 500 کیلومتر مربع وسعت، شامل 135 کیلومتر طول و عرض متوسط 14 کیلومتر، در فاصله 20 کیلومتری جنوب بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده و به تنهایی از 22 کشور جهان بزرگتر است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: