کد خبر: ۶۶۲۲۳۳
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۱
تعداد بازدید: ۱۳۲۸
اين اتفاق از آنجا حائز اهميت ويژه است كه این بازیکن سابقه بازي در پرسپوليس را دارد، اما ظاهرا حالا بدون توجه به اين مساله، ترجيح مي‌دهد راهي تيم رقيب شود و البته تبعات چنين انتقالي را هم بپذيرد.
خون «آبی» بازیکن به گزارش خبرداغ به نقل ازجام نیوز،به نظر مي‌رسد محمدرضا خلعتبري در آستانه پيوستن به تيم استقلال تهران قرار گرفته است. خود او مذاكرات را تاييد كرده و گفته بدش نمي‌آيد فصل آينده آبي بپوشد. اين اتفاق از آنجا حائز اهميت ويژه است كه خلعتبري سابقه بازي در پرسپوليس را دارد، اما ظاهرا حالا بدون توجه به اين مساله، ترجيح مي‌دهد راهي تيم رقيب شود و البته تبعات چنين انتقالي را هم بپذيرد.

 

لطف بزرگي كه پرسپوليس كرد

كاري كه باشگاه پرسپوليس در مورد خلعتبري انجام داد، لطف ويژه‌اي بود كه شايد در تاريخ فوتبال ايران نظيرش را نتوانيم پيدا كنيم. اين مهاجم شمالي، آخرين بازيكن ايراني بود كه به ليگ امارات ترانسفر شد. انتقال او از آن جهت حساسيت‌برانگيز بود كه درست همزمان با جذب خلعت توسط باشگاه عجمان، اسم ليگ امارات به عنواني منحرف شده از نام «خليج‌فارس» تغيير يافت و در واقع اماراتي‌ها با اين كار وارد يك بازي سياسي بسيار ناخوشايند شدند. طبيعي بود كه غرور فوتبالدوستان ايراني از اين جهت خدشه‌دار شود. بدتر از همه اينكه محمدرضا خلعتبري كه آن زمان يكي از بازيكنان مهم تيم ملي هم به حساب مي‌آمد مجبور بود در اثر انعقاد قرارداد با اين تيم، براي يك سال تمام پيراهن باشگاهي را به تن كند كه روي آن عنواني مجعول و ضدايراني درج شده بود. خلعت مي‌گفت در زمان عقد قرارداد متوجه تغيير نام ليگ امارات نشده، اما خيلي‌ها اين ادعاي او را قابل قبول و منطقي نمي‌دانستند. مهاجم مشهور فوتبال كشورمان در بد مخمصه‌اي گرفتار شده بود و به قول خودش روزها به سختي و به شكلي كابوس‌وار برايش مي‌گذشتند. اينجا بود كه باشگاه پرسپوليس و محمد رويانيان وارد شدند و با پول‌هاي حسين هدايتي، بعد از مشقت فراوان توانستند به عجمان غرامت بدهند و قبل از شروع مسابقات، بازيكن ايراني را از اين ليگ سياسي و جنجالي خارح كنند. پرسپوليس حتي مجبور شد براي انجام اين پروژه، قوانين فيفا را هم دور بزند و در زماني خارج از مهلت قانوني نقل‌وانتقالات خلعتبري را جذب كند؛ آنچه باعث شد بعدها فدراسيون جهاني، پرسپوليس را به پرداخت چندده هزار دلار جريمه محكوم كند.

 

حضور موثر در لباس سرخ 

خلعتبري با پرسپوليس قرارداد يك سال‌ونيمه بست كه اين قرارداد از ميانه‌هاي نيم‌فصل اول ليگ سيزدهم قابل اجرا بود. او در دو سوم مسابقات ليگ سيزدهم براي سرخپوشان به ميدان رفت و 5گل زد كه حاصل آن، كسب 12امتياز مهم براي قرمزها بود. با اين وجود خلعتبري بلافاصله بعد از پايان فصل در صدد فسخ قراردادش برآمد و با استفاده از تغييرات مديريتي رخ داده در پرسپوليس، توانست رضايتنامه‌اش را براي حضور در سپاهان دريافت كند! همين مساله او را رودرروي هواداران پرسپوليس قرار داد. آنها معتقد بودند خلعت بايد حرمت لطف بزرگي كه پرسپوليس در حقش كرد را نگه مي‌داشت و حداقل قراردادش با اين باشگاه را به پايان مي‌رساند. بعدتر شادي‌هاي اغراق‌آميز خلعتبري در پيروزي سپاهان مقابل پرسپوليس در بازي رفت ليگ چهاردهم خشم شديد هواداران را برانگيخت و حاشيه‌هاي زيادي را براي او به وجود آورد. در همين بازي اخير پرسپوليس و سپاهان كه در ورزشگاه آزادي برگزار شد، تماشاگران پرسپوليس برخورد بسيار تندي با خلعتبري داشتند و حالا انتظار مي‌رود با حضور او در استقلال، اين جو سنگين‌تر هم بشود.

 

مصاحبه جنجالي

تابستان پارسال مصاحبه‌اي جنجالي و غيررسمي از محمدرضا خلعتبري در برخي سايت‌ها منتشر شد كه البته يادمان هم نيست كه توسط او تكذيب شده باشد. خلعت در اين مصاحبه كه حالا انگار بايد باورش كنيم، گفته بود: «چه کسی گفته من پرسپولیسی هستم؟ درست است که برای پرسپولیس بازی کردم اما خون من آبی است و همه دوستانم می‌دانند استقلالی هستم. چند بار هم به یک قدمی بازی در استقلال رسیدم اما نشد. فعلا هم که در خدمت سپاهان هستم. البته این حرف ها را منتشر نکنید چون دوست ندارم هواداران پرسپولیس از دستم ناراحت شوند. هر چه باشد آنها موقعی که پیراهن پرسپولیس را می‌پوشیدم خیلی هوای من را داشتند.» به طور كلي اما كنش‌ها و رفتارهاي پر از تناقض و بحث‌برانگيز محمدرضا خلعتبري هميشه او را در مظان اين اتهام قرار مي‌دهد كه بيش از حد به فاكتورهاي مالي حساس است و پول بيشتر را به هر چيزي در فوتبال ترجيح مي‌دهد!

بانک ورزش

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
نظر شما
در زمینه ی انشار نظرات مخاطبان رعایت چند نکته ضروری است
لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید خبر داغ مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است خبر داغ از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب, توهین یا بی احترامی به اشخاص ,قومیت ها, عقاید دیگران, موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه های دین مبین اسلام باشد معذور است. نظرات پس از تایید مدیر بخش مربوطه منتشر میشود.
نام:
ایمیل:
* نظر: