کد خبر: ۶۶۸۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۳
تعداد بازدید: ۵۰۹
سفیر ایران در اردن روز دوشنبه با رییس مجلس ملی فلسطین و تنی چند از اعضای آن دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرداغ به نقل از ایلنا، مجتبی فردوسی‌پور در این دیدار ضمن تسلیم پیام رییس مجلس شورای اسلامی کشورمان به همتای فلسطینی‌اش از رییس مجلس ملی فلسطین به‌خاطر اهتمام ویژه در مشارکت اعضای آن در اجلاس بین‌المجالس آسیایی در تهران و هم‌چنین مشارکت وی و اعضای مجلس ملی فلسطینی در جشن پیروزی انقلاب اسلامی در اردن تقدیر و تشکر کرد.

او هم‌چنین ضمن تاکید بر ضرورت رایزنی‌ها و روابط بین مجالس دو کشور، قضیه فلسطین را اولویت اول ایران عنوان کرد و خواستار اهتمام ویژه در پاسداشت اندیشه‌های امام راحل پیرامون فلسطین مخصوصا بزرگداشت روز جهانی قدس در جمعه آخر ماه مبارک رمضان شد.

فردوسی‌پور در ادامه توطئه روند عادی‌سازی روابط با رژیم غاصب صهیونیستی و حمایت از آن را در احراز مقام ریاست بر کمیته قانونی و حقوقی مجمع عموی سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

سفیر کشورمان در امان بر ضرورت وحدت جهان اسلام در برابر جنایات و فزون‌طلبی‌های رژیم اشغالگر فلسطین و هم‌چنین رفع توطئه ایادی آن در پوشش افراط‌گرایی و تکفیرگرایی منطقه تاکیدکرد.

سلیم زعنون، رییس مجلس ملی فلسطین نیز ضمن ابلاغ مراتب تبریک و تهنیت خود و اعضای مجلس ملی فلسطین به علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت برپایی انتخابات پارلمانی موفق اخیر و انتخاب هیات رئیسه و ریاست مجدد لاریجانی بر مجلس شورای اسلامی، بر ضرورت همکاری‌های و روابط فیمابین تاکید کرد.

زعنون توطئه انتخاب رژیم صهیونیستی به ریاست کمیته حقوقی و قانونی مجمع سازمان ملل متحد را محکوم و روند عادی‌سازی‌ها با این رژیم را نیز، خیانت به حقوق ملت فلسطین دانست.

دوطرف در این دیدار بر ضرورت تحکیم مناسبات پارلمانی تاکید کردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: