کد خبر: ۶۶۵۰۶۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۵
تعداد بازدید: ۲۸۳
‌مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج گفت: به دلیل نبود پول، شورای شهر کرج مصوب کرد که تامین مالی پروژه برای تکمیل فاز یک متروی کرج از طریق فروش زمین محقق شود، اما پیمانکار این موضوع را به دلیل اینکه در قرارداد سال 84 قید نشده است، نمی‌پذیرد، در حالی که این موضوع در صورت جلسات و اصلاحیه‌های سال های 91 و 92 قید شده و مورد تایید پیمانکار نیز قرار گرفته است.
پرونده پرحاشیه‌ترین مترو کشور در دادگاه تجدید نظربه گزارش خبرداغ به نقل از ایسنا،علی اصغر همتی از ارسال پرونده قطار شهری کرج به دادگاه تجدید نظر خبر داد و در پاسخ به اینکه موضوع اصلی اختلاف میان پیمانکار و کارفرما در این پروژه چیست؟ اظهار کرد: اختلاف میان پیمانکار و کارفرما برای نحوه ادامه همکاری همچنان باقی است و پرونده این پروژه به دادگاه تجدید نظر ارسال شده است.

وی با بیان اینکه مترو کرج از طرف دادگستری رصد می‌شود، افزود: پیش از این دادستان جلسه‌ای را با حضور پیمانکار، کارفرما، مدیریت شهری و دیگر مسئولان مرتبط با پرونده برگزار کرد تا هر طرف به بیان نقطه نظرات خود بپردازد.

همتی در ادامه به نقطه آغاز اختلاف در این پروژه اشاره کرد و گفت: برای ادامه پروژه و تکمیل فاز یک قطار شهری کرج به هزار و 650 میلیارد تومان پول نیاز داریم. با توجه به اینکه در سال‌های گذشته کشور با محدودیت‌های مالی مواجه شد، شورای شهر کرج مصوب کرد که این هزینه از طریق فروش زمین تامین شود. البته این موضوع نیز قید گردید که اگر به هر میزان تامین مالی از طریق فروش اوراق و تخصیص دولتی صورت گرفت به همان میزان از رقم هزار و 650 میلیارد تومان مورد نظر کسر گردد.

وی ادامه داد: پیمانکار با این عنوان که تامین مالی از طریق فروش زمین در قرارداد اولیه سال 84 قید نشده است، این موضوع را نمی‌پذیرد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج یادآور شد: این موضع پیمانکار در حالی است که در قرارداد سال 84 میزان 692 میلیون دلار فاینانس نیز در نظر گرفته شده بود اما پیمانکار موفق به آوردن آن نشده است.

وی به صورت جلسه و اصلاحیه سال 91 اشاره کرد و افزود: در این صورتجلسه پیمانکار پذیرفت که یک هکتار از زمین‌های اطراف میدان جمهوری ارزش گذاری شده و حداقل 100 میلیارد تومان از این طریق تامین مالی شود. در سال 92 نیز تامین مالی حداقل 300 میلیارد تومان از پروژه با فروش زمین‌های مرغوب شهرداری به تایید رسید که پیمانکار نیز موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد.

این مسئول تصریح کرد: درست است که در قرارداد سال 84 بحث فروش زمین برای تامین مالی پروژه مطرح نشده است اما پیمانکار در آوردن 692 میلیون دلار فاینانس قید شده در قرارداد موفق عمل نکرده است. علاوه بر این، در صورت جلسه‌های سال 91 و 92 بحث فروش زمین قید شده که پیمانکار نیز با آن موافقت کرده است، بنابراین انتظار این است که پیمانکار برای ادامه کار با این موضوع موافقت کند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج اعلام کرد: ما به شدت تمایل داریم که این پروژه نه از طریق فروش زمین بلکه از طریق پول پیش برود و زمین‌های شهری برای آینده حفظ شود، اما وقتی پولی در اختیار نداریم چاره ای نیست و امروز همان روز مباداست که باید این زمین‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

همتی با بیان اینکه تامین مالی از طریق زمین امکان پذیر است و تاکنون پروژه‌های زیادی از این طریق انجام شده است تاکید کرد: اگر پیمانکار با ما همکاری می‌کرد ما نیز کمک می‌کردیم تا هر چه زودتر این پروژه به سرانجام برسد.

وی در پایان اعلام کرد: ما مستندات لازم را برای دفاع از موضع خود در این پرونده آماده کرده‌ایم؛ دادگاه تجدید نظر ظرف حداکثر یک ماه آینده رای خود را اعلام خواهد کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: