کد خبر: ۶۶۲۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۴
تعداد بازدید: ۵۵۵
معاون سیاسی وزیر کشور حل معضلات اجتماعی در کنار اجرای اقتصاد مقاومتی و تکریم ارباب رجوع را مهم ترین برنامه های وزارت کشور در سال جاری اعلام کرد و گفت : پذیرش مشکلات اجتماعی گام نخست در حل آنهاست .
مقیمی : پذیرش مشکلات اجتماعی گام نخست در حل آنهاستبه گزارش خبرداغ به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی روز سه شنبه در آیین آغاز به کار مرحله دوم همایش سراسری فرمانداران در ساری افزود : همه باید برای کاهش مشکلات اجتماعی عزم خود را جزم کنیم و پیش از آن هم باید مسئولیت خود را بشناسیم. 
وی فرمانداران را مسئول امنیت جامعه معرفی کرد و گفت : فرماندار مسئول برقراری امنیت است و همه شرایط امن برای زندگی شخصی ، سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی مردم جامعه باید ایجاد شود. 
معاون وزیر کشور توانمند سازی برای انجام مسئولیت ها را لازمه انجام درست آن دانست و تاکید کرد : برای حل مشکلات باید برنامه داشته باشیم و در محدوده فعالیت خودمان مشکلات را شناسایی و برای برون رفت از مشکلات راه حل ارائه کنیم . 
** ضرورت تحقق اقتصاد مقاومتی 
مقیمی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور را لازمه توسعه و پیشرفت و همچنین از زیرساخت های مورد نیاز برای کاهش مشکلات اجتماعی دانست و گفت : تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد جامعه را سامان می دهد. 
وی با تاکید بر این که تامین معیشت مردم و ایجاد شغل و امنیت سرمایه گذاری از مسئولیت های فرمانداران است ، افزود : فرمانداران باید برای تحقق اقتصاد مقاومتی برنامه داشته باشند. 
معاون وزیر کشور میزان موفقیت در اجرای اقتصاد مقاومتی را از معیارهای ارزیابی فرمانداران برشمرد و گفت : تحقق این مهم با برنامه ریزی ، شناخت ظرفیت ها و مسایل و مشکلات و ارائه راه حل ها امکان پذیر است. 
مقیمی با اظهار این که با شعار دهی اقتصاد کشور سامان نمی یابد و اقتصاد مقاومتی محقق نمی شود ، گفت : در طول هشت سال 800 میلیارد دلار در آمد داشتیم ولی نتیجه اش چی شد و اگر از منابع درست استفاده می کردیم آیا وضعیت کشور اینگونه بود ؟ 
** مناصب ، فرصت خدمتگزاری به مردم 
معاون سیاسی وزیر کشور مناصب در بخش های مختلف جامعه را فرصتی برای خدمت به مردم دانست و اظهار داشت : اگر از خداوند می خواستیم که توفیق حل مشکلات و گرفتاری های مردم را به ما عنایت کند خداوند این توفیق را به عنوان خادم مردم به ما عنایت کرده است . 
وی افزود : باید از این فرصت خدمتگزاری برای خدمت بی منت به مردم استفاده کنیم . 
مقیمی به برگزاری انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری اشاره کرد و گفت : انتخابات آزمایش بسیار خوبی برای همه ما بود . 
وی افزود : همه گروهها و افراد از برگزاری انتخابات در شرایط خوب و با مشارکت حداکثری مردم ابراز رضایت کردند که نشان می دهد مجموعه اجرایی و نظارتی کارشان را بدرستی انجام دادند و امانتدار خوبی برای آرای مردم بودند. 
مقیمی با قدردانی از زحمات هیات های اجرایی در برگزاری انتخابات پرشور ، ادامه داد : از زحمات فرمانداران هیئت های اجرایی و یک میلیون نفری که در زمینه برگزاری انتخابات تلاش کردند تقدیر و تشکر می کنم . 
معاون وزیر کشور گفت : فرمانداران همان گونه که در بخش سیاسی مسئولیت برگزاری انتخابات را بر عهده داشتند و بخوبی آن را انجام دادند ، در بخش سلامت مردم و ایجاد فضای مناسب برای زندگی سالم و ارتقا شاخص های بهداشت و درمان نیز وظایفی بر عهده دارند. 
وی دانش افزایی و ایجاد فضای مناسب برای تحصیل و مهارت آموزی ، ایجاد پارک علم و فناوری ، تلاش برای ایجاد شرکت های دانش بنیان و حمایت از کارآفرینان را از دیگر رسالت ها و وظایف فرمانداران برشمرد. 
مقیمی گفت : فرمانداران باید بذر امید را در دل مردم بکارند و به عنوان حاکم باید در دسترس مردم و پاسخگوی مطالبات آنان باشند.
دومین مرحله گردهمایی آموزشی و تخصصی فرمانداران و مدیران کل سیاسی استان هایی حضور دارند که در مرحله اول شرکت نداشتند. 
مرحله اول این گردهمایی هفته گذشته با حضور فرمانداران و مدیران کل سیاسی استانداری های 20 استان کشور و با حضور معاون سیاسی وزیر کشور در ساری برگزار شده بود. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: