کد خبر: ۶۷۲۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۰
تعداد بازدید: ۶۶۸
آیت‌الله هاشمی رفسنجانی:
رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: برای برگشت رونق به کشور، باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم که فعالیت آنان رکن اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرداغ به نقل از  ایلنا، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در سومین روز سفر به استان کرمان، در تالار فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رفسنجان با جمعی از مسئولان، مدیران، استادان و دانشجویان شهر رفسنجان و دانشگاه آزاد، تاسیس این دانشگاه در کشور را لطف خداوند دانست که علاوه بر گستره جغرافیایی همه مناطق ایران، اخیرا بیرون از مرز‌ها نیز، عظمت و بزرگی ایرانیان را در قالب تحصیلات جوانان به جهانیان نشان می‌دهد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر اهمیت علم به عنوان امتیاز بشریت، گفت: زمانی که خداوند می‌خواست انسان را خلق کند، وقتی با فرشتگان مطرح کرد، ملائک تعجب و اعتراض کردند که چرا موجود دوگانه‌ای را می‌آفرینی؟

هاشمی رفسنجانی، با یاذآوری ویژگی‌های منفی که فرشتگان برای انسان می‌گفتند و در قرآن نیز آمده است، گفت: خدا برای اقناع آنان میدان مسابقه‌ای گذاشت که تفاوت انسان و فرشتگان مشخص شد.

وی با بیان اینکه «فرشتگان قانع شدند و در برابر آدم سجده کردند»، گفت: جوهر خلقت، جوهر ربوبیت و جوهر اراده آفرینش، علم است که انسان مسمّای همه اسم‌ها را می‌دانست.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به چندین آیه قران که بر دانش تاکید دارد، گفت: مسلمانان باید سرآمد انسان‌ها باشند که اسلام پیشتاز توصیه و تاکید بر علم و دانش است.

وی با تشریح دوره‌های ترجمه و تحقیق در سده‌های نخستین ظهور اسلام و تاثیر آن بر علم و دانش همه جهان گفت: ایرانیان در مرحله تحقیقات اسلامی نقش ویژه‌ای داشتند که بخاطر سوابق علمی آنان حتی قبل از اسلام است که دانشگاه جندی شاپور دانشمندان همه ملل از صاحبان فرهنگ و تمدن آن روزگار پرورش می‌داد.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با یادآوری آثار دانشگاه جندی شاپور در تعمیق تحقیق و حتی حضور پزشکان ایرانی در مدینه زمان پیامبر ص و بعد‌ها تاثیر آنان در گسترش علمی غرب، مخصوصا بعد از جنگ‌های صلیبی، گفت: ایران و ایرانی با آن سابقه درخشان، همیشه در گسترش علم و دانش تاثیر داشتند و دانشگاه آزاد اسلامی تداوم‌‌‌ همان تاثیر آنان در تاریخ علم و دانش است.

رییس هیات امنا و هیات موسس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر نقش این دانشگاه، تاریخی تحلیلی از روند شکل گیری و گسترش آن در سراسر کشور ارائه کرد و گفت: اینکه دختران ایرانی تمام مقاطع تحصیلی را در شهرهای خود و درکنار خانواده‌ها طی می‌کنند، از دستاوردهایی است که مخالفان دانشگاه آزاد اسلامی از آن نمی‌گویند در حالی که کاملا خبر دارند که چه تحول عظیمی برای رشد علمی زنان در جامعه ایجاد شده است.

هاشمی رفسنجانی با بیان برخی موانع و مشکلاتی که از زمان تاسیس این دانشگاه ایجاد می‌شد و هنوز هم ادامه دارد، به حمایت‌های مادی و معنوی امام راحل اشاره کرد و گفت: هنوز هم برای گسترش کیفی این دانشگاه مانع تراشی می‌کنند، هرچند بخاطر حمایت‌های امام صریحاً مخالفت نمی‌کنند، ولی هرجا هستند مانع تراشی می‌کنند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این جمله که «دانشگاه آزاد اسلامی الان وارد طرح‌های بسیار مهم می‌شود، به عضویت ایران در جمع ۷ کشور سازنده نیروگاه با جوش هسته‌ای اشاره کرد و با یادآوری امتیازات صنعت ای‌تر در زندگی بشر و پیشنهاد کشورهای پیشرفته این صنعت برای حضور ایران در جمع آنان، گفت: دانشمندی از دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در جمع آنان حضور دارد و این امتیازی برای این مجموع دانشگاهی است.

وی درباره امتیازات دانشگاه آزاد اسلامی و دستاوردهای آن افزود: اگر ۲۰ میلیون فضای آموزشی و تحقیقاتی نداشت و اگر ۲ میلیون دانشجو و ۵ میلیون فارغ التحصیل نداشت، آیا این دانشگاه می‌توانست در جوانی و در ۳۳ سالگی به این مرحله از رشد برسد؟

وی با تاکید بر نقش مردم در شروع، تداوم و گسترش دانشگاه آزاد اسلامی گفت: نوع گسترده‌تر حضور و نقش مردم در انقلاب است.

هاشمی رفسنجانی با تشریح نقش مردم در پیروزی انقلاب، عبور از شورش‌های کور، تجزیه طلبی‌ها، ۸ سال دفاع مقدس، ۸ سال سازندگی و دیگر مقاطع، گفت: ماهیت مردمی انقلاب به گونه‌ای است که هرجا وارد شوند، همه کار‌ها را پیش می‌برند.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: مصداق روشن تاثیر مردم برای گسترش و رشد، دانشگاه آزاد اسلامی است که عدالت آموزشی را به سراسر کشور برده است.

وی افزود: همین امروز برای برگشت رونق به کشور، باید به اقیانوس مردمی مراجعه کنیم که فعالیت آنان رکن اقتصاد مقاومتی است.

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به ۲ ویژگی درون زایی و برون نگری اقتصاد مقاومتی، گفت: بعد برون نگری بر پایه علم است که همین می‌توانیم پیشرفت‌های دنیا را بگیریم و هم می‌توانیم پیشرفت‌های علمی خود را به جهانیان عرضه کنیم که در این راه دانشگاه آزاد اسلامی با ویژگی‌های بسیار ممتاز، موثر بوده است.

هاشمی رفسنجانی با ابراز رضایت از عملکرد کمی و کیفی واحد رفسنجان، اظهار امیدواری کرد که جوانان و مردم این شهر بیش از پیش به شایستگی‌های علمی خود برسند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: