کد خبر: ۶۶۹۱۳۷
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۴
تعداد بازدید: ۷۸۴
پرسپوليس و استقلال طي روزهاي اخير دو مدافع خارجي گرفته‌اند.
به گزارش خبرداغ ،پرسپوليس و استقلال طي روزهاي اخير دو مدافع خارجي گرفته‌اند؛ سرخپوشان با گولچ كروات توافق كردند و استقلالي‌ها هم رابسون جانواريوي برزيلي را گرفتند. اين دو بازيكن كه با فاصله كوتاهي وارد ايران شدند، يك ويژگي مشترك دارند؛ اينكه بلافاصله بعد از حضور در باشگاه و عقد قرارداد، اعداد محبوب هواداران را در مقابل دوربين عكاس‌ها نشان دادند. گولچ فعلا هر كجا كه مي‌رود «شش» نشان مي‌دهد و انگار از اين كار سير نمي‌شود. رابسون هم نشان داده هماورد خوبي براي اوست و قصد ندارد به اين راحتي‌ها بي‌خيال «چهار» نشان دادن شود.

 

وضع عجيبي است. سال‌هاست كه بازيكنان خارجي با چنين ژست‌هايي وارد فوتبال ايران مي‌شوند و از هواداران دلبري مي‌كنند، اما بعد از مدت كوتاهي به كشورشان برمي‌گردند و شكايت از باشگاه‌هاي ما را به فيفا مي‌برند. از اينجا به بعد هر چه از آنها مي‌شنويم، مربوط به اين است كه اصل و فرع پول‌شان بالغ بر چندصد هزار دلار شده و به خاطر عدم پرداخت اين بدهي، پرسپوليس و استقلال در خطر كسر امتياز قرار گرفته‌اند. به اين ترتيب قصه‌اي كه با كري‌خواني‌هاي آبكي و فكاهي شروع مي‌شود، غالبا پاياني تراژيك دارد و به خسران مادي و غيرمادي مي‌انجامد.

 

اين لابد يك دستاورد بزرگ براي فوتبال ماست كه توانستيم ابعاد پوپوليسم و عوامفريبي‌مان را به خارج از مرزها صادر كنيم و رگ خواب‌مان را حتي در اختيار بازيكنان درجه چندم خارجي هم قرار بدهيم. همه جاي دنيا جذب بازيكن خارجي از يك قاعده ساده تبعيت مي‌كند؛ اينكه صرفا نيروهايي جذب مي‌شوند كه از بازيكنان داخلي باكيفيت‌تر باشند و شايستگي هزينه ارزي انجام شده براي استخدام‌شان را داشته باشند. ما اما در ايران وقعي به اين قواعد نمي‌گذاريم. عمده بازيكنان خارجي كه در اين سال‌ها به فوتبال ايران وارد شده‌اند، كيفيتي نازل‌تر از فوتباليست‌هاي ايراني داشته‌اند. خيلي از آنها فقط آمده‌اند تا سور و سات دلال‌ها را جور كنند و عروسي را به كوچه واسطه‌ها ببرند. اين وسط، هوادار فوتبال هم به جاي آنكه حس مطالبه‌گري‌اش را به كار بيندازد و از باشگاه بخواهد با وسواس بيشتري بازيكن جذب كند، دلش را به همين نمايش‌هاي سطحي و سخيف خوش كرده است؛ همين كه يك نفر از آن سر دنيا بيايد و نشناخته و ندانسته اداي تعصب در بياورد.

 

كاش كمي عميق‌تر بوديم. كاش كمي جدي‌تر به قضايا نگاه مي‌كرديم. اين فرهنگ بايد از هوادار شروع شود و به مدير باشگاه برسد. اگر نه، آنها تا ابد با همين ترفندهاي ساده گنجشك را رنگ مي‌كنند و به جاي قناري در قفس مي‌گذارند.

بانک ورزش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: