کد خبر: ۶۶۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
تعداد بازدید: ۴۳۲
خبرگزاری ESPN در گزارشی به تمجید از عملکرد آزمون در تیم ملی و احتمال شکستن رکورد دایی توسط وی پرداخت.
سایت ESPN درباره سردار آزمون مهاجم جوان کشورمان نوشت : هیچ کس بیشتر از علی دایی، اسطوره بین المللی فوتبال ایران برای تیم ملی این کشور گل نزده است ،  یاد و نشان علی دایی تا مدت های زیادی در اذهان هواداران فوتبال در ایران و حتی آسیا باقی خواهد ماند. 

علی دایی109 گل در 149 بازی ملی به ثمر رساند و در سال 2006 بازنشسته شد اما  این رکورد شاید توسط جوان ایرانی شکسته شود ، سردار آزمون زمان کافی برای رسیدن به رکورد دایی را دارد ، ملی پوش 21 ساله ایرانی بسیار خوب کار می کند و در 17  بازی ملی گذشته خود موفق به به ثمر رساندن 14 گل شده است.

این آمار نشان دهنده به ثمر رساندن  هشت گل بیشتر از علی دایی در همین تعداد بازی است.

 آزمون می تواند مثل دایی و یا بهتر از او شود ، این مهاجم 5 سال زودتر از علی دایی دوران بازی های ملی خود را آغاز کرده و شانس زیادی را برای شکستن رکورد مهاجم افسانه ای ایران دارد.

 کارلوس کی روش، سرمربی تیم ملی ایران در سال 2014 درباره سردار آزمون  می گوید :  سردار تمام فاکتورهای لازم را برای موفقیت در بالاترین سطح فوتبال را  دارد ، وی باید پاهایش را روی زمین نگه دارد و  سخت کار کند و هنچنین تصمیم درستی بگیرد ، اگر آزمون این گونه باشد می تواند ستاره واقعی فوتبال ایران و آسیا در سال های لقب بگیرد.

آزمون خصوصیاتی نظیر حمل توپ و موقعیت شناسی بالایی دارد که می تواند به آزمون کمک کند تا بهترین ترین مهاجم حال حاضر فوتبال آسیا شود.

 آزمون هرگز در لیگ ایران بازی نکرده  است اما با تیم جوانان سپاهان پنج بار قهرمان ایران شد و سپس به تیم روبین کازان روسیه پیوست.

آزمون  سال 2015 به عنوان بازیکن قرضی راهی تیم روستوف شد ، تیمی که سبب شد تا سردار فوتبال ایران دوباره فرم گلزنی خود را پیدا کند.

هر چند سردار آزمون با درخشش در فصل اخیر لیگ برتر روسیه و زدن 9 گل در 15 بازی برای تیم روستوف توانست پیشنهادهای خوبی را از تیم اسپارتاک مسکو دریافت کند اماانتظار می رود وی راهی غرب اروپا شود.

*مقایسه آزمون و مسی

سپس آزمون درباره مقایسه اش  با مسی بیان کرد: من طرفدار تیم رئال مادرید و عاشق بازی کردن در لیگ برتر انگلیس هستم ، حضور در لیگ برتر به عنوان بالاترین سطح فوتبالی دنیا برای من رویا است و امیدوارم به آن برسم.

البته آزمون شایسته رسیدن به این رویا است ، انتقال به فوتبال روسیه در 18 سالگی کار آسانی نیست و انگلیس شاید جایگاه خوبی برای آزمون باشد و این واقعیت که ایران تیم اول آسیا است به این بازیکن ایرانی جهت دریافت مجوز کار به عنوان اصل پایه ای انعقاد قرارداد در انگلیس کمک بسیاری می کند.

آزمون می تواند تلاش های خود را بیشتر از علی دایی کند و اتفاق به خصوصی خواهد بود اگر بتواند وی رکورد اسطوره فوتبال ایران را بشکند. 

شاید کمی عجیب و زود باشد این توصیه را به مهاجم نوپای ایران کرد  اما ستاره جوان روستوف خود می داند که به چه چیزی نیاز دارد.


*آزمون، انصاری فرد و یک ایرانی ناشناخته بین 10 آسیایی گلزن اروپا

فصل 16-2015 فوتبال اروپا به پایان رسیده است و بازیکنان آسیایی یک فصل دیگر را در کنار تیم های خود سپری کردند تا خودشان را برای بازی های مهم پیش رو در انتخابی جام جهانی روسیه آماده کنند.

از ایران سه بازیکن در این فهرست هستند که به جز آزمون و انصاری فرد، یک ایرانی هم با نام پوریا احمدی در تیم بانگور ولز بازی می‌کند.

برترین آسیایی های گلزن در اروپا:
1- مایک هاوه نار / ژاپن (دن هاگ) با 16 گل
2- اسکات مک دونالدو / استرالیا (ماترویل) 10 گل
3- تاکومی مینامینو / ژاپن (سالزبورگ) 10 گل
4- ساک هیون جون/ کره جنوبی (ویتوریاستوبال - پورتو) 10 گل
5- کریم انصاری فرد/ ایران (پانیونیوس) 9 گل
6- سردار آزمون/ ایران (روستوف) 9 گل
7- یایا کوبو / ژاپن (یانگ بویز) 9 گل
8- شینجی کاگاوا/ ژاپن (دورتموند) 9 گل
9- پوریا احمدی / ایران / (بانگور ولز) 8 گل
10- کو جائه چول / کره جنوبی (آوگزبورگ) 8 گل
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: