کد خبر: ۶۶۶۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲
تعداد بازدید: ۱۳۱۵
کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بالاخره در مورد تغییر تعرفه های اینترنت و تلفن ثابت تکلیف را مشخص کرد.
به گزارش خبرداغ به نقل از فارس: کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات بالاخره در مورد تغییر تعرفه های اینترنت و تلفن ثابت تکلیف را مشخص کرد. در همین راستا احمد معتمدی، عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در مورد نحوه تغییر تعرفه‌ های تلفن ثابت و اینترنت گفته است: «تعرفه‌ تلفن ثابت در برخی بخش‌ ها به ویژه بخش شهری افزایش یافته و در برخی بخش ها ثابت مانده و تعرفه های اینترنت در دو بخش انتقال و ظرفیت طبق جداول متعددی کاهش یافته است».



وی پیرامون علل افزایش قیمت تعرفه‌ های تلفن ثابت نیز اظهار داشته است: «تعرفه‌ های تلفن ثابت در سال های گذشته ثابت مانده بود و این، وضع شرکت‌ های مخابراتی را به شرایط بدی دچار کرد که در نتیجه خدمات مخابراتی بدی ارائه می شد. در سال‌ های گذشته، تلفن ثابت به شرایط ۱۰ سال قبل تنزل پیدا کرد. در حالی که ۱۰ سال پیش واگذاری تلفن ثابت تقریباً در تمام کشور به روز شده بود، در سال‌ های اخیر، به دلیل هزینه‌ بر بودن، در توسعه سرمایه‌ گذاری انجام نشد و بار دیگر برای تلفن ثابت صف انتظار ایجاد شد و مردم برای دریافت یک خط باید یک تا دو سال صبر می‌ کردند».

معتمدی خاطرنشان کرده است که با این اوصاف، نظر اغلب اعضای کمیسیون بر این بوده است که این عقب ماندگی های ۱۰ ساله جبران شوند، البته به نحوی که فشار چندانی به وضعیت اقتصادی خانوار وارد نشود. وی در ادامه گفته است: «در مجموع با کاهش قیمت‌ های اینترنت و افزایش تعرفه‌ های تلفن ثابت، پیش بینی می‌ کنیم برآیند این تغییرات در سبد اقتصادی خانوار برای مردم تفاوت چندانی نداشته باشد». عضو کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات یادآور شده است: «کاهش قیمت نیاز به تأیید دولت ندارد، اما تمامی افزایش قیمت‌ ها باید توسط دولت تأیید شود که از این رو، این مصوبه نیز پس از اخذ مجوز دولت اجرایی خواهد شد».

نایب رئیس کمیسیون اینترنت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران نیز در اظهار نظری جداگانه با اشاره به نهایی شدن کاهش قیمت اینترنت، در مورد تشریح روش کمیسیون برای کاهش تعرفه‌ اینترنت گفته است: «کاهش تعرفه‌ اینترنت به روش محاسبه متوسط مصرف در دستور کار است. هم اکنون شرکت‌ ها به میزان مشخصی پهنای باند و به همان اندازه لینک انتقال از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می کنند. صرف‌ نظر از اینکه شرکت ارائه دهنده اینترنت چقدر از این ظرفیت را به مشتریان خود می‌ فروشد و چه میزان ظرفیت استفاده می‌ کند، باید قیمت تمامی ظرفیت خریداری شده را به زیرساخت بپردازد».

توسلی در ادامه توضیح داده است: «در شیوه جدید، محاسبه میزان مصرف (متوسط گیگ مصرفی) برای شرکت ها در دستور کار است. به این صورت که شرکت‌ ها به ازای متوسط گیگ مصرفی به شرکت زیرساخت هزینه پرداخت می کنند و به این ترتیب با حذف هزینه اضافی پهنای باند مصرف نشده، از بخشی از هزینه‌ های شرکت‌ ها کاسته و امکان کاهش قیمت فراهم می شود. پیش بینی می کنیم با این روش تعرفه اینترنت در کشور کاهش یابد».
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: