کد خبر: ۶۷۳۷۲۴
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹
تعداد بازدید: ۴۷۶
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس:
دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان فارس، قرار داشتن ورزشکاران در نوک پیکان مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر را انتظار جامعه دانست و نسبت به تحقق آن ابراز امیدواری کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایسنا، محمدرضا ابراهیمی در کارگاه آموزشی سوء مصرف مواد نیروزا و داروهای لاغری که ویژه زنان برگزار شد، گفت: ورزشکاران به واسطه جایگاه آنان در جامعه، می‌توانند نقشی موثر در مبارزه با مواد مخدر ایفا کنند.

وی تاکید دارد که سوء مصرف مواد را تنها محدود مصرف انواع مواد مخدر یا مصرف نا متعادل و غیر اصولی مواد نیروزا و مکمل‌ها ندانست و گفت: جامعه هر روز با نوع جدیدی از این نوع مواد با اسامی جذاب و وسوسه برانگیز روبرو است.

ابراهیمی افزود: برخی جوانان به بهانه دست‌یابی به وزن ایده آل یا در عمل به توصیه‌هایی غیرعلمی در مورد افزایش توان و قدرت ‏بدنی یا لاغری سریع و آنی به مصرف موادی روی می‌آورند که اعتیاد، آخرین نقطه مصرف آنها است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر فارس گفت: یک گروه از موارد سوء مصرف ‏مواد نیروزا مربوط به داروها و مکمل‌هایی است که برخی ورزشکاران از آنها استفاده می‌کنند، گروه دیگر ‏داروهایی است که خانم‌ها به خاطر عوارضی نظیر لاغری، مورد استفاده قرار می‌دهند.

او آموزش به همه افراد جامعه، خصوصا بانوان و ورزشکاران در مورد تاثیر و عوارض داروهای مختلف، امری لازم و اجتناب‌ناپذیر محسوب و اضافه کرد: خانواده مهم‌ترین جایگاه بازدارندگی را برای مبارزه با پدیده شوم اعتیاد دارد.

ابراهیمی گفت: خانواده‌ها باید با تدبیر و هوشیاری لازم از فرزندان خود در برابر مواد مخدر و مُعضلات ناشی ‏از آن محافظت کنند.

انتهای پیام

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: