کد خبر: ۶۶۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
تعداد بازدید: ۵۲۱
یک متخصص طب سنتی گفت: بدترین ساعت برای خوابیدن خواب صبح زود و هنگام طلوع آفتاب است, خواب بعد از ناهار و میان روز به‌خصوص برای کسانی که مزاج تر دارند و اصطلاحاً افرادی که چاق هستند, مضر است.
به گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، حسین رضایی‌زاده درباره خواب اظهار داشت: خواب و بیداری در ماه رمضان به‌دلیل اینکه افراد از اذان صبح تا مغرب روزه هستند و افطار نخستین وعده غذایی افراد است و چند ساعت بعد وعده سحر باید خورده شود, ممکن است با اختلالاتی روبه‌رو شود.

وی گفت: از نظر اصول صحیح خواب و بیداری باید اشاره کرد که بهترین زمان خوابیدن ابتدای شب یعنی قبل از رسیدن به نیمه‌شب است. برای فصل زمستان و تابستان را بخواهیم در نظر بگیریم بین 10 تا 11 شب باید خوابید.

این متخصص طب سنتی افزود: از نظر دیدگاه پزشکی امروزی و ترشحات هورمون‌هایی که در این ساعت اتفاق می‌افتد, خصوصاً هورمون کورتیزول، عملاً وضعیت بدن به‌سمتی می‌رود که بهترین خوابیدن, استراحت و تنظیم هورمون‌های درون‌ریز خواب قبل از نیمه‌شب است.

رضایی‌زاده عنوان کرد: خوابیدن قبل از نیمه‌شب شاید معادل دو برابر خوابیدن بعد از نیمه‌شب محسوب شود و اصولاً خواب شب بسیار بسیار ارجحیت دارد نسبت به خواب روز.

وی خاطرنشان کرد: بنابراین بهترین وقت برای خوابیدن حدود 10 تا 11 شب می‌شود و البته بهترین وقت برای بیدار شدن از هنگام سحر تا قبل از طلوع آفتاب است.

این متخصص طب سنتی یادآور شد: بدترین ساعت برای خوابیدن خواب صبح زود و هنگام طلوع آفتاب است, خواب بعد از ناهار و میان روز خصوصاً برای کسانی که مزاج تر داشته باشند, اصطلاحاً افرادی که چاق هستند, مضر است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: