کد خبر: ۶۶۴۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۷
تعداد بازدید: ۴۶۱
ظریف در مرکز مطالعات بین الملل استکهلم:
وزیر امور خارجه در سخنرانی خود در مرکز مطالعات بین الملل استکهلم بر بازتعریف مشکلات و موضوعات بین المللی تاکید کرد و گفت:مشکل افراط گرایی و تروریسم منحصر به یک منطقه نیست، بلکه معضل جهانی است.

به گزارش خبرداغ ، ایران، محمدجواد ظریف که در ادامه سفر به شرق و شمال اروپا به سوئد سفر کرده است با تاکید بر این که مشکل سوریه مشکل همه جهان است، ادامه داد: ما نیازمند آن هستیم که موضوعات منطقه را بازتعریف کنیم.
وزیر امور خارجه همچنین به لزوم بازنگری در نگرش بازنده-بازنده و تبدیل آن به برنده-برنده سخن گفت و اظهار داشت: در مناقشات بین المللی چنان چه یکی کمتر بازنده و دیگری بیشتر بازنده باشد،این چرخه همچنان ادامه خواهد یافت و هیچ گاه آرامش و امنیت محقق نخواهد شد.
ظریف با بیان این که در مذاکرات هسته ای تلاش کردیم تا مشکل را به درستی تعریف کنیم، یادآور شد: بازنگری مشکل است، اما ما در مذاکرات هسته ای نشان دادیم که این کار شدنی است. باور کردن واقعیت و حرکت به سوی همکاری.
وزیر امور خارجه پس از این برنامه،در جمع ایرانیان مقیم استکهلم شرکت خواهد کرد.
به گزارش ایرنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در ادامه سفر دوره ای خود به شرق و شمال اروپا شامگاه سه شنبه از هلسینکی وارد استکهلم پایتخت سوئد شد.
وی علاوه بر دیدار با همتای سوئدی با وزیر نوآوری و امور شرکت ها و همچنین نخست وزیر این کشور نیز ملاقات و گفت و گو کرد و همچنین در نشست اقتصادی ایران و سوئد حضور یافت.
ظریف عصر یکشنبه در صدر هیاتی سیاسی-اقتصادی سفر اروپایی خود را آغاز کرد.
لهستان مقصد نخست وی و کشور فنلاند دومین ایستگاه سفر او در این دور از سفر بود.
در این سفر 60 فعال اقتصادی ایران به سرپرستی محسن جلال پور رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران وزیر امور خارجه کشورمان را همراهی می کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: