کد خبر: ۶۷۲۰۸۱
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۶
تعداد بازدید: ۳۴۰
رئیس دامپزشکی کشور:
رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: از ابتدای دی ماه ۹۴ تب برفکی وارد مرزهای غربی کشور شد که بر اثر آن، ۳۱ هزار راس گوسفند و دو هزار و ۵۰۰ هزار راس گاو در اثر بیماری تب برفکی تلف شدند.
به گزارش خبرداغ به نقل از خبرگزاری تسنیم: مهدی خلج در آیین تودیع و معارفه مدیر کل دامپزشکی استان کردستان اظهار داشت: از ابتدای دی ماه سال 94، بیماری تب برفکی از مرزهای غربی کشور وارد شد اما با کمترین تلفات توانستیم این بیماری را مهار کنیم.

وی با اشاره به اینکه 31 هزار راس گوسفند و دو هزار و 500 هزار راس گاو در اثر بیماری تب برفکی تلف شدند، گفت: تاکنون 60 میلیون راس دام سبک و پنج میلیون و 500 هزار راس دام سبک در مقابل بیماری تب برفکی واکسینه شدند.

رئیس سازمان دامپزشکی کردستان با بیان اینکه خوشبختانه در 48 ساعت گذشته هیچ گونه گزارشی از بیماری تب برفکی در میان دام ها گزارش نشده است افزود: سازمان دامپزشکی در حوزه واکسیناسیون دام ها در زمینه بیماری تب مالت 80 درصد افزایش در سال 94 نسبت به سال 93 داشته است.

وی همچنین به بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک اشاره کرد و گفت: در زمینه واکسیناسیون نشخوارکنندگان کوچک نیز در سال 94 نسبت به سال گذشته از 51 درصد افزایش برخوردار بوده و و در سه ماهه نخست امسال نیز 44 درصد افزایش داشته است.

خلج، دام را کارخانه ارزش افزوده بخش کشاورزی دانست که مهمترین مولفه حفظ آن، تامین سلامت و بهداشت عمومی است.

وی با بیان اینکه سازمان دامپزشکی این صلاحیت را دارد که محصولات تولیدی خود را به علت با کیفیت بودن به 180 کشور جهان صادر کند تصریح کرد: از ابتدای فروردین ماه امسال تا 15 تیر ماه،  یک هزار و 629 مجوز بهداشتی واردات و 6 هزار و 700 مجوز بهداشتی صادرات برای 59 کالا صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در این بازه زمانی همچنین، سازمان دامپزشکی کشور، مجوز بهداشتی 330 هزار راس دام، 15 هزار و 500 تن گوشت مرغ و 16 هزار و 500 تن تخم مرغ را صادر کرده است.

به گفته وی، کشور ما در منطقه ای پرخطر به لحاظ بیماری های دام و طیور قرار گرفته که سازمان دامپزشکی باید 181 عامل بیماری را برای تامین سلامت آنها رصد و کنترل کند و بدین لحاظ وظیفه بسیار خطیری بر عهده دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: