کد خبر: ۶۶۵۸۵۷
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
تعداد بازدید: ۵۳۸
یک هفته بعد از قرارگرفتن و بعد حذف نام ائتلاف عربستان علیه یمن به عنوان یکی از اصلی ترین عوامل کشتار کودکان در سال ۲۰۱۵ در جهان، دبیر کل سازمان ملل، تهدید مالی عربستان را دلیل این کار نامید.

به گزارش خبرداغ به نقل از انتخاب، بان روز پنجشنبه ۲۰ خرداد در جمع خبرنگاران گفت عربستان سعودی او را "تحت فشار غیر قابل قبولی" قرار داد و تهدید کرد که کمک‌های حیاتی مالی‌ به سازمان ملل را قطع خواهد کرد؛ کمک‌هایی که به گفته دبیرکل سازمان ملل، اهمیت دارد و اکنون برای میلیون‌ها کودک در فلسطین، سوریه، یمن و سودان جنوبی هزینه می‌شود.

بان کی مون باز از گزارش خود درباره مسئولیت ائتلاف سعودی در کشتن بیش از ۵۱۰ کودک یمنی و زخمی کردن ۶۶۷ کودک دیگر دفاع کرد اما گفت بخاطر تبعات قطع احتمالی کمک‌های مالی کشورهای عرب تصمیم به حذف نام ائتلاف عربستان گرفت.

وی گفت: این یکی از سخت ترین و دردناک ترین تصمیماتی بود که گرفتم.

دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه پیش از آمار خشونت علیه کودکان، قتل و جذب آنها برای شرکت در درگیری‌های مسلحانه به ویژه در افغانستان، سوریه، یمن، عراق، سومالی و سودان جنوبی به شدت ابراز نگرانی کرد.

در این گزارش، سازمان ملل متحد، ائتلاف سعودی را در گزارشی مسئول کشتار صدها کودک یمنی معرفی کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: