کد خبر: ۶۷۱۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۹
تعداد بازدید: ۳۸۲
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس:
دبیر کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: جمع شدن بساط انحصار، ویژه‌خواری و حقوق‌های میلیونی در گرو تعامل و همراهی قوای سه‌گانه است.
جمع شدن بساط حقوق‌های میلیونی در گرو تعامل و همراهی قوای سه‌گانه استبه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، ولی داداشی گفت: تا مادامی که راه‌کارهای قانونی و غیرقانونی منافذ رانت و ویژه‌خواری را برای متخلفان نظام باز نگه می‌دارد، نمی‌توان ادعای مبارزه با اشرافی‌گری را داشت.

نماینده مردم آستارا در مجلس با بیان اینکه تا زمانی که روحیه اشرافی‌گری در مسئولان و خانواده آنان مهار نشود نمی‌توان سیاست‌های عالی نظام در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصاد مقاومتی را به درستی تحقق داد، گفت: تا کارگزاران نظام در قوای مجریه، قضاییه و مقننه موضوع مبارزه با اشرافی‌گری را از خود شروع نکنند و با تساهل و تسامح با رانت‌خواران، ویژه‌خواران و سوءاستفاده‌گران از بیت‌المال برخورد شود، نمی‌توان منادی تحقق آرمان‌های عالی نظام در حوزه‌های اقتصادی و سیاسی بود.

وی برخورد ریشه‌ای با تخلفات حقوق و دستمزد را نیازمند تعامل و همکاری قوای سه‌گانه دانست و اظهار کرد: باید به صورت ریشه‌ای با پدیده حقوق‌های نامتعارف و میلیونی برخورد قاطع شود و نقش مجلس و قوه قضاییه به ویژه بازوهای اجرایی این دو قوه یعنی دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی کل کشور برای اجرا و اعمال قانون بسیار حیاتی است. قوه قضاییه به عنوان قوه غضبیه نظام با تبحری که در قضات خود دارد باید به پرونده حقوق‌های میلیونی ورود کند و متناسب با میزام جرم و تخلف، حکم افراد برکنار شده را صادر و به اجرا درآورد.

دبیر کمیسیون اصل 90 قانون اساسی «تشخیص» مال‌اندوزان از بیت‌المال و ثروت‌اندوزان از کسب و کار را مورد تاکید قرار داد و افزود: وقتی صحبت از برخورد انقلابی و قطعیت در آن می‌شود باید بسیار دقت و توجه کرد که این مسئله به افراد و خانواده‌های ثروتمندی که از راه کار و تلاش و زحمت کسب و پیشه‌ای راه انداخته‌اند تعمیم داده نشود، بلکه منظورم از برخورد قاطع با مدیران، کارگزاران و کارکنانی است که از طریق رانت، ویژه‌خواری، رابطه‌های نامتعارف در ارکان و دستگاه‌های نظام برای خود ثروت و زندگی تجملاتی راه انداخته، است.

داداشی متذکر شد: جمهوری اسلامی ایرانی از نظر ایدئولوژیک با مالکیت حقیقی و شخصی افراد مشکلی ندارد اما با روحیه اشرافی‌گری که از ناحیه رانت و سوء استفاده و خیانت در امانت حاصل شده باشد به شدت مخالف است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: