کد خبر: ۶۶۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۲
تعداد بازدید: ۵۶۷
یک مطالعه نشان می دهد که نوسانات فشار خون سبب کاهش سریعتر مهارت های ذهنی در بین سالمندان می شود.
کاهش مهارت های ذهنی با نوسان فشار خونبه گزارش خبرداغ به نقل از شفا آنلاین، محققان آمریکایی دریافتند افراد سالخورده ای که در معاینات دوره ای توسط پزشک، فشار خون سیستولیک (فشار خون بالا) آنها متغیر است، با احتمال زوال عقل و از دست دادن حافظه کلامی سریعتر روبرو هستند.
براساس این مطالعه، همچنین تغییر در فشار خون دیاستولیک (فشار خون پایین) با کاهش سریع توانایی عقلی در میان بیماران 55 الی 64 سال ارتباط دارد.
شواهد قبلی زیادی جود دارد که نشان می دهد نوسان های فشار خون سالخوردگان در طول معاینات دوره ای ماهانه و سالانه موجب افزایش ابتلا به سکته مغزی و اختلال مضاعف در سلامتی می شود.
برای این مطالعه، محققان داده های مربوط به هزار بزرگسال 55 سال و بزرگتر در طول 5 سال را گرد آوردند و با بررسی آنها و پس از اجرای مجموعه تست هایی در زمینه یادآوری واژگان و یا شمارش معکوس اعداد متوجه شدند که نوسان طولانی مدت تر و بالاتر فشار خون احتمال کاهش سریع تر عملکرد ذهنی بزرگسالان را افزایش می دهد و کنترل بی ثباتی فشار خون می تواند روشی بالقوه برای حفظ عملکرد ذهنی آنها و جلوگیری از دمانس باشد و چه بسا به افرادی که در حال از دست دادن توانایی ذهنی باشند، کمک کند.
این گزارش آنلاین در مجله journal Hypertension منتشر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: