کد خبر: ۶۶۶۱۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۷
تعداد بازدید: ۱۰۰۵
اواخر هفته گذشته خبری منتشر شد که بازتاب‌های فراوانی داشت.
به گزارش خبرداغ،اواخر هفته گذشته خبری منتشر شد که بازتاب‌های فراوانی داشت. محتوای این خبر آن بود که کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال سوشا مکانی را به مدت 6ماه از حضور در میادین محروم کرده؛ مجازاتی عجیب و سنگین که گفته می‌شود از زمان عقد قرارداد مکانی با باشگاه جدیدش قابل اجرا خواهد بود. به این ترتیب باشگاهی که تصمیم به استخدام سوشا می‌گیرد از همان اول باید پیه حداقل یک نیم‌فصل محرومیت این دروازه‌بان را به تنش بمالد که در نوع خودش اتفاق فوق‌العاده‌ای است! بدون تردید اما بحث‌برانگیزترین بخش این حکم مربوط به ابهام در علت صدور آن می‌شود. در شرایطی که مسوولان کمیته اخلاق زبان به دهان گرفته‌اند و لام تا کام در مورد این پرونده پرسروصدا حرف نمی‌زنند، در محافل خبری اینطور شایع شده که محرومیت سوشا صرفا به خاطر استفاده او از یک شلوار زرد رنگ بوده است.

 

مکانی بعد از بازی پرسپولیس و نفت در فاصله دو هفته به پایان لیگ پانزدهم، با پوششی نامتعارف سر تمرین پرسپولیس حاضر شد که این مساله در آن زمان بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. حالا اما کمیته اخلاق با مدتها تاخیر حکمی صادر کرده که خیلی‌ها آن را مرتبط با نوع پوشش مکانی می‌دانند. سکوت سنگین کمیته اخلاق و سایر ارکان فدراسیون در قبال این شایعات باعث شده موضوع قطعی به نظر برسد و همه باور کنند سوشا فقط به خاطر یک شلوار زرد رنگ باید شش ماه گوشه خانه بنشیند. حالا این خبر، یک به یک مرزها را در هم شکسته و در سراسر جهان مورد بحث واقع شده است. امروز به لطف دوستان خوب‌مان در کمیته اخلاق، همه دنیا دارند در مورد ایران حرف می‌زنند؛ جایی که اگر رنگ شلوارت مورد پسند مسوولان نباشد، نصف سال باید گوشه خانه‌ات بنشینی سماق بمکی. تصویر وحشتناکی که حالا از ایران و ایرانی ساخته شده، بیشتر از هر چیز دیگری محصول یک سهل‌انگاری یا زیاده‌روی است؛ جایی که اگر حکم سوشا علت دیگری دارد، دوستان از توضیح آن و تنویر افکار عمومی عاجز مانده‌اند. اگر هم واقعا شش ماه محرومیت به خاطر رنگ شلوار است، واقعا باید به رفقا به خاطر این همه «سلیقه‌محوری» و چوب حراج زدن به آبروی ملت تبریک و خسته نباشید گفت!

 

دو- روزی پیام صادقیان دچار اشتباه شد و بدن داور را با حالت عصبانیت لمس کرد. پس از آن کمیته انضباطی او را به بی‌رحمانه‌ترین شکل ممکن سه ماه از میادین محروم کرد تا سنگ بنای انحراف پیام از همان زمان گذاشته شود و او را به جایی برساند که حال و روزش معلوم نباشد. این است چراغی که مسوولان فدراسیون سر راه جوانان ما روشن می‌کنند. باز در مورد صادقیان می‌شد گفت محرومیت او پشتوانه منطقی داشته و فقط کمی سختگیرانه بوده، اما در مورد سوشا مکانی چطور؟ این چه کاری است که آقایان با یک «جوان» انجام می‌دهند؟ آیا واقعا با چنین احکامی، به فوتبال و انسانیت خدمت می‌شود؟!

بانک ورزش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: