کد خبر: ۶۶۶۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴
تعداد بازدید: ۵۰۰
جمعی از نمایندگان خبرگان رهبری، مجلس و احزاب تاکید کردند:
جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری،مجلس شورای اسلامی و فعالان احزاب و تشکل های سیاسی با تاکید بر این که مردم به تبعیت از رهبر معظم انقلاب باید پشتیبان دولت ها باشند، تصریح کردند که پیشرفت کشور با وحدت بین مردم و دولت امکان پذیر است.
به گزارش خبرداغ به نقل از  ایرنا، رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم بیست و هفتمین سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) فرمودند: هرکسی در مقاطع مختلف ممکن است از دولتی خوشش بیاید یا نیاید که البته ایرادی ندارد اما اتحاد ملت و دولت، نباید در هیچ حالتی بر هم بخورد.
حضرت آیت الله خامنه ای ادامه دادند: البته انتقاد و مطالبه از دولت بی اشکال است و با وحدت منافاتی ندارد اما همانگونه که در زمان همه دولت ها این توصیه را بیان کرده ام، باید مراقب بود نقار و کدورت به وجود نیاید و همه در مقابل تهدیدها و دشمنی ها، هم دوش و هم دل باشند.
ایشان با تأکید بر «وحدت قوای سه گانه» افزودند: وحدت، منافاتی با عمل به وظایف قانونی قوا ندارد اما نباید با احساسات شخصی یا جناحی، همدلی و همراهی قوا را خدشه دار کرد.
حضرت آیت الله خامنه ای تصریح کردند: باید از بیان حرف هایی که «دو جریانی»، «دو قطبی گری» و «تخاصم» به وجود می آورد، خودداری کرد تا دشمن، همه ایران را یکپارچه ببیند.
رهبر معظم انقلاب اسلامی تصریح کردند: نِقار به وجود نیاورید، کدورت به وجود نیاورید، اتّحاد دولت و ملّت را حفظ کنید؛ این یکی از توصیه‌های بنده است در همه‌ دولت ها. در همه‌ دولت هایی که بنده بعد از رحلت امام مسئولیّت داشتم، این توصیه‌ من بوده است؛ با اینکه دولت ها سیاست های مختلفی داشتند، جهت‌گیری‌های مختلفی داشتند لکن ملّت باید با دولت همراه باشد، اتّحاد را حفظ کند؛ این منافات ندارد با انتقاد کردن یا حرف زدن یا مطالبه کردن؛ اینها اشکالی ندارد؛ رقابت های انتخاباتی به جای خود.
جمعی از نمایندگان مجلس خبرگان رهبری، مجلس شورای اسلامی، احزاب و تشکل های سیاسی در گفت وگو با خبرنگاران ایرنا با تاکید بر این که مردم به تبعیت از رهبر معظم انقلاب، پشتیبان دولت ها هستند، پیشرفت و توسعه کشور با وحدت بین مردم و دولت محقق می شود.
آنان تصریح کردند که پیشرفت، ترقی و تعالی جامعه و کشور با وحدت بین مردم و دولت امکان پذیر است و کسانی که به دنبال شکاف بین دولت و ملت هستند، با خودنظام بینی می خواهند دولت را به هر بهانه ای از چپشم ملت بیندازند.
این گفت و گو را در ادامه می خوانید:

**دستورالعمل های دولت را بدون چون و چرا بپذیریم/ انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن حفظ شود
آیت الله اسدالله ایمانی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت بین ملت و دولت گفت: اگر بخواهیم کشور موفقی داشته باشیم که یک صدا از آن خارج شود و به بیرون انعکاس پیدا کند راه آن وحدت، تعامل و همدلی بین ملت و دولت است.
وی ادامه داد: همانگونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دولت ها با افکار و اندیشه های متفاوت می آیند و هیچگاه یک رئیس جمهوری با 100 درصد آرای مردم انتخاب نمی شود بلکه با اکثریت آرا برگزیده می شود.
نماینده ولی فقیه در استان فارس همچنین گفت: عده ای برنامه رئیس جمهوری را قبول کردند که اکثریت هستند و عده ای قبول نکرده اند که اقلیت هستند، این اقلیت دیگر نمی توانند در مقابل دولت و مواضع دولت عکس العمل علنی داشته باشند جز نقد منصفانه و اصلاحی که در مواردی توام با بیان نقاط قوت و نقاط ضعف است.
آیت الله ایمانی افزود: اگر این رعایت نشود خواه ناخواه دشمن از آن سوء استفاده می کند و کشور به سمت دوقطبی بودن حرکت می کند.
وی یادآور شد: در حال حاضر در کشورهای مختلف منطقه شاهد هستیم که دولتی یک راه می رود و مردم آن راه دیگری می روند، در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نیز در ایران دولت یک راه و هدف را دنبال می کرد و مردم نیز یک راه و اهداف دیگر داشتند.
امام جمعه شیراز گفت: امروز همه باید نسبت به دستورالعمل های دولت که برگرفته از قوانین مجلس و قانون اساسی است بدون چون و چرا بپذیریم ولو احساس کنیم که اشتباه است.
آیت الله ایمانی همچنین درمورد این سخنان رهبر معظم انقلاب که انقلابی گری، تنها راه پیشرفت و تحقق اهداف است، تصریح کرد: کشور با روحیه انقلابی به پیروزی رسید و از گرفتاری ها نجات پیدا کرد و برای دوام استقلال، عزت و آبروی کشور باید انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن حفظ شود و این چیز طبیعی و عادی است.
وی ادامه داد: انقلاب برای یک عصر و زمان خاصی نیست که بگوییم دوران انقلاب تمام شده و اکنون دوران وابستگی و کنار آمدن با قدرت ها است.
نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: این سخن اولین بار از سوی مهندس بازرگان در دولت موقت مطرح شد ، وی به طور رسمی از طریق سیمای جمهوری اسلامی عنوان کرد که شما مردم انقلاب کردید، دست شما درد نکند و حال به دنبال کسب و کار و زندگی خود بروید و کارها را به ما بسپارید تا ما کارها را دنبال کنیم.
آیت الله ایمانی ادامه داد: این سخن از آن روز مطرح شده و از آن زمان تا کنون نیز جسته و گریخته در جامعه مطرح بوده است.
وی تاکید کرد: هیچوقت ما نمی توانیم استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را بدون پشتوانه روح انقلابی ماندن و انقلابی عمل کردن حفظ کنیم.
نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: بهترین شاخص برای انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن ضابطه هایی است که امام راحل در زندگی به عنوان محکمات سخنانشان مطرح فرمودند.
آیت الله ایمانی یادآور شد: امام یک منظومه فکری دارند که در این منظومه فکری محکمات و غیرمحکماتی است، به آن محکمات دل بستن و عمل کردن و در زندگی پیاده کردن، انقلابی بودن می گویند.
وی ادامه داد: دشمن شناسی، به شرق و غرب تمایل پیدا نکردن، حمایت از محرومان، مومنان و انقلابیون را حمایت کردن و دریافتن و به طور کلی افکار و اندیشه های امام در قالب چارچوب محکمات دنبال کردن مصداق انقلابی بودن و انقلابی عمل کردن است و تفسیر آن محکمات را ما امروز می توانیم در بیانات رهبر معظم انقلاب پیدا کنیم.

** مردم به تبعیت از رهبر انقلاب، پشتیبان دولت ها هستند
شمس الله شریعت نژاد نماینده مردم تنکابن در مجلس شورای اسلامی نیز در این باره گفت: همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از هر دولتی حمایت می کنم، ما مردم هم باید از این موضوع تبعیت کنیم اما این امر منافاتی با نقد منصفانه ندارد.
شریعت نژاد اظهار داشت: تاکنون مردم به تبعیت از رهبری، پشتیبان همه دولت ها بوده اند و به شکل های مختلف از آنها حمایت کرده اند.
وی با تاکید بر این که همدلی و همکاری با دولت باید مضاعف شود، ادامه داد: اینکه یک گروهی دولتشان رای نیاورده است، علیه دولت روی کار شعار دهند و تخریب کنند، سنگ روی سنگ بند نمی شود، باید به آرای مردم احترام گذاشت.
نماینده مردم تنکابن در مجلس خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط سخت اقتصادی ایران، امروز بیش از هر زمان دیگری نیاز به وحدت داریم، چرا که کشور در شرایط خاصی است و همکاری در این مقطع باید افزایش یابد تا استکبار جهانی و دشمنان انقلاب و نظام مایوس شوند.
شریعت نژاد همچنین با اشاره به دغدغه رهبر معظم انقلاب در حوزه اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: رهبر انقلاب سال هاست این دغدغه را مطرح می کنند. این مشکلات حاصل فعالیت دولت های مختلف و دستاوردها نیز برگرفته از تلاش های آنان است.

** پیشرفت کشور با وحدت بین مردم و دولت امکان پذیر است/وحدت رمز تعالی یک جامعه
همچنین رحیم زارع نماینده مردم آباده در مجلس شورای اسلامی درباره فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت حفظ وحدت بین ملت و دولت اظهارداشت: این جمله معظم له یک جمله کلیدی بود چرا که اگر وحدت نباشد هم افزایی وجود نخواهد داشت.
وی ادامه داد: جامعه ای می خواهد پیشرفت، ترقی و تعالی کند با وحدت می تواند به این پیشرفت دست یابد.
نماینده مردم آباده، بوانات و خرمبید در مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: اگر وحدت بین مردم و دولت نباشد از توانمند سازی خبری نیست و بخش خصوصی بوجود نمی آید.
زارع تاکید کرد: رمز موفقیت جامعه ای که می خواهد رشد ، ترقی و تعالی داشته باشد وحدت است که این وحدت باید بین جناح ها و گروه های مختلف جامعه وجود داشته باشد.
وی یادآور شد: اینکه رهبر معظم انقلاب در مراسم بزرگداشت ارتحال امام راحل خطاب به مردم فرمودند بگذارید من بگویم، بعد شما اظهارنظر کنید به خاطر این است که دولت در اجرای امور تقویت شود.

** برخی به نام ملت، صدای اقلیت خود را علیه دولت پژواک می دهند
محمدعلی وکیلی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه معتقد است: کسانی که به دنبال شکاف بین دولت و ملت هستند، با خودنظام بینی می خواهند دولت را به هر بهانه ای از چشم ملت بیندازند.
وی اظهار داشت: این عده به نام ملت و خودمردم انگاری تلاش می کنند صدای اقلیت خود را علیه دولت پژواک دهند.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «کدورت به وجود نیاورید، اتّحاد دولت و ملّت را حفظ کنید» پاسخی بود به این اقلیت که وحدت دولت و ملت در شرایط فعلی ضروری است و همدلی دولت و ملت در سال کنونی به طور حتم راهبردی و پیش برنده منافع نظام است.

** وحدت میان دولت و ملت می تواند منجر به مشارکت سیاسی مردم و استحکام پایه های نظام شود
همچنین حسین کنعانی مقدم دبیر کل حزب سبز به طرح موضوع ارتباط ملت ودولت، اشاره کرد و افزود: اگر این ارتباط مستحکم و دوطرفه باشد می تواند منجر به وحدت شود و براین اساس که دولت با رای مردم روی کار آمده و مورد اعتماد مردم است باید به تعهدات و شعارهایی که به مردم داده عمل کند و از طرفی مردم نیز به تعهدی که به دولت داده اند در زمینه حمایت از آن در مسیر تحقق آرمان های انقلاب، پایبند باشند.
دبیر کل حزب سبز اظهارداشت: وحدت میان دولت و ملت می تواند منجر به مشارکت سیاسی مردم و استحکام پایه های نظام شود چراکه دولتها بر پایه های رای مردم استوار هستند .
کنعانی مقدم در خصوص وظایف نمایندگان برای این که مجلس همواره در در راس امور باقی بماند، گفت: اعتبار هر مجلسی بستگی به اقداماتی دارد که مجلسیان انجام می دهند تا حقوق ملت را رعایت کنند و به سوگندی که در آغاز مجلس خورده اند پایبند باشند و به آن عمل کنند.
وی افزود: نمایندگان مجلس باید بر رفتار و کردادر خود نظارت داشته باشند و از موقعیت به دست آمده نه در مسیر شخصی یا گروهی و حزبی خود بلکه در جهت منافع و امنیت ملی و مصالح جامعه و ایفای حقوق ملت عمل کنند .
دبیر کل حزب سبز اضافه کرد: نمایندگان مجلس شورای اسلامی با قدرتی که قانون اساسی در اختیار آنها قرار داده است و نظارت صحیح براجرای قوانین می توانند حرف اول و آخر را بزنند و ریل گذاری صحیحی برای اجرای امور در اختیار سایر قوا قراردهند و در صورتی که این ریل گذاری به خطا انجام شود تبعات جبران ناپذیری خواهد داشت.
کنعانی مقدم با اشاره به موضوع اقتصاد مقاومتی و معیشت مردم گفت: رسیدگی به امور اقتصادی و معیشت مردم براساس سیاست های ابلاغ اقتصاد مقاومتی از اولویتهای مجلس دهم است وباید از حاشیه هایی که ممکن است به وجود آید و موجب تلف شدن وقت مجلس شود دوری کند.
وی افزود: اگر نمایندگان مجلس شورای اسلامی در طول چهار سال خدمت خود پایه های اقتصاد مقاومتی را مستحکم کنند هم مردم از آنها راضی خواهند بود و هم مطالبات رهبری را در مسیر تحقق آرمان های انقلاب محقق کرده اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: