کد خبر: ۶۶۵۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
تعداد بازدید: ۷۲۶
مشاور امور بانوان وزارت تعاون، کار و امور اجتماعی گفت: رسانه ها با استفاده از ظرفیت بالای خود می توانند زنان را نسبت به پتاسیل خود آگاه کنند ولی تاکنون در این امر محافظه کارانه عمل کرده اند.
مشاور امور بانوان وزارت تعاون،کار و رفاه  اجتماعی: برخورد رسانه ها با مسایل زنان محافظه کارانه است
رسانه

به گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا، وحیده نگین افزود: با توجه به اینکه تبعیض جنسیتی در اکثر جوامع وجود دارد - که ناشی از فرهنگ است- رسانه می تواند نقش موثری را در رفع آن ایفا کند. رسانه های ما تاکنون آنگونه که شایسته بوده به این موضوع ورود نکرده و اگر جایی هم به این مساله پرداخته اند، محافظه کارانه بوده است.

وی در ادامه گفت: رسانه ها می توانند زنان را نسبت به ظرفیت‌های بالایی که دارند، آگاه کنند تا زنان باور کنند که علاوه بر نقش همسری و مادری می توانند اثرگذاری زیادی در مسائل اجتماعی، اقتصادی و سیاسی داشته باشند.

نگین افزود: در انتخابات مجلس دهم دیدیم که معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برای بالابردن مشارکت زنان پیشگام شد و رسانه ها نیز فعالیت بیشتری در این خصوص داشتند و نتیجه آن افزایش حضور زنان در انتخابات بود.

به اعتقاد این فعال حوره زنان، یکی از دلایلی که  تا کنون به خوبی به مساله زنان پرداخته نشده این است که متولیان امر توجهی به رسانه و کارکردهای آن نداشته اند.

مشاور امور بانوان وزارت تعاون،کار و رفاه  اجتماعی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره «زن، خانواده و رسانه» اظهار کرد: این جشنواره  می تواند کمک موثری برای پیوند بین مسایل زنان و رسانه ها باشد و رسانه را به کمک فعالان حوزه زنان بیاورد.

نگین در پایان تاکید کرد: رسانه ها با آگاه سازی و جلب توجه نهادهای دولتی و غیر دولتی به موضوع زنان می توانند نقش بسیار موثری در رفع تبعیض جنسیتی و حل مشکلات ناشی از فقدان قانون در برخی مسائل حوزه زنان  ایفا کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: